Sorin-Avram Iacoban
Sorin-Avram Iacoban
Ședința Camerei Deputaților din 25 martie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.36/03-04-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
10-10-2019 (comună)
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 25-03-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 martie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.9 Sorin-Avram Iacoban - declarație politică: "Mărirea accizei la combustibil, o măsură necesară pentru derularea marilor proiecte de infrastructură în domeniul transportului";

   

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Îl invit la microfon pe domnul deputat Sorin Iacoban. Se pregătește domnul deputat Stelian Dolha.

Video in format Flash/IOS

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Mulțumesc, domnule președinte.

Dragi colegi,

Astăzi voi face o declarație politică cu titlul "Mărirea accizei la combustibil, o măsură necesară pentru derularea marilor proiecte de infrastructură în domeniul transportului".

Dragi colegi,

Cursul de spălare a creierelor de la Palatul Cotroceni a generat un nou scenariu de telenovelă pentru adepții celor două feude prezidențiale. Scenariul despre care v-am făcut vorbire este cel privind mărirea accizei la combustibil.

Raportată la această mărire a accizelor, de la 1 aprilie 2014, hoarda PDL-istă a declanșat o ofensivă în media, încercând să inducă în mentalul colectiv faptul că Guvernul Ponta este iresponsabil. Chiar mai critici fiind, aderenții celor două feude prezidențiale, autointitulate pompos "formațiuni politice", au apărut cu figuri triste, dar în același timp încrâncenate, pe toate canalele media, încercând să păcălească pe cei care mai aveau curaj să-i mai asculte, acuzând Guvernul Ponta că încearcă să fugărească investitorii străini din țară.

Paradoxul situației este faptul că s-au trezit să tragă semnale de alarmă false tocmai cei care acum ceva timp în urmă susțineau declarația locatarului de la Cotroceni care, în timpul mandatelor de tristă amintire de la Ministerul Transporturilor, a insistat asupra faptului că România nu are nevoie de autostrăzi, ci doar de drumuri naționale.

E evident că ipocrizia atinge cote alarmante, dacă ținem cont de faptul că pe vremea guvernelor Băsescu-Boc prețul motorinei a crescut cu 90%, iar cel al benzinei, cu 70%.

În ianuarie 2009, prețul benzinei era de 0,67 euro/litru. În ianuarie 2012, prețul benzinei ajunsese deja la 1,28 euro/litru. În ianuarie 2009, prețul motorinei era de 0,79 euro/litru, iar în ianuarie 2012, de 1,34 euro/litru.

Celebra posesoare a poșetelor de lux - și cred că știți la cine mă refer - a ieșit recent din vizuina cucului printr-o declarație de presă, concluzionând că mărirea accizei pe combustibil este o bombă atomică pentru economie și o mostră de genocid social.

Dragi colegi,

Cu siguranță, doamna care s-a trezit politician la apelul de seară al Cotroceniului a făcut bilanțul guvernărilor Băsescu din perioada 2009-2012, deoarece, în timpul guvernării USL, prețul carburanților a scăzut, în medie, cu 3%, având ca date de reper ianuarie 2012-ianuarie 2014, prețul unui litru de benzină ajungând de la 1,28 euro/litru la 1,26 euro/litru, iar prețul motorinei, de la 1,34 euro/litru, la 1,3 euro/litru.

Creșterea aceasta, asumată de Guvern, cu 7 eurocenți/litru, ar avea ca corespondent o creștere la pompă de 0,3-0,4 lei/litru, în cele mai pesimiste scenarii ale Ministerului Finanțelor Publice.

Din documentele analizate la Ministerul Finanțelor Publice, creșterea aceasta minimală ar fi compensată de scăderea prețului internațional al țițeiului, așa cum se manifestă încă de la sfârșitul anului 2013.

În aceeași ordine de idei, această măsură era prevăzută de Guvernul Ponta într-un ansamblu de măsuri care instituiau și anumite garanții, din care menționăm: creșterea salariului minim, alăturat de scăderea CAS-ului, tocmai pentru ca mărirea accizei să nu poată fi resimțită direct de către populație.

Ne bucurăm de unele concluzii cotroceniste, cum că bugetul statului nu ar avea nevoie de aceste noi fonduri, pentru că în primele două luni ale anului s-a îndeplinit ținta de încasări bugetare, iar că în ianuarie 2014 încasările bugetare au fost cu 10,2% mai mari decât în ianuarie 2013, adică de 15,98 miliarde lei, la 17,61 miliarde lei.

Ne bucură că aceste confirmări vin chiar de la adversarii politici și suntem cu această ocazie încredințați că Guvernul Ponta desfășoară o politică fiscală reușită.

Tocmai din această cauză nu înțelegem de ce am fost șantajați de către locatarul de la Cotroceni cu nepromulgarea bugetului din cauza acestei creșteri de acciză, dacă principala trâmbiță cotrocenistă a recunoscut că actualul Guvern și-a îndeplinit indicatorii de politică fiscală stabiliți.

Și atunci ne întrebăm: care a fost obiectul real al șantajului băsescian și căror interese a servit?

Mai mult, ținem să explicăm încă o dată că, deși creșterea economică pentru anul 2013 a fost de 33,5%, dublu cât cea preconizată, avem nevoie și de cele peste 600 de milioane de euro pe an care s-ar colecta în plus de la buget prin creșterea accizei. Nu pentru campaniile electorale care bat la ușă, ci pentru demararea sau continuarea marilor proiecte în infrastructură pe care fosta guvernare nu le-a considerat prioritare.

Astfel, Guvernul Ponta depune eforturi considerabile pentru păstrarea investitorilor străini în țară, oferindu-le acestora infrastructura rutieră necesară și mă refer aici la Autostrada Pitești-Sibiu, ca fiind o investiție de importanță națională.

Nu trebuie să uităm faptul că sumele prevăzute de către instituțiile financiare europene pentru exercițiul financiar 2014-2020 nu sunt suficiente pentru toate obiectivele propuse prin programul de guvernare, astfel încât Guvernul Ponta, primind în administrare o vistierie secătuită de jafurile portocalii, a trebuit să gândească soluții pentru suplinirea diferențelor de sume raportate la rata maximă de absorbție a fondurilor europene.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

Vă rog să încheiați.

Video in format Flash/IOS

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Apoi o altă investiție strategică care trebuie menționată este Autostrada Ungheni-Iași-Târgu Mureș, pentru că în urma negocierilor făcute cu reprezentanții Comisiilor Europene, aceasta a fost prinsă în Rețeaua Europeană de Transport TEN-T.

Dragi colegi care confundați profesionalismul cu îmbogățirea avutului propriu și care nu lăsați o seară să treacă fără să împrăștiați stenogramele de ipocrizie prezidențială pe la diferite posturi de televiziune aservite, să știți că Guvernul Ponta își continuă ceea ce a început, să reușească finalizarea marilor proiecte de infrastructură rutieră, care cu siguranță vor atrage investitori străini.

Deputat de Iași, Sorin-Avram Iacoban.

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 13 octombrie 2019, 23:56
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro