Adrian-Alin Petrache
Adrian-Alin Petrache
Ședința Camerei Deputaților din 25 martie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.36/03-04-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
22-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 25-03-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 martie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.28 Adrian-Alin Petrache - declarație politică privind măsurile ce trebuie luate pentru prevenirea infracționalității în mediul școlar;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Adrian-Alin Petrache:

"Semnal de alarmă pentru creșterea infracționalității în mediul școlar"

Considerat esențial pentru dezvoltarea factorului uman și dezvoltarea viitoare a societății, învățământul românesc traversează o perioadă dificilă, având în vedere atât rezultatele slabe obținute de elevi în cursul anului școlar 2012-2013, cât și rezultatele slabe obținute la simularea evaluării naționale și la simularea bacalaureatului din acest an.

Din nefericire, deși școala ar trebui să reprezinte un loc propice pentru educație și învățat carte, acest lucru pare să se întâmple tot mai rar în rândul tinerilor. Astfel, mersul la școală nu mai pune accentul pe obținerea unor cunoștințe, ci pe ultimele tendințe în modă sau pe comiterea unui număr alarmant de fapte incompatibile cu mediul școlar.

Conform celor mai recente statistici, în primul semestru al anului școlar 2013-2014, peste 140 de infracțiuni au fost comise de elevi în incinta unităților de învățământ.

S-a constat că cele mai multe conflicte între elevi apar fie în timpul pauzelor, de cele mai multe ori ca urmare a unor discuții în contradictoriu, fie în timpul orelor de sport, în curtea școlii, fie la sfârșitul orelor de curs.

Din numărul total de fapte ce au caracter penal comise de elevi în cursul primului semestru al acestui an, cel mai des întâlnite sunt lovirile și furturile. Astfel, s-au înregistrat aproximativ 70 de infracțiuni de loviri și alte violențe și 40 de furturi. În ceea ce privește furturile, cele mai multe dintre acestea vizează telefoanele mobile, care au fost furate cu preponderență din vestiarele sălilor de sport sau în timpul pauzelor, când mulți dintre elevi își lasă telefoanele nesupravegheate.

Pe de altă parte, unul din principalele motive pentru care a crescut violența în școli este exemplul negativ din familie, întrucât conform unor studii UNICEF, mai mult de jumătate dintre părinții români aplică pedepse fizice copiilor lor, iar aceștia preiau la rândul lor manifestările părinților și perpetuează comportamente agresive în școală.

De asemenea, printre posibilele cauze pentru care numărul infracțiunilor săvârșite în incinta unităților de învățământ crește de la an la an se regăsesc și nevoia de dominare, răzbunarea, invidia, teribilismul, consumul de alcool și droguri.

Având în vedere faptul că în anul școlar 2012-2013 au avut loc aproximativ 240 de acte de violență în școli, există riscul ca în anul școlar 2013-2014 acest număr să fie depășit.

Consider că este important să se ia măsuri în acest sens, astfel ca mersul la școală să nu reprezinte un pericol pentru elevi, ci o șansă de a învăța lucruri noi, o modalitate de a forma tinerii pentru a se putea descurca în viitor pe propriile lor forțe.

Este foarte important să putem stopa acest fenomen din ce în ce mai vizibil în școlile din România și să putem lua măsurile necesare ca școala românească să scoată elitele de altă dată.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 24 octombrie 2019, 5:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro