Florin Mihail Secară
Florin Mihail Secară
Ședința Camerei Deputaților din 25 martie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.36/03-04-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-10-2019
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 25-03-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 martie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.80 Florin Mihail Secară - declarație politică intitulată "Autostrăzi, Masterplan și domnu' Goe de la transporturi";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Florin Mihail Secară:

"Autostrăzi, Masterplan și domnu’ Goe de la transporturi"

Desemnarea domnului Dan Șova în succesivele guverne conduse de Ponta nu cred că a mirat pe nimeni. Aceasta pentru că guvernele Ponta s-au construit pe principiul recompenselor personale și a onorării facturilor restante la partid. Toată lumea știa că Șova are o casă de avocați extrem de pricepută la încâlcit clauze contractuale, astfel încât avocații să se ghiftuiască bine, iar banul public să fie sifonat în cel mai grosolan mod. Ca să nu-l deranjeze nimeni, Ponta l-a pus ministru al marilor proiecte sau mai bine spus ministru al proiectelor absente. În toată activitatea la minister Șova s-a remarcat doar prin mâzgălitul hărților cu autostrăzi imaginare și prin redactarea unor proiecte de lege extrem de favorabile unor companii străine și în detrimentul statului român. Acum, în semn de dispreț pentru români, Victor Ponta l-a pus iarăși ministru, culmea, dându-i o pălărie și mai mare: infrastructura plus transporturile.

Dacă ar fi să-i credem minciunile lui Ponta, și anume că taxa suplimentară pe benzină introdusă de la 1 aprilie nu va ajunge direct în buzunarele baronilor, ci la transporturi și autostrăzi, adică sub condeiul lui Șova atunci, sincer vă spun că, dându-i banii lui Șova, e același lucru sau chiar mai rău pentru banii românilor. A demonstrat cât de priceput este la furat din bani publici în cazul contractelor pentru deszăpeziri încheiate în acest an, după ce viscolul se încheiase. Șova a demonstrat că nu știe nici de unde pornește și nici unde se termină autostrada Pitești-Sibiu. Nu înțelege nimic din domeniul transporturilor și, mai rău, nici nu-i lasă pe cei care se pricep să o facă. Șova se pricepe bine doar la postările puse pe paginile de socializare și la învârtelile care-i fericesc pe clienții politici ai PSD. Șova știe cum să-i dea lui Mazăre o bucată din Portul Constanța sau cum să dea firmelor deținute de baronii PSD cele mai avantajoase contracte de asfaltare, pentru care nu sunt obligați să execute vreo lucrare. Se vede deja în adâncimea gropilor din asfalt, exact acolo unde baronii sunt mai influenți: Vrancea, Teleorman, Constanța, Brăila, Argeș, Gorj sau Dolj.

Ca răspuns la totala lipsă de seriozitate a lui Ponta și a lui Șova, Comisia Europeană a mai dat, zilele acestea, un dos de palmă direct Guvernului Ponta și, indirect tuturor românilor, anunțând că nu va aproba programele operaționale în legătură cu sectorul de transporturi, până când Guvernul nu va redacta un Masterplan serios pentru acest domeniu.

Nu putem bănui decât că Guvernul Ponta a transmis Comisiei mâzgăliturile lui Șova, în loc de un Masterplan european serios și că răbdarea comisarilor a ajuns și ea la limită. Nu putem crede că domnul Șova a spicuit din postările pe Facebook și a transmis Comisiei propunerile României pentru 2014-2020.

Când vorbim despre Dan Șova, discuția nu mai presupune confruntări între partide politice care să aibă la bază idei, strategii sau viziuni diferite. Când spunem Șova spunem dispreț, incompetență și pericol pentru întreaga infrastructură de transporturi din România. Au trecut doi ani de când Ponta a preluat guvernarea și, la nivelul infrastructurii de transport, nu putem vorbi despre nici un proiect nou demarat, ci, dimpotrivă, despre blocarea tuturor proiectelor deja demarate. De exemplu, segmentele de autostradă demarate în anul 2011 pe Coridorul IV Nădlac - Sibiu trebuiau finalizate până cel târziu în anul 2013. La tronsonul Pitești-Sibiu revizuirea studiului de fezabilitate era demarată, iar banii europeni așteptau să fie cheltuiți. Autostrada trebuia să fie gata în 2015, iar Șova ne anunță că abia în 2017 se gândește să o înceapă. Tot ce s-a realizat în 2010-2011 a fost dărâmat cu o consecvență greu de imaginat de către duetul tragi-comic Ponta-Șova. Speranțe nu mai are nimeni că situația s-ar mai putea ameliora. Singurul lucru la care ne putem aștepta este ca Șova să ne anunțe că a bătut palma cu tovarășii chinezi și că ne vor construi aceștia o autostradă suspendată peste Carpați.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 15 octombrie 2019, 9:52
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro