Sorin-Avram Iacoban
Sorin-Avram Iacoban
Sittings of the Chamber of Deputies of June 3, 2014
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.67/13-06-2014

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
01-03-2021 (joint)
24-02-2021
17-02-2021 (joint)
Video archive:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2014 > 03-06-2014 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of June 3, 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.7 Sorin-Avram Iacoban - declarație politică intitulată "Necesitatea unui cadru național privind interoperabilitatea";

Domnul Ioan Oltean:

................................................

Invit acum la microfon pe domnul deputat Sorin Iacoban, din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat și se pregătește doamna deputat Florica Cherecheș, din partea Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal.

Aveți cuvântul, domnule coleg.

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Distinse domnule președinte,

Onorat prezidiu,

Stimate doamne și stimați domni deputați,

Cu îngăduința dumneavoastră, astăzi vă voi prezenta declarația politică intitulată: "Necesitatea unui cadru național privind interoperabilitatea".

Dragi colegi,

În România în acest moment nu există un cadru național care să asigure interoperabilitatea sistemelor informatice în administrația publică. Există doar proiecte ce au în vedere schimbul de date în format electronic între diferite sisteme informatice ale instituțiilor publice, bazat pe existența unor protocoale între aceste instituții. Putem menționa ca exemplu numărul de urgență 112 sau declarația unică.

La nivelul Uniunii Europene, Comisia Europeană, în baza strategiei europene "Europa 2020" a stabilit, prin agenda digitală, procedura necesară ca până în 2015 administrațiile publice europene să ajungă să fie deschise, flexibile și cooperante în raporturile lor, atât cu cetățenii, cât și cu companiile.

Folosirea guvernării electronice reprezintă o obligație pentru administrațiile publice în scopul acestora de a-și spori eficiența și eficacitatea pentru a îmbunătăți în mod constant serviciile publice.

Comisia Europeană a introdus deja atât strategia europeană de interoperabilitate, cât și cadrul european de interoperabilitate, două documente cheie care promovează interoperabilitatea în rândul administrațiilor publice. Mai mult, prin declarația ministerială adoptată la Malmö, statele membre au fost de acord să-și alinieze până în 2013 cadrele națională de interoperabilitate cu cadrul european aplicabil.

România și-a asumat obiectivele agendei digitale "Europa 2020" dorind să eficientizeze administrațiile publice prin creșterea accesului la servicii publice electronice, îmbunătățirea guvernanței asupra implementării serviciilor publice informatizate, precum și creșterea încrederii pentru asigurarea securității rețelelor și sistemelor informatice.

Dragi colegi,

Din cauza capacității limitate de comunicare între sistemele care asigură serviciile suport, există multe servicii care nu pot fi furnizate. Este absolut necesară dezvoltarea unui cadru de interoperatibilitate, astfel încât să se reușească un traseu permanent al datelor, care să fie exprimată prin creșterea eficienței administrațiilor publice centrale și locale.

Construirea unor baze de date și standarde comune reprezintă una din provocările importante ale administrației publice din România. Tocmai din această cauză este esențială definirea unui cadru de colaborare între entitățile administrației publice, ministere, agenții, primării, pentru a-și putea expune datele, pentru a putea folosi datele altora și pentru a putea participa la tranzacții.

Procesul de informatizare a administrației publice locale și centrale trebuie realizat astfel încât să se asigure îmbunătățirea procedurii calității și promptitudinii serviciilor publice, în acord cu obligațiile asumate față de Comisia Europeană privind interoperabilitatea sistemelor informatice și posibilitatea integrării acestora.

Sorin-Avram Iacoban, deputat de Iași. Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Domnule deputat, mulțumesc și eu.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 2 march 2021, 20:23
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro