Doamna Cornelia Negruț: "Elevii de astăzi au nevoie de cursuri de educație financiară" Studii recente arată că foarte mulți consumatori neglijează deciziile financiare, spre deosebire de cele de zi cu zi, cu impact mult mai mic asupra nivelului de trai. Astfel, 21% dintre clienții băncilor și brokerilor analizează taxele și comisioanele, 83% examinează ingredientele din produsele alimentare înainte de cumpărare, 18% analizează dacă taxele și comisioane le influențează randamentul, 69% au sunat la compania de utilități pentru a înțelege o factură lunară, 12% au avut o conversație detaliată cu un consultant despre investiții, împrumuturi și economii, 67% au sunat la furnizorul de cablu sau telefonie pentru a solicita servicii mai bune sau mai ieftine etc. În acest context, consider că evoluția societății românești din ultima perioadă impune o reconsiderare a tuturor sectoarelor de activitate, inclusiv sau mai ales în domeniul educației. Generația actuală de elevi este diametral opusă celei din urmă cu 25-30 de ani, spre exemplu, fapt pentru care necesitățile programei de învățământ trebuie să țină cont de modernizarea și maturizarea poate prematură a copiilor din ziua de azi. În acest context, consider că tânăra generație de elevi din învățământul preuniversitar trebuie să deprindă de pe băncile școlii elemente de studiu privind educația financiară, deoarece există noțiuni de care elevii se lovesc în timpul școlii, chiar din clasele mai mici, aceasta cu atât mai mult cu cât, în perioada adultă oamenii se confruntă cu o serie de dileme financiare, precum alegerea opțiunilor în diverse achiziții de bunuri și servicii, vacanțe chiar sau în luarea unor decizii potrivite în raport cu ofertele existente pe piață, inclusiv în ceea ce privește tranzacțiile financiare sau contractarea unui împrumut. Toate aceste considerații le-am adus la cunoștința ministrului educației naționale, căruia i-am solicitat să ia în considerare introducerea în programa școlară pentru anul viitor a unei discipline de educație financiară. Îmi exprim încrederea că responsabilii de buna funcționare a învățământului românesc vor analiza propunerea mea, deoarece, mai devreme sau mai târziu, o astfel de disciplină va deveni obligatorie și în România, precum în țările civilizate ale Europei.
|