Domnul Mihai-Aurel Donțu: "Susțin promovarea produselor românești" În urmă cu zece ani, pentru a ne alinia la cererile Uniunii Europene, ca pas al integrării noastre în spațiul comunitar, a fost înființată Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, instituția care, în ciuda politizării excesive din timpul tuturor guvernărilor ce s-au succedat în ultimul deceniu, a găsit permanent calea spre profesionalism. Aniversarea ANSVSA vine în acest an în tandem cu o campanie populară de susținere a produselor românești, inițiativă pe care o susțin și de care cred că economia națională are nevoie pentru a se întări. Ca parlamentar de Brașov, sunt onorat să pot spune că județul pe care îl reprezint are o puternică ligă de producători locali, oameni care au păstrat rețetele tradiționale și le-au readus pe mesele românilor. Aș menționa doar faptul că pâinea tradițională "Adriana", produsă de o mică brutărie brașoveană, a obținut în acest an atestatul de produs tradițional cu nr. 1 în Registrul național al produselor tradiționale. Pe o piață internă invadată de alimente de import de o calitate îndoielnică, produsele românești sunt singurele care prezintă o garanție ridicată și trebuie sprijinite să ajungă pe rafturile marilor magazine. Consider că vigilența autorităților de control a dovedit că, în comparație cu produsele străine, cele autohtone oferă un plus de siguranță pentru consumatorul român, prin prisma faptului că producătorul este unul cunoscut, poate fi oricând controlat și nu își permite să ofere marfă proastă, din simplul fapt că acest lucru l-ar scoate în afara singurei piețe de desfacere pe care o are. Totodată, promovarea consumului de produse românești de orice fel se constituie într-un stimul economic pentru aceste afaceri care susțin locuri de muncă în localități mici, în special în mediul rural. Închei prin a-mi declara public sprijinul pentru orice demers menit să sprijine antreprenorii locali de orice fel, pentru crearea unui cadru legal în care produsele românești să beneficieze de o promovare corectă și susținută pentru a se impune nu doar pe piața internă, dar și pentru a dărâma limitările impuse de UE pentru accesul la piața comunitară.
|