Domnul Alexandru Nazare: "România pierde un miliard de euro din fondurile europene pentru modernizarea căilor ferate, din cauza incompetenței guvernelor Ponta" De la punerea în aplicare a Ordonanței de urgență nr. 109 privind guvernanța corporativă a instituțiilor publice, Compania CFR SA este deja sub conducerea celui de al patrulea așa-zis manager privat. În tot acest timp, proiectele pentru modernizarea căii ferate semnate în 2011 și 2012 de guvernarea PDL și finanțate din fonduri europene au fost date uitării. Așadar, proiectele care trebuiau să fie finalizate anul acesta, în mai și iunie, sunt departe de a fi încheiate, toate acestea în condițiile în care unitatea JASPERS, organismul care lucrează cu experții Comisiei Europene, semnala întârzieri de un an, un an și jumătate încă din noiembrie anul trecut. Aceste întârzieri înseamnă că proiectele nu vor fi finalizate până la 31 decembrie 2015, data-limită pentru absorbția banilor europeni, și atunci România va trebui să dea banii înapoi. Mai mult, CFR a anunțat că anulează procedurile de licitație pentru proiecte de aproape un miliard de euro în urma contestațiilor depuse și a deciziilor CNSC. Este inacceptabil ca la licitații de o asemenea valoare documentația să omită precizarea experienței în domeniul feroviar și apoi să se facă rectificare. Ce se întâmpla dacă nu aveam decizia CNSC? Ne trezeam că reabilitează calea ferată o firmă care are experiență în tăiat iarba? Într-un an de zile avem deja al patrulea director la CFR SA și acesta este efectul numirilor pe criterii strict politice. Managerul privat Sophocleos a fost alungat și în locul lui avem astăzi fratele unui lider PSD. Proiectele de creștere a vitezei de deplasare pe calea ferată sunt blocate, compania este înglodată în datorii și urmează ca și la CFR Marfă să se facă noi disponibilizări pentru a compensa incompetența managerilor politici. De aceea, solicit premierului Ponta și ministrului Șova să prezinte de urgență măsurile care vor fi luate pentru a evita pierderea a aproape un miliard de euro din fondurile alocate pentru modernizarea sectorului feroviar.
|