Domnul Alexandru Nazare: "Ponta și Șova trebuie să publice integral Masterplanul General de Transport, nu să îl dezbată cu baronii locali" Într-o încercare eșuată de a-și respecta angajamentele făcute în fața instituțiilor comunitare, Ministerul Transporturilor a publicat frânturi din ceea ce se vrea a fi documentul-cheie care prioritizează proiectele de infrastructură și fără de care România nu va putea accesa fondurile europene din exercițiul financiar 2014-2020. Documentele publicate sub titlul de Masterplanul General de Transport al României nu sunt însă decât o mică parte din ceea ce ar trebui să fie o strategie de dezvoltare a infrastructurii de transport până în 2030. Cât de prioritar este domeniul infrastructurii în următoarea perioadă financiară pentru actualul Guvern se vede din indiferența cu care tratează acest subiect. Avem astfel un Raport asupra definirii problemelor, un raport asupra elaborării modelului de transport și două ghiduri pentru evaluarea proiectelor, dar și o listă de 530 de proiecte. Premierul ne informează că aceste 530 de proiecte vor intra în dezbatere publică pentru a decide apoi ce proiecte concrete trimitem la Bruxelles. Probabil dezbaterea va fi la sediul din Kiseleff, cu baronii locali ai PSD, altfel nu se explică de ce consultanții plătiți cu peste 2 milioane de euro nu au fost suficient de buni pentru a evalua și prioritiza proiectele de transport. Conform contractului încheiat de Ministerul Transporturilor în aprilie 2012, trebuiau identificate și prioritizate proiectele de investiții în transporturi pentru orizonturile de timp 2015, 2020 și 2030, precum și realizată o analiză economico-financiară privind implementarea acestor scenarii. Este inacceptabil ca Ponta și Șova să pună în pericol cei peste 6 miliarde de euro pe care România îi are alocați din fonduri europene pentru investiții în transport în perioada 2014-2020, doar pentru a satisface capriciile baronilor locali. Comisia Europeană ne-a transmis clar că fără acest Masterplan care să stabilească prioritățile în funcție de nevoile de dezvoltare nu va accepta la finanțare niciun proiect. Bruxelles-ul nu vrea firimituri de Masterplan și nici piață de proiecte, ci o strategie cu justificare economică a prioritizării proiectelor. Prin consultare publică nu fac decât să ascundă discrepanțele dintre ce este în harta electorală de colorat pentru baroni și Masterplan. De aceea, solicit premierului Ponta și ministrului Șova să prezinte integral Masterplanul General de Transport realizat de experți internaționali și să nu se mai ascundă în spatele unor așa-zis consultări publice, realizate în sediul PSD din Kiseleff.
|