Doamna Elena Cătălina Ștefănescu: "Necesitatea recunoașterii diplomelor românești în toate țările din lume" Închiderea anului școlar reprezintă un prilej bun de a evalua politicile publice implementate în ultima perioadă, inițiativele legislative care vin în sprijinul acestor politici, cât și viziunea asupra sistemului educațional și asupra parteneriatelor externe. Cu toate că ne-am obișnuit în ultimii ani să clamăm moartea sistemului educațional, odată cu anunțarea rezultatelor la bacalaureat, iată că anul acesta avem vești bune de la Ministerul Educației Naționale. În cadrul sesiunii speciale de bacalaureat pentru elevii olimpici, organizată între 19 și 29 mai în Prahova, promovabilitatea a fost de 72,26%. Comparativ cu rezultatele din 2013, evoluția este certă, având în vedere că anul trecut, doar 49,57% dintre olimpicii înscriși la sesiunea specială a bacalaureatului au promovat examenele. În acest context, este firesc să ne punem problema unui viitor mai bun pentru elevii care excelează, un viitor deschis către instituții de învățământ de elită din toată lumea, nu doar din Europa. De aceea, salut declarația ministrului educației naționale, Remus Pricopie, prin care se exprimă interesul României și al statelor UE de a lărgi aria de cooperare în domeniul învățământului superior în afara spațiului european. Astfel, programul "Erasmus+", care are deja rezultate excelente, ar putea fi extins la nivelul universităților din Statele Unite ale Americii și din America Latină. Un semestru la o universitate de prestigiu pentru un student român la medicină ar putea deschide orizonturi nesperate, însă, cel mai important, ar putea aduce recunoaștere internațională pentru instituțiile de învățământ superior din țara noastră. Cred cu tărie că la nivel instituțional și diplomatic trebuie să se facă eforturi pentru recunoașterea diplomelor românești în toate țările în lume. Învățământul superior românesc este îndeajuns de performant pentru a reprezenta o garanție pentru angajatori din toate țările lumii. Elevii români, prin rezultatele excelente cu care se întorc în țară din stagii de pregătire, de la schimburi de experiență sau de la concursuri internaționale merită să fie sprijiniți în mod real și concret pe linie instituțională, prin asigurarea unor drepturi demult recunoscute elevilor din alte țări.
|