Claudia Boghicevici
Claudia Boghicevici
Ședința Camerei Deputaților din 24 iunie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.80/04-07-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
02-12-2019 (comună)
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 24-06-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 iunie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.43 Claudia Boghicevici - declarație politică: - "Transparența ministerială inexistentă - oare la ce se muncește dincolo de ușile Ministerului Muncii?";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Claudia Boghicevici:

"Transparența ministerială inexistentă - oare la ce se muncește dincolo de ușile Ministerului Muncii?"

Avem din luna martie a acestui an un nou ministru care ocupă portofoliul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice.

La început de mandat am auzit foarte multe direcții de acțiune în ceea ce privește ocuparea forței de muncă, salarizare, pensii, asistență socială.

Am văzut atunci că printre cele ce își propusese la nivelul ministerului erau:

  • Creșterea ratei de ocupare a forței de muncă, cu focalizare pe următoarele grupuri țintă: tineri cu vârste între 15 și 25 de ani; lucrători cu vârsta între 50 și 64 de ani; femei; lucrători necalificați; persoane cu handicap; persoane cu responsabilități familiale complexe; minorități etnice, inclusiv minoritatea romă.
  • Susținerea celui de al treilea sector, economia socială și a întreprinderilor sociale, având drept scop creșterea coeziunii și inserției sociale a persoanelor provenind din grupuri vulnerabile prin înființarea, în interes local, de noi locuri de muncă și/sau servicii sociale.
  • Introducerea cazierului social în raport cu accesul la achizițiile/contractele publice prin interdicția de a participa la orice formă de atribuire de contracte de achiziții sau lucrări publice a acelor agenți economici care au utilizat forme de muncă la negru, exploatare în muncă sau au utilizat minori pentru munca de noapte, la înălțime sau în condiții meteorologice adverse, în ultimii 2 ani.
  • Reducerea fenomenului muncii la negru și întărirea disciplinei fiscale concomitent cu reducerea barierelor și costurilor administrative pentru angajator cu până la 18%, prin crearea cardului de asigurat în sistemul asigurărilor sociale - elementul de bază al sistemului integrat unic de asigurări sociale (ghișeu unic electronic), care va crește transparența informațiilor personale prin posibilitatea beneficiarului de a accesa informațiile privind asigurările sociale proprii, dar și a controlului din birou.
  • Limitarea fenomenului de "migrație a creierelor".
  • Promovarea unei legislații în favoarea tinerilor prin care să fie asigurate tranzitul coerent de la sistemul educațional către piața forței de muncă, precum și echilibrul între viața profesională și cea personală prin creșterea accesului la servicii sociale pentru îngrijirea copiilor și a persoanelor în situație de dependență.
  • Stimularea și extinderea măsurilor de încurajare a angajării tinerilor pe piața muncii, în special a celor proveniți din centrele de plasament și a persoanelor cu handicap.
  • Promovarea de programe integrate pentru incluziunea socială a romilor, pornind de la creșterea ratei de ocupare a acestora și consolidarea relației dintre autoritățile guvernamentale cu organizațiile nonguvernamentale, pentru a identifica nevoile acestora.
  • Creșterea progresivă a salariului minim pe economie până în anul 2016 până la 1.200 lei.
  • Introducerea sistemului facultativ de pensii ocupaționale (Pilonul IV) bazat pe contribuția asiguratului și a angajatorului, pornind de la specificul unor profesii sau domenii de activitate, eliminându-se astfel nedreptățile create beneficiarilor pensiilor speciale de noua lege a pensiilor și totodată creându-se posibilitatea pentru stimularea pe termen lung a profesiilor cu grad mai mare de uzură.
  • Creșterea responsabilității pentru veniturile de bătrânețe ale persoanelor care lucrează în activități ocazionale și sezoniere, în special în agricultură, prin crearea unui sistem de pensii și alte drepturi de asigurări sociale ale agricultorilor, având în vedere specificul acestor activități.
  • Pornind de la convingerea că sustenabilitatea unui sistem de pensii ține de aplicarea principiului contributivității, prin acumulare, și al responsabilității individuale, vom promova dezvoltarea unui sistem de pensii durabil, bazat de conturi individuale de economisire care să preia, ca pondere, un procent tot mai mare din venitul de înlocuire și, totodată, din venitul total al asigurărilor sociale ale asiguratului. În acest sens, vom susține schimbarea principiilor care guvernează sistemul public de pensii, prin centrarea sistemului pe principiul contributivității și al responsabilității individuale printr-un sistem de conturi individuale de economisire pentru pensia publică (Pilon I) cu asigurarea, pe perioada de tranziție către noul sistem, a măsurilor de atenuare a costurilor reformei, fără afectarea veniturilor beneficiarilor în plată sau cu perioadă de acumulare mică.
  • Reforma sistemului de asistență socială prin transformarea acestuia dintr-un sistem pasiv în unul proactiv. Schimbarea accentului de pe asistența acordată individului pe construirea măsurilor de protecție socială în jurul protecției familiei, prin creșterea gradului de securitate socială, dar și al responsabilității individuale printr-o politică socială centrată pe copil și familie, care să încurajeze o îmbătrânire demnă și bazată pe un sistem integrat de servicii și prestații sociale pentru grupurile vulnerabile.
  • Combaterea sărăciei și promovarea incluziunii și protecției sociale prin asigurarea unui sistem de asistență socială bazat pe un mecanism instituțional de identificare, evaluare și intervenție pentru toate cazurile de risc social.
  • Actualizarea strategiei pentru persoanele vârstnice, pornind de la nevoile multiple ale persoanei vârstnice și de la principiul acordării priorității prevenției și a susținerii serviciilor la domiciliu.
  • Realizarea unui cadru legal și instituțional special privind dependența și adicțiile, cu servicii specializate pentru dependența funcțională datorată vârstei, handicapului, adicțiilor și pentru bolnavii în stare terminală.

Având în vedere cât de multe aspecte au fost avute în vedere, mă întreb ce a făcut ministerul până acum. Nu vedem nicio transparență, opoziția nu e consultată cu privire la proiecte de care este nevoie. Nu vedem strategiile naționale pentru categoriile defavorizate, care trebuiau să intre în vigoare încă de la începutul anului.

Adresez solicitarea doamnei ministru, pe această cale, de a face o notă de informare către membrii Comisiei de muncă, din care fac parte, prin care să ni se comunice ce face ministerul pentru aceste categorii defavorizate, cum stimulează reducerea ratei șomajului, cum stimulează tinerii pentru a se angaja și a lucra în România, ce se întâmplă cu strategiile naționale la care se tot lucrează.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 5 decembrie 2019, 16:48
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro