Mihai Lupu
Mihai Lupu
Ședința Camerei Deputaților din 24 iunie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.80/04-07-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 24-06-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 iunie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.66 Mihai Lupu - declarație politică privind "Domeniile naval, maritim și fluvial din România au nevoie de dezvoltare";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Mihai Lupu:

"Domeniile naval, maritim și fluvial din România au nevoie de dezvoltare"

Cred cu tărie faptul că România are nevoie de o infrastructură puternică, de calitate și, mai ales, foarte bine structurată, în funcție de nevoile actuale ale țării, dar și de conectarea obligatorie la infrastructura Uniunii Europene.

Ca președinte al Comisiei parlamentare pentru transport și infrastructură, recent înființată în Camera Deputaților, am considerat că organizarea unor dezbateri publice ample pe teme de interes național, în privința deciziilor legate de infrastructură, este în prezent absolut necesară.

Susțin acest lucru, deoarece consider că românii au suferit destul, timp de aproape 25 de ani, din cauza ineficienței și a superficialității guvernelor, atunci când a venit vorba de decizii privind investițiile în autostrăzi, drumuri, căi ferate etc., decizii care s-au dovedit a fi de cele mai multe ori extrem de neinspirate și defavorabile românilor, cu un impact profund negativ asupra dezvoltării infrastructurii în ansamblu.

Mai cred de asemenea că toate problemele importante care sunt legate de gestionarea domeniului infrastructurii, fie că vorbim acum de cel naval, maritim și fluvial sau de cel de transport în general, toate acestea trebuie dezbătute într-un cadru larg, cu participarea tuturor factorilor implicați.

De aceea, am considerat oportună organizarea, săptămâna trecută, în cadrul Comisiei pentru transporturi și infrastructură, a unei dezbateri care să cuprindă cele mai stringente probleme legate de infrastructura portuară, începând de la evaluarea situației actuale a traficului de mărfuri, a investițiilor aflate în derulare din domeniu, dar și a altor proiecte necesare, care au însă nevoie de finanțare, până la identificarea celor mai pertinente modalități de creștere a traficului de mărfuri, dar și a oportunității și a legalității transferului sau vânzării de acțiuni portuare, de la autoritățile centrale către cele locale.

La acest eveniment au participat atât colegii mei parlamentari, membri ai tuturor grupurilor parlamentare din Camera Deputaților, cât și reprezentanți ai Ministerului Transporturilor și ai Federației Naționale a Sindicatelor Portuare, dar și cei ai Organizației Patronale Operatorul Portuar.

Ținând cont de faptul că pe tema transferului de acțiuni portuare de la Ministerul Transporturilor la Administrația locală Constanța au existat foarte multe discuții publice și au fost exprimate prin media tot felul de opinii vehemente, dându-i astfel acestei intenții guvernamentale accente destul de controversate, consider că și această temă, precum și celelalte subiecte abordate în cadrul dezbaterii noastre, trebuiau abordate în mod serios în Parlamentul României. Mai mult decât atât, demersul nostru parlamentar nu a avut doar efectul unei ședințe ca oricare alta, ci aceasta are și o finalitate importantă și necesară, și anume transpunerea concluziilor acesteia într-o rezoluție adoptată în cadrul Comisiei pentru transporturi și infrastructură, rezoluție care va fi supusă ulterior atenției Biroului permanent al Camerei Deputaților, precum și Ministerului Transporturilor.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 22 februarie 2020, 8:56
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro