Nechita-Adrian Oros
Nechita-Adrian Oros
Ședința Camerei Deputaților din 24 iunie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.80/04-07-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 24-06-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 iunie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.104 Nechita-Adrian Oros - declarație politică intitulată "Ne temem că reducerea CAS-ului este doar o manevră electorală a Guvernului Ponta 3";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Nechita-Adrian Oros:

"Ne temem că reducerea CAS-ului este doar o manevră electorală a Guvernului Ponta 3"

Partidul Național Liberal a susținut încă dinainte de alegerile din decembrie 2012 și a fost chiar promotorul introducerii în programul de guvernare de atunci a reducerii CAS-ului la angajator. Din păcate, din cauza manevrelor oculte ale PSD și PC, PNL nu a mai putut susține din interiorul Executivului măsura reducerii CAS-ului la angajator.

Consecvent cu deciziile luate anterior, PNL a cerut ferm Cabinetului Ponta 3 introducerea măsurii reducerii CAS-ului de la 1 iulie 2014. Solicitarea PNL nu a fost trecută pe lista de priorități a Guvernului, în schimb s-a anunțat că CAS-ul va fi redus de la 1 septembrie 2014, însă s-a menționat că introducerea acestei măsuri ar putea fi temporară în situația în care ulterior nu vor exista banii necesari de acoperire a pierderilor de la buget.

Ne este teamă că decizia reducerii CAS-ului pe o perioadă de doar câteva luni nu reprezintă altceva decât o manevră electorală a PSD și a Guvernului Ponta 3 și există posibilitatea ca după alegerile prezidențiale, invocându-se fel de fel de "probleme", să se renunțe la reducerea CAS-ului.

Temerile noastre sunt generate și de faptul că Guvernul Ponta 3 nu ține cont de elementele obligatorii pe care trebuie să se bazeze măsura reducerii CAS-ului, și anume predictibilitate pentru mediul de afaceri, sustenabilitate din partea statului și garantare necondiționată a măsurii economice din partea factorului politic. De asemenea, există semnale clare că Guvernul Ponta 3 are mari probleme în a asigura aceste trei atribute ca piloni ai viitoarei construcții a reducerii CAS-ului.

  1. Cum poate fi oferită predictibilitatea de un guvern care ia decizii pe picior, de un guvern în care ministrul bugetului azi e aici și mâine e la BNR, nici premierul nu prea știe, în care elementul definitoriu al oricărui Executiv - programul de guvernare - este o foaie fără nicio valoare. Cabinetul Ponta guvernează după cum bate vântul.
  2. Garantarea nu poate fi asigurată de un Executiv care își propune să reducă CAS-ul din prima zi a campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale, și marea noastră îngrijorare este să nu renunțe la această măsură în prima zi după învestirea viitorului președinte. Există posibilitatea ca măsura reducerii CAS-ului să nu reprezinte altceva decât "punga cu alimente" oferită în campania electorală, dar de această dată nu votantului de la periferia orașelor sau de la sate, ci mediului de afaceri.
  3. În ceea ce privește sustenabilitatea, aici este cea mai mare problemă a nefundamentatei măsuri a Guvernului privind reducerea CAS-ului, iar zilele trecute am primit cea mai bună dovadă a neseriozității Guvernului prin însăși declarația lui Victor Ponta. Conform primului-ministru, încasările ANAF de la contribuabilii aflați în insolvență reprezintă baza pe care s-ar susține reducerea contribuțiilor, deși în acest moment există un blocaj în ceea ce privește Codul insolvenței, care nu este promulgat. Este incredibil cum leagă acum domnul Ponta reducerea CAS-ului de legea insolvenței.

Plecând de la această mare problemă pe care o are Guvernul Ponta 3, se impun două întrebări: și dacă se promulgă Legea insolvenței, dar nu se recuperează acei bani, ce se va întâmpla, va crește iar CAS-ul? O să ne spună premierul Ponta peste 6 luni că mai menține CAS-ul doar dacă adoptă alte taxe sau legea fumăritului?

Știm că astfel de întrebări au fost adresate Guvernului și de către delegația FMI, care a fost recent la București. Știm că Guvernul Ponta 3 nu a fost capabil să ofere un răspuns convingător. Este tocmai motivul pentru care FMI a plecat fără evaluare, fără încheierea unui raport.

Ar mai fi un aspect: primul-ministru a declarat că reducerea CAS-ului cu 5% se poate face și fără acordul FMI. În acest caz, se mai impune o întrebare: de ce a pierdut atâta timp, de ce nu a făcut-o în 2013?

Premierul Victor Ponta este obligat să răspundă urgent la aceste întrebări, pentru că dacă nu o va face, vom considera că reducerea CAS-ului nu este decât o manevră electorală a PSD pentru câștigarea prezidențialelor, prin păcălirea publicului de dreapta și a mediului de afaceri.

De asemenea, cerem Guvernului o analiză absolut necesară, serioasă și profesionistă, nu o abordare exclusiv politicianistă a unui Executiv axat doar pe propagandă, nu și pe măsuri fundamentate pe termen lung.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 7 decembrie 2019, 6:08
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro