Gavril Mîrza
Gavril Mîrza
Sittings of the Chamber of Deputies of June 24, 2014
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.80/04-07-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
28-01-2020
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2014 > 24-06-2014 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of June 24, 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.124 Gavril Mîrza - declarație politică intitulată "De la susținere la negare, un singur pas";

Domnul Gavril Mîrza:

"De la susținere la negare, un singur pas"

Cât de înverșunat ai fi împotriva unui adversar, cât de orbit de dorința de a-l desființa, cât de înciudat că asta nu-ți reușește nicicum, tot îți trebuie un minim de argumente pentru a-ți construi atacurile cu speranța, fie și minimă, că ai putea convinge!

Nu intenția de a filozofa analitic în fața dumneavoastră mă aduce astăzi la cuvânt, ci pur și simplu dificultățile ce le întâmpin în a înțelege atitudinea și mai ales demersul politic al unora dintre colegii mei. Să mă explic.

Reușitele de necontestat ale actualei guvernări oferă credibilitate modelului economic promovat de Guvern în cei doi ani de când USL a fost împuternicit prin votul electoratului să scoată România și pe români din nenorocirea generalizată în care se aflau grație unui regim de maxim dispreț față de cetățeanul obișnuit. Acest model economic, transpus cu responsabilitate în realitate, a permis reparațiile sociale bine cunoscute de noi toți. Restituind salariile tăiate, pensiile, scăzând șomajul prin crearea de locuri de muncă, crescând salariul minim, alocând un buget mai mare pentru educație și sănătate s-au respectat promisiunile făcute electoratului.

Toate acestea au fost posibile pentru că Guvernul și-a stabilit ca prioritate o creșterea economică sustenabilă. Și cât ar încerca să nege cineva acest lucru, cifrele argumentează că România a reușit în anul 2013 și în prima parte a anului 2014 să aibă cea mai mare creștere economică din Uniunea Europeană, să deblocheze toate programele finanțate din fonduri europene, să se încadreze în țintele de deficit stabilite de Guvern în parteneriat cu instituțiile financiare internaționale, să acorde facilități pentru IMM-uri,subvenții mai mari la agricultură și scheme de ajutor de stat pentru noi investiții și locuri de muncă.

Este, categoric, un context economic favorabil în care Guvernul își poate permite să opereze reducerea contribuțiilor de asigurări sociale cu 5% încă în anul acesta. Dar pentru că FMI a cerut măsuri compensatorii, a fost necesar să se întârzie cu câteva luni aplicarea acestei decizii pentru ca impactul bugetar să nu afecteze deficitul bugetar. Și asta pentru că premierul a refuzat să introducă majorări de taxe și impozite în susținerea acestei decizii, optând pentru creșterea colectării de bani la buget și pentru chibzuirea cât mai eficientă a cheltuielilor. În aceste condiții, impactul negativ pe care îl va avea reducerea CAS-ului asupra bugetului va fi acoperit. Insistența cu care se comentează lipsa acordului expres al FMI pentru această măsură este demnă de o cauză mai bună .Să ceri imperativ aplicarea acestei măsuri încă de la 1 iulie, dar să-i desconsideri total aplicabilitatea de la 1 octombrie relevă nemăsurate orgolii personale. Faptul că este o măsură așteptată, justificată și sustenabilă, fără împovărarea cetățeanului plătitor de taxe nu contează, contează doar să împiedice guvernarea Ponta să deconteze pozitiv în fața electoratului.

Și dacă tot nu pot respinge o punere în fapt, atunci măcar încearcă să-i compromită căile de susținere. Sunt convins că plimbarea de la Ana la Caiafa, cum se spune, a Legii insolvenței de la Curtea Constituțională la Președinție și retur nu este altceva decât o tentativă infantilă de tergiversare a punerii în aplicare a unor măsuri menite să aducă mai mulți bani la buget. Numai așa ar putea fi împiedicat Guvernul să-și materializeze modelul economic de care vorbeam și implicit să ofere resursele necesare transpunerii lui în viață.

Iată că, îndrumat cu dibăcie, un singur pas pune foștii susținători în poziția contestatarilor înverșunați până la ridicol.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania wednesday, 29 january 2020, 11:21
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro