Daniel Florea
Daniel Florea
Sittings of the Chamber of Deputies of September 9, 2014
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.94/19-09-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2014 > 09-09-2014 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of September 9, 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.176 Daniel Florea - declarație politică: - "Violența în școli";

Domnul Daniel Florea:

"Violența în școli"

Nu peste mult timp, porțile școlilor se vor deschide pentru noul an școlar, dar din ce în ce mai des auzim despre tot felul de "episoade" violente care se petrec în școli, care mai de care mai impresionante.

Studiile realizate de instituții internaționale plasează România pe primele locuri în rândul țărilor în care sunt raportate acte de violență asupra sau ale elevilor în spațiul școlii sau în timpul orelor de curs. Statisticile realizate sunt îngrijorătoare: în 75% din școlile din România se înregistrează fenomene de violență și 60% din elevii din București au fost agresați verbal și fizic în școală și în familie.

Ne trimitem copiii la școală să învețe, îi trimitem într-un mediu sigur și de unde pot acumula informații care-i să-i ajute în viitor, însă și aici apar violențe/furturi.

Cu toții ne întrebăm ce s-a întâmplat de elevii au devenit agresivi? Ce anume le stârnește acest comportament deloc acceptat în societate? Răspunsul este destul de simplu: prin promovarea, aproape zilnică, a nonvalorilor și a modelelor nocive în toate rețelele media, prin postarea pe Internet de filmulețe agresive ce incită și prin accesul copiilor la toate acestea fără a fi într-un fel controlați.

Violența în școli este, din păcate, un adevăr al societății noastre. Se manifestă în diferite forme iar școala devine spațiul în care conflictele dintre elevi sau dintre elevi și adulți evoluează. Acest tip de violență se poate manifesta verbal, psihic sau fizic. În mod tradițional, ne-am obișnuit să considerăm violența la școală - ca și "bătăile" dintre elevi - normale, fiecare generație având bătăușii ei. Există totuși diferențe semnificative între trecut și prezent, atât în ceea ce privește frecvența acestor situații, cât și percepția asupra acestor manifestări: au devenit obișnuințe, sunt tolerate, sunt motiv de glumă iar cei implicați, autorii, devin "mici eroi" ai claselor sau școlilor respective.

Se știe deja că un copil învață cel mai mult și ușor prin imitare, și încă de mic el este expus informațiilor, iar aici intervine rolul părintelui, al educatorului, al profesorului, al tutorelui, al adultului mai pe scurt, care să îl învețe să disemineze între ce este bun de copiat/preluat și ce nu.

Prevenirea violenței școlare este cel mai important aspect în răspunsul pe care societatea îl poate da acestui fenomen social. Sistemul educațional, deși dispune de autonomie, este o realitate socială ce se află în interacțiuni complexe cu societatea în general. De aceea, strategia de prevenire a violenței școlare nu poate fi o verigă izolată a prevenirii violenței generale; o asemenea strategie, atunci când este realistă și, deci, eficientă, are consecințe asupra societății la nivel general. Totuși, pentru a da o dimensiune de specificitate prevenirii violenței școlare, este necesar să optăm pentru un model de prevenire adaptabil realității sociale care este școala.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania saturday, 24 august 2019, 1:56
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro