Grigore Crăciunescu
Grigore Crăciunescu
Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/26-09-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
22-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.3 Grigore Crăciunescu - declarație politică intitulată "Anul școlar a început cu stângul";

   

Domnul Miron Tudor Mitrea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Domnule deputat Crăciunescu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Grigore Crăciunescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte de ședință,

Doamnelor și domnilor deputați,

Declarația mea politică se intitulează "Anul școlar a început cu stângul".

Începutul de an școlar a fost ratat în acest an din lipsa de preocupare a Guvernului Ponta.

Copiii din clasa I și a II-a nu au avut manuale corespunzătoare în prima zi de școală. Cei din clasa I nu au avut abecedarul.

Ministerul Educației nu a urmărit ca acest eveniment să se desfășoare în condiții normale. Această generație din clasa I va ține minte toată viața faptul că a venit la școală și nu au găsit abecedarul, care pentru ei era o curiozitate, o noutate, un manual pe care trebuia să-l găsească pe bancă. Guvernanții dau vina pe editori că au făcut contestații, editorii dau vina pe minister că nu a întocmit corect caietul de sarcini pentru licitație.

S-a afirmat dorința, din partea ministerului, de a scoate abecedarul în format digital pentru copiii de clasa I.

Întrebarea firească este următoarea: au fost instruiți învățătorii cum să utilizeze acest abecedar, cum să-l utilizeze copiii? Au urmat niște cursuri în acest sens învățătorii? Cum să se descurce sute de mii de copii din mediul rural care nu cunosc acest termen, care nu știu nici ei nici părinții nimic despre abecedarul digital? Nu cumva este vorba de a găsi niște scuze pentru că nu am avut tot ce trebuie pentru începerea anului școlar?

Pe de altă parte, sunt un număr foarte mare de școli care au deschis anul școlar și funcționează fără autorizație sanitară. În aceste unități nu există apă curentă și nici grupuri sanitare corespunzătoare.

S-au perindat pe la Ministerul Educației peste 20 de miniștri de la diverse partide politice în cei 25 de ani de la Revoluție. Fiecare a venit cu idei proprii, cu variante personale privind modul de organizare a învățământului românesc. Rezultatul? Un dezastru în sistemul educației din țara noastă.

Ultima decizie luată de Guvernul Ponta prin ordonanță de guvern, privind posibilitatea elevilor care nu au luat bacalaureatul să poată urma cursurile unei universități, depășește toate scenariile posibile pe care le-a putut gândi cineva. Ce altceva înseamnă posibilitatea de a primi atestate pentru anumite profesii, neavând bacalaureatul, iar dacă îl promovezi în timp ce urmezi cursurile acelei universități poți primi credite, astfel încât să devii absolvent cu studii superioare? În loc să revenim la examenul de admitere în liceu, să reînființăm școlile profesionale, să regândim programa școlară în sensul reducerii numărului de materii predate în școli, Guvernul minimalizează importanța examenului de bacalaureat. Practic, le spunem elevilor că nu este necesar să învețe prea mult la timpul potrivit, că poți accede la universitate și fără bacalaureat. Nu cumva toate acestea sunt pentru ca universitățile particulare să poată încasa taxe de școlarizare pentru a avea numărul de cursanți necesar, ca să funcționeze?

Toate acestea trebuie să dea de gândit în mod serios actualilor guvernanți. Aceștia trebuie să înceapă reorganizarea sistemului educațional din România, în așa fel încât valorile să fie pe primul plan. Elevii merituoși să acceadă la universități, iar pentru ceilalți să se asigure locuri în școli profesionale și școli postliceale, dar cu bacalaureatul promovat.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Miron Tudor Mitrea:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 24 octombrie 2019, 5:51
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro