Varol Amet
Varol Amet
Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/26-09-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
21-10-2019
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.69 Varol Amet - declarație politică cu tema "Deschiderea unui nou an școlar, începutul ciclului de formare a unei viitoare generații";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Varol Amet:

"Deschiderea unui nou an școlar, începutul ciclului de formare a unei viitoare generații"

Data de 15 septembrie 2014 a marcat deschiderea unui nou an școlar pentru elevii din ciclul învățământului preșcolar, primar, gimnazial și liceal. Aproximativ 3.200.000 de preșcolari și școlari au pășit pragul instituțiilor de învățământ, pregătiți de un an școlar ce promite noi perspective și modalități interactive de învățare. Începutul anului școlar 2014-2015 a reprezentat un eveniment important pentru întreaga colectivitate, din prisma viitoarelor generații de tineri care se vor forma și se vor integra în structura socială.

Sistemul de învățământ din România a început să adopte noi viziuni de desfășurare a ciclului de învățare, îndreptându-se cât mai mult către modelul occidental de predare. Elevii pot avea posibilitatea să opteze pentru diverse opționale în funcție de discipline, inclusiv consiliere pentru dezvoltare personală, acesta fiind un proces amplu prin care fiecare elev învață să se cunoască pe sine, să dezvolte noi abilități și să comunice eficient cu cei din jur. Toate aceste modalități de predare și învățare a tinerilor pun accentul în special pe identificarea potențialului fiecărui elev și dezvoltarea acestora pe viitor. Un atu al tinerilor din ziua de astăzi este accesul nelimitat la informație, lărgindu-le orizonturile și oferindu-le posibilitatea de a alege din diversitatea de oportunități pe care învățătura le oferă, ce discipline le pot da perspective de viitor și care este direcția pe care doresc să o urmeze pentru alegerea unei profesii.

Vorbind despre importanța învățăturii și atenția pe care sistemul educațional o acordă tinerilor, aș dori să îmi arăt aprecierea, în numele Uniunii Democrate a Tătarilor Turco Musulmani din România, adusă Ministerului Educației Națioanale, întrucât a aprobat și susținut reluarea predării limbii tătare crimeeană în școlile din zona Dobrogei sub formă opțională, ajutând la conservarea și transmiterea mai departe a graiului minoritar tătar.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 21 octombrie 2019, 18:46
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro