Ioan Oltean
Ioan Oltean
Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/26-09-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
22-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.112 Ioan Oltean - declarație politică: - "Despre responsabilitate și competență în politica externă și de apărare a României";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Ioan Oltean:

"Despre responsabilitate și competență în politica externă și de apărare a României"

În 4-5 septembrie 2014, Țara Galilor a găzduit la Newport un nou Summit NATO. Acum, după ce lucrările s-au încheiat și au fost trase concluziile, se poate spune că a fost cu adevărat un summit istoric.

De ce? Pentru că prin el s-a credibilizat din nou sistemul de descurajare prevăzut de Articolul 5 al Tratatului Nord-Atlantic și s-a restaurat reîntoarcerea Alianței la primii săi pași istorici, și anume apărarea teritorială.

Acest summit a fost prima mare reuniune NATO a șefilor de state și guverne de după lovitura dată securității europene de către Rusia, prin anexarea regiunii Crimeea și destabilizarea Ucrainei.

De aceea, este cu atât mai importantă decizia care a fost luată, ca NATO să aibă o forță rapidă de intervenție de câteva mii de militari în estul Europei. După acest summit, România are un plan de apărare împotriva unei eventuale agresiuni venite din estul Europei, fapt liniștitor pentru orice cetățean. Astfel, am devenit o țară care va fi apărată fără doar și poate, în orice scenariu, oricât de pesimist ar fi el.

Aceasta este marea diferență dintre securitatea României de dinainte și de după Summitul NATO de la Newport, faptul că în România se va constitui și va funcționa un comandament special în flancul estic al NATO.

Acestea sunt faptele și nimeni nu poate contesta meritele președinției României în acest domeniu. Dovezile sunt concluziile care îl fac pe orice român să fie cel puțin mai relaxat, dacă nu chiar lipsit de grija în privința politicii externe și de apărare a țării și, în definitiv, în privința viitorului său.

Dar care sunt faptele care se petrec în țară? În timp ce premierul crede că pe președintele țării nu îl bagă nimeni în seamă la reuniunile internaționale, Băsescu este alături și împreună cu liderii lumii. În timp ce Ponta se ferește din răsputeri de orice remarcă sau comentariu despre acest succes și observăm cu toții că a dispărut mediatic, precum teza sa de doctorat, în ceață, președintele s-a întors sub scutul NATO de la Newport. Se vede clar că în materie de politică externă și de apărare, meritele președintelui actual sunt de necontestat.

Nu este de mirare tăcerea vinovată a premierului și nici atacul furibund al președintelui Senatului, care, în lipsă de idei și de proiecte politice, lansează o temă expirată, a unei alte suspendări a președintelui.

Să nu uităm că domnul Tăriceanu a fost primul și singurul care pe vremea când era și dumnealui vremelnic premier, a cerut retragerea trupelor românești din Irak, fără a se consulta cu aliații noștri nord-atlantici. Și, în vreme ce președintele actual a reușit să îngenuncheze sistemul, domnul Tăriceanu, prin comportamentul și atitudinea sa, este un vector de influență a Federației Ruse în România.

În noua Europă care se prefigurează, epoca de căutare a relansării cu orice preț a relațiilor cu Moscova a luat sfârșit. Rusia a încălcat mai toate principiile fondatoare în care este ancorată securitatea europeană contemporană. Acesta este contextul, favorabil României, în care NATO a trebuit să revină la principiile sale de alianță de apărare colectivă.

Acestea nu sunt vorbe goale, sunt fapte, rezultate concrete, o consecință a responsabilității și a competenței acțiunilor administrației prezidențiale în materia politicii de securitate și de apărare a României.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 22 octombrie 2019, 17:22
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro