Sanda-Maria Ardeleanu
Sanda-Maria Ardeleanu
Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/26-09-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
22-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.115 Sanda-Maria Ardeleanu - declarație politică: - "Anul școlar debutează cu multe întrebări de ce?";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Sanda-Maria Ardeleanu:

"Anul școlar debutează cu multe întrebări de ce?"

Voi începe această declarație politică prin raportarea la o afirmație făcută de o respectabilă doamnă septuagenară, care spunea zilele trecute, în fața camerelor de luat vederi, că dintotdeauna începutul anului școlar ne-a prins cu școlile nepregătite și că anul acesta se întâmplă la fel, că e în ordinea firească a lucrurilor să avem încă reparații în mai toate unitățile de învățământ, să existe un procent important de școli fără autorizație sanitară absolut necesară ș.a.m.d.

Doamna poate are dreptate, dar ca anul acesta și ca de câțiva ani încoace bobocii de clasa I să nu aibă abecedarele pe bancă, elevilor de clasa a II-a să le lipsească total manualele, primul-ministru să se bâlbâie, dând vina pe ministrul de resort, atunci când vorbește, pe 10 septembrie, de licitația pentru manuale, nu îmi amintesc să se fi întâmplat vreodată.

Permiteți-mi, în completarea acestei afirmații să redau și gândurile unei doamne profesoare, la început de an școlar: "Pentru prima oară de când sunt profesor nu știu nici la acest moment ce limbă se va studia la clasa pregătitoare din școala mea, dacă intru să le spun Bonjour sau Hello, tocmai pentru că nu există stabilitate în sistem, nu există reguli, pentru că părinții sunt încurajați să își impună voința, pentru că există directori care nu țin cu cadrele didactice, ci se fac preș în fața părinților. Îmi pare rău că trebuie să afirm acest lucru, dar părinții nu sunt partenerii noștri, ci se transformă în stăpânii noștri. Am refuzat să mai iau ora de dirigenție, tocmai pentru că, din sat fiind, nu mai pot să îi mint pe părinții care vin să întrebe de ce nu sunt manuale pentru toți elevii, de ce se cer bani pentru consumabile, de ce..., de ce...".

Mă întreb oare ce se înțelege prin modernizarea învățământului mult clamată de noi toți?

Alături de mii de părinți, mă mai întreb cum s-au putut face sute de modificări la Legea educației naționale nr.1/2011 prin ordonanțe de urgență apărute fulger, cum s-au putut emite atât de rapid ordine de ministru care să reglementeze, de exemplu, trimiterea tinerilor fără bacalaureat în universități, dar nu s-a putut introduce noul curriculum școlar și nu s-au asigurat manualele elevilor?

Familiile cheltuie sume fabuloase, din ce în ce mai mari, pentru copiii lor care au acces gratuit la educație. Mult trâmbițatul 6% din PIB pentru educație este temă de campanie pentru partidele politice. Odată terminată competiția pentru putere, nimeni nu-și mai aduce aminte de nevoile elementare ale școlii noastre.

O prioritate a devenit, în aceste zile, numirea de către Ministerul Educației, prin detașare în interesul învățământului (?!), a unor inspectori școlari, a unor directori de școli, aceasta în condițiile în care concursurile pentru ocuparea acestor funcții de conducere au fost promise de ministrul educației inclusiv, cu doar câteva săptămâni înainte.

Politizarea și instabilitatea sistemului de educație în România au atins cote fără precedent, incredibile, astăzi. În învățământ nu mai funcționează Legea educației naționale, funcționează legea bunului-plac al guvernanților, interesați să obțină voturi. Totul s-a subsumat acestui obiectiv de partid, școala a ajuns o jalnică scenă care îi are ca actori în prim-plan pe politicieni. Conducerile școlilor sunt manipulate, timorate, stresate și amenințate, iar elevii abia dacă se mai zăresc pe fundalul acestei scene, așteptând să termine studiile obligatorii în țară pentru a pleca departe, acolo unde speranța lor de mai bine le îndreaptă pașii.

De câțiva ani, am renunțat să mai particip la festivitățile de deschidere din școlile colegiului pe care îl reprezint în Parlamentul României. Din decență. Sunt profesor și nu pot accepta dublul discurs și folosirea școlii ca rampă de notorietate. Voi face mereu câte ceva, puțin, cât voi putea, pentru ca școala noastră să fie cel mai drag loc de întâlnire al copiilor, educatorilor și părinților.

Urez tuturor elevilor, părinților și cadrelor didactice un an școlar plin de realizări, să creadă în carte și în puterea școlii și îi încurajez să nu își piardă optimismul, întrucât școala trebuie să rămână cel mai fericit eveniment din viața noastră.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 24 octombrie 2019, 5:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro