Florin-Alexandru Alexe
Florin-Alexandru Alexe
Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/26-09-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
14-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.122 Florin-Alexandru Alexe - declarație politică cu tema "Măsuri de îmbunătățire a sistemului educației în România";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Florin-Alexandru Alexe:

În luna aprilie a acestui an, am avut o declarație politică în care am salutat faptul că, pentru prima dată în România, elevii ar putea avea manuale digitale, dar, în același timp, am atras atenția asupra faptului că procedurile pentru elaborarea manualelor erau în mare întârziere și exista riscul ca la 15 septembrie elevii să nu aibă nici măcar manualele clasice, tipărite.

Din păcate, riscul s-a materializat și iată că avem o premieră în România în privința manualelor școlare, dar ea este una sumbră: elevii nu au primit manual în prima zi de școală.

Acest fapt este dovada corupției și incompetenței existente în sistemul de învățământ românesc. Guvernarea Ponta produce dezastre în toate domeniile societății românești, iar educația din păcate este unul dintre cele mai afectate. Guvernul Ponta își axează activitatea pe amnistii care acoperă vina funcționarilor și duc la imposibilitatea recuperării prejudiciilor aduse statului de funcționari și politicieni incompetenți sau corupți, în loc să folosească în mod transparent sistemul achizițiilor publice. Dacă și-ar dori dezvoltare și eficiență, așa cum reclamă la televizor, Victor Ponta ar impune achizițiile publice tranzacționate prin intermediul Bursei, ceea ce ar duce la înlăturarea oricăror suspiciuni de corupție. Dar Victor Ponta nu este interesat de suspiciunile de corupție, ci de câștigarea alegerilor prezidențiale.

În aceste condiții, s-a ajuns la situația deplorabilă în care, așa cum atrăgeam atenția acum câteva luni, manualele de gimnaziu sunt cele mai vechi utilizate vreodată, cele de clasa a V-a având 17 ani vechime, iar cele de clasa a VIII-a numai 14, ele fiind tipărite în perioada 1997-2000. Cele mai noi manuale au și ele nu mai puțin de 8 ani vechime, ultima licitație fiind organizată de minister în 2006. De asemenea, manualele sunt defazare față de programele analitice care au fost schimbate de mai multe ori în ultimii 20 de ani, fără însă a se face și actualizarea manualelor școlare.

Reiterez susținerea pentru introducerea tehnologiei în societate, mai ales în sistemul de educație, pentru că în acest fel vom reuși să nu mărim decalajul între sistemul de educație românesc și cele din statele dezvoltate ale Uniunii Europene. Însă, în același timp, trebuie să depunem eforturi considerabile pentru micșorarea decalajelor care există între condițiile de educație din mediul rural sau orașele mici și mediul urban.

Guvernul are instrumentele necesare pentru a implementa măsuri care să dea rezultate vizibile în acest sens. De asemenea, guvernul poate solicita colaborarea organizațiilor neguvernamentale care desfășoară activități în domeniul educativ. Unele dintre aceste ONG-uri desfășoară programe cu rezultate remarcabile pentru scăderea abandonului școlar sau creșterea calității educației. Dacă sistemul de stat nu are specialiști și expertiza necesară poate, așadar, să aibă rezultate prin cooptarea experților din societatea civilă. Soluții există. Banii din fonduri europene sunt mai mulți decât poate sistemul absorbi. Singurul lucru care lipsește este dorința de a pune nevoile elevilor, ale sistemului de educație, ale societății românești în general, mai presus de interesele personale, de grup sau de partid.

În concluzie, consider că premiera de a nu avea manuale pe băncile elevilor în prima zi de școală, merită să fie răsplătită cu premiera demisiei ministrului educației în aceeași primă zi de școală.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 16 octombrie 2019, 13:36
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro