Alexandru Nazare
Alexandru Nazare
Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/26-09-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-10-2019
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.135 Alexandru Nazare - declarație politică: - "Avocatul Poporului pune frâu mofturilor edilului Mazăre";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Alexandru Nazare:

"Avocatul Poporului pune frâu mofturilor edilului Mazăre"

Săptămâna trecută, Avocatul Poporului a transmis către Curtea Constituțională o sesizare cu privire la excepția de neconstituționalitate a Legii nr. 216/2008 privind transmiterea cu titlu gratuit a unui pachet de 20% deținut de stat la Portul Constanța către Consiliul local al municipiului Constanța. Motivația invocată de Avocatul Poporului stă în faptul că titularii unor astfel de acțiuni nu pot fi decât statul și primăriile, și nu consiliile locale sau județene, care nu au personalitate juridică.

Este un demers important, mai ales în contextul în care Guvernul și Primăria Constanța vor ca Ministerul Transporturilor să cedeze încă 13% din acțiuni consiliului local.

PDL a votat împotriva acestui proiect încă din 2008, a sesizat ilegalitatea sa, a combătut și intenția lui Ponta de a da cu totul Portul Constanța pe mâna lui Mazăre. Iată că acum Avocatul Poporului ne dă dreptate.

Am atras public atenția în nenumărate rânduri atât cu privire la mizele trecerii Portului Constanța din administrarea Ministerului Transporturilor în cea a autorităților locale controlate de domnul Mazăre, cât și cu privire la lipsa de legalitate a acestui demers. Domnul Șova a încercat să ne ducă cu zăhărelul, afirmând că se așteaptă punctul de vedere al Comisiei Europene în acest sens. Dar se pare că nu i-a ieșit foarte bine, pentru că nici urmașul dumnealui la cârma Ministerului Transporturilor nu vede cu ochi buni acest demers. A fost imediat taxat de edilul Mazăre, care ne-a reamintit susținerea nababului Victor Ponta pentru preluarea Portului - "Eu nu am vorbit cu Ioan Rus despre port, eu am vorbit cu Victor Ponta". Iar Victor Ponta pare să nu fi renunțat la dorința de a-i face pe plac edilului, invocând mincinos punctul de vedere al Comisiei Europene, acela ca statul să dețină cel puțin 50% din acțiunile Portului.

Domnul Mazăre vede în această preluare o soluționare pentru problemele primăriei, în ceea ce privește plata gigacaloriei, însă acest lucru nu demonstrează decât că în loc să avem o viziune pe termen lung pentru dezvoltarea Portului prin investiții, vom avea în fapt o nouă vacă de muls pentru carnavalurile edilului constănțean.

Este total inadmisibil să dai un activ al statului de importanță strategică unei autorități locale, fără să ai un plan de dezvoltare pentru acesta. Înainte de a ne aduce la cunoștință intențiile sale, domnul Mazăre ar fi trebuit să ne prezinte mai întâi cum vede Primăria Constanța dezvoltarea Portului în următorii 10 ani. Deja există o serie de rapoarte care atestă faptul că potențialul Portului este să fie al doilea din Europa, principala poartă de intrare și de ieșire din Uniunea Europeană. Cu toate acestea, singurul plan anunțat de domnul Mazăre este de a mări tarifele, ceea ce nu va face altceva decât să reducă și mai mult competitivitatea Constanței, în raport cu celelalte porturi din regiune.

Același domn Mazăre ne anunța că managementul privat nu este necesar, iar actuala conducere este oricum formată din membri ai PSD Constanța. La ce bun la o adică? Portul oricum scoate profit, n-avem nevoie de mai mult. Greșit! Mai multe investigații din ultimii ani ne-au dovedit că Portul Constanța a fost acaparat de diferite grupuri de interese și doar un management privat, neimplicat politic poate asigura un plan de dezvoltare coerentă a Portului.

Masterplanul Portului Constanța ne va arăta care sunt direcțiile prioritare pe care trebuie să se axeze dezvoltarea portului. În transporturi nu ne mai permitem să acționăm după cum vor diverși politicieni ajunși în funcții de decizie, ci trebuie să avem clar stabilite priorități, să asigurăm finanțare în funcție de aceste priorități pentru a fi într-adevăr o economie competitivă.

Nu putem să nu apreciem și să nu salutăm acest demers al Avocatului Poporului, care, cel puțin pentru moment, mai taie din avântul domnului Mazăre de a pune mâna pe acest obiectiv strategic, pentru a-și satisface mofturile de a avea resurse noi pentru extravaganțele sale și de fi absolvit de orice tip de control. Am încredere că și Curtea Constituțională va constata problemele acestui act normativ și va stopa din temelii această tentativă. Aștept însă ca domnul Ciorbea să reacționeze și la alte abuzuri din prezent, precum ordonanța de urgență care modifică legea educației, ordonanța care a legiferat traseismul sau cea care a instituit garanția de bună conduită la contestarea licitațiilor publice.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 15 octombrie 2019, 2:31
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro