Constantin Avram
Constantin Avram
Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/26-09-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.150 Constantin Avram - declarație politică: - "Modificarea Constituției României - un monument ratat";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Constantin Avram:

"Modificarea Constituției României - un moment ratat"

După câștigarea alegerilor de către Uniunea Social-Liberală în anul 2012, cu un scor nemaiîntânlnit în tânăra noastră democrație de după 1989, am avut convingerea că noua majoritate va readuce România într-o stare de echilibru național atât de necesar, atât de dorit de toți românii. Acest echilibru, simbolizat de conservatori prin însuși semnul electoral, viza în principal viața economică, viața politică, viața socială, prin reformele promise de USL în campania electorală. Începutul a fost bun, prin reîntregirea pensiilor și salariilor tăiate de Guvernul Boc, eliminând astfel tensiunile sociale enorme care ajunseseră la apogeu. Au urmat apoi măsuri economice și fiscale care să stopeze evaziunea fiscală și să crească încasările la bugetul statului. Au fost, de asemenea, sesizate organele judiciare în cazuri de gestiune frauduloasă în diferite ministere pentru care la acest moment nu au fost demarate cercetările, din motive necunoscute opiniei publice.

În primul an de guvernare, până la destrămarea USL-ului prin plecarea PNL din alianță, s-au demarat, destul de firav cred eu, măsuri privind reforma administrativ-teritorială care au fost stopate de Curtea Constituțională a României; s-a organizat referendumul de demitere a președintelui României; s-a încercat revigorarea mediului de afaceri prin măsuri legislative care să încurajeze crearea locurilor de muncă. Așa cum era de așteptat, alegerile pentru Parlamentul European au găsit USL-ul dezbinat, din năzuința PNL-ului de a candida separat, în situația în care avea în persoana președintelui Senatului, Crin Antonescu, candidatul comun la președinția României! Alegerile europarlamentare din 25 mai 2014 au marcat ruperea de facto a Uniunii Social-Liberale, ale cărei proiecte de guvernare încearcă să le continue Alianța PSD-UNPR-PC! În ce măsură se va reuși continuarea proiectelor USL rămâne de văzut, din moment ce ieșirea liberalilor de la guvernare a diminuat încrederea populației în reușitele acestor proiecte de guvernare care au întrunit, în decembrie 2012, o majoritate fără precedent, de 70%.

Singura reformă ratată total este reforma constituțională, lucru care pentru mine a rămas de neînțeles. Aici nu s-a reușit nimic din ceea ce ne propusesem: nici reducerea mandatului prezidențial la 4 ani; nici propunerile ce vizau, clar, reforma electorală; nici propunerile privind regionalizarea României etc.; nici amendamentele propuse de mine, în calitate de parlamentar, privind modificarea Constituției României nu au fost aprobate de comisia parlamentară înființată tocmai în acest scop, și mă refer aici numai la câteva dintre acestea: introducerea votului obligatoriu; limitarea numărului de mandate consecutive pentru primar, președinte de consiliul județean și parlamentar; stabilirea incompatibilității între calitatea de parlamentar și cea de ministru; blocarea modificărilor structurii politice a Parlamentului, prin impunerea unor restricții la tendințele așa-zisului "traseism politic", deci de schimbare a voinței electoratului etc.

Și, după cum spuneam mai sus, nici reforma electorală, atât de necesară, nu a căpătat valențe noi, pentru că nicio lege electorală importantă nu a fost modificată, deși încercări ale unor parlamentari au fost mai mult decât evidente. Sunt ferm convins că este vorba numai de voință politică. Pentru o reformă electorală credibilă și eficientă trebuie ca legea electorală să fie modificată cu cel puțin 2 ani înainte de alegerile locale sau parlamentare. Or, până acum nu am modificat nimic în acest sens! Eu cred că nu este confortabil deloc, pentru că timpul este limitat, iar desfășurarea viitoarelor alegeri locale din 2016 după o lege care riscă să devină anacronică este un mare risc socio-economic și politic pentru societatea românească!

Și dacă ținem cont, și trebuie să ținem cont, de părerile românilor, modificarea Constituției și a legilor electorale a fost un mare moment ratat!

Cum ne va judeca electoratul, vom constata foarte curând!

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 17 octombrie 2019, 14:08
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro