Mircea Roșca
Mircea Roșca
Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/26-09-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.182 Mircea Roșca - declarație politică: - "Autostrada Comarnic-Brașov, între neputința și incompetența Guvernului Ponta";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Mircea Roșca:

"Autostrada Comarnic-Brașov, între neputința și incompetența Guvernului Ponta"

În urma prezenței în Parlament, săptămâna trecută, a domnului ministru Ioan Rus, invitat la Comisia pentru transporturi din Camera Deputaților, mă așteptam să existe declarații și asumări importante în legătură cu unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din România - construcția autostrăzii Comarnic -Brașov.

Acest proiect a devenit un fel de Fata Morgana pentru guvernarea Ponta, care l-a plasat, cel puțin la nivel declarativ, cap de listă între prioritățile de investiții în domeniul infrastructurii rutiere.

Timp de doi ani am avut o serie de intervenții parlamentare pe acest subiect, de la declarații politice la întrebări adresate guvernanților, prin care am atras atenția asupra necesității realizării urgente a acestui proiect major, cu impact pozitiv nu doar pentru Valea Prahovei, ci pentru întreaga țară.

Argumentele în favoarea acestui proiect sunt multe și nu au nicio legătură cu criteriul politic de trasare a autostrăzilor în România, nefiind un moft, așa cum este spre exemplu autostrada București-Alexandria, care, în afara unei susțineri politice asidue din partea domnului Liviu Dragnea, nu îndeplinește niciun alt criteriu.

De anul trecut până în prezent, contractul pentru construcția acestei autostrăzi trebuia semnat de cel puțin trei ori, conform anunțurilor repetate ale premierului Victor Ponta. În schimb, am avut parte doar de noi amânări, ultimul termen avansat fiind luna septembrie. Deși suma de 400 de milioane de lei a fost alocată prin bugetul pentru anul 2014 pentru demararea procedurilor ce revin statului, Guvernul Ponta nu a reușit încă să obțină acordul de la Eurostat, astfel încât să se intre în linie dreaptă cu acest proiect.

În impas sunt și negocierile pentru finalizarea procesului de finanțare cu băncile comerciale purtate de consorțiul Vinci - Strabag - Aktor care a câștigat licitația pentru construcția în concesiune a autostrăzii Comarnic-Brașov. Din punctul meu de vedere, povestea legată de rentabilitatea proiectului autostrăzii Comarnic-Brașov este una întreținută în mod artificial, pentru că această investiție se califică de departe în fața altor proiecte de infrastructură. Problema esențială este cât de serios este partenerul public, adică Guvernul României, care nu găsește spațiu fiscal suficient pentru această investiție pentru a se încadra într-un deficit agreat de partenerii financiari internaționali.

De aceea, ministrul transporturilor, domnul Ioan Rus, a lansat o nouă ipoteză care să justifice neputința Guvernului pe acest subiect - negocierile s-au împotmolit și din cauza acestor probleme legate de încadrarea în deficitul bugetar. Altfel spus, Guvernul Ponta este incapabil să reducă din cheltuielile electorale din acest an în favoarea unui proiect prioritar pentru dezvoltarea României.

Astfel, pierdem timp prețios, ratăm ținte asumate în fața cetățenilor și ne decredibilizăm în fața investitorilor din cauza populismului Guvernului PSD care sacrifică viitorul țării pentru un interes de partid, alegerea domnului Ponta în funcția de președinte al României.

Fac un apel public către premierul Victor Ponta să facă toate demersurile necesare pentru deblocarea acestui proiect și pentru identificarea soluțiilor care să conducă la semnarea de urgență a contractului pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov. Unde este entuziasmul domnului Victor Ponta, care la începutul anului încheia un Memorandum de înțelegere cu firma câștigătoare a licitației de construcție, garantând că această investiție va demara în luna aprilie? Același Victor Ponta afirma că "precedentele încercări au eșuat din cauza României, nu din cauza constructorului. Nu există garanții mai puternice decât că până în 2017 statul român nu dă niciun ban". De atunci niciun cuvânt în plus din partea premierului despre stadiul acestui proiect esențial pentru dezvoltarea României, purtători de mesaje au devenit cei din eșalonul doi guvernamental, și asta pentru a nu fi compromisă imaginea de prezidențiabil a candidatului PSD.

Îi reamintesc premierului Ponta că s-a angajat în fața întregii națiuni să finalizeze acest proiect până la finele anului 2016, cu promisiunea că nu va mai candida la parlamentare dacă va înregistra un eșec. Acest eșec se prefigurează, având în vedere întârzierile deja înregistrate, motiv pentru care Victor Ponta ar trebui, ca un gest de onoare și de respect față de cetățenii acestei țări, să-și retragă inclusiv candidatura la președinția României.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 17 octombrie 2019, 4:01
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro