Corneliu-Florin Buicu
Corneliu-Florin Buicu
Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/26-09-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-10-2019
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.184 Corneliu-Florin Buicu - despre "Un nou an școlar cu emoții și schimbări";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Corneliu-Florin Buicu:

"An nou școlar cu emoții și schimbări"

Ca de fiecare dată, începutul de an școlar vine cu emoții, cu vești mai bune sau mai puțin bune și de aceea doresc să le transmit dascălilor și elevilor mari sau mici să aibă încredere în Ministerul Educației și în reformele întreprinse. În ultimii ani nu au fost schimbate manualele claselor primare și având în vedere interesele diverselor edituri care au contestat apariția manualelor noi, începutul de an a debutat cu o surpriză neplăcută. Copiii nu au găsit pe bănci manuale, însă dascălii vor ști cu siguranță cum să îi ghideze până la rezolvarea acestei situații.

Am citit diverse comentarii pro și contra referitoare la introducerea în programa de clasa a doua, spre exemplu, a unor noțiuni noi de fizică sau de biologie sau chiar și fracții. Ca și părinte de copil de clasă primară, vă spun că sunt de acord ca aceste noțiuni să se introducă cât mai devreme, așa ar trebui să se întâmple și cu regulile de gramatică, cu noțiunile minime de a scrie o compunere, de a scrie matematic o jumătate de pâine sau un sfert de măr, de a înțelege cum se face că distanța se micșorează dacă mergi mai repede.

De ce ar deranja pe cineva că se explică în cadrul școlii de ce vaporul poate naviga la greutatea sa fără să se scufunde, atâta vreme cât nu deranjează că se stă cu ochii pironiți în dispozitive electronice fără nicio activitate neuronală. Văd mai des decât ar trebui copii începând de la vârsta de 4 ani care mânuiesc tablete cu dexteritatea unui profesionist în domeniu și nu înțeleg de ce unii părinți nu sunt deranjați. Copiii din ziua de astăzi se nasc cu anumite conexiuni inteligente care le permit să absoarbă cunoștințe cu o rapiditate fenomenală.

Nu are importanță ce noțiuni prezinți, ci cum o faci, de aceea important este să se înțeleagă faptul că predarea se va face la nivelul clasei a doua. Sunt metode simple pe care dascălii le vor folosi pentru noțiunile noi, spre exemplu dacă secționam un fruct în două obținem jumătăți (adică o fracție). Trebuie să li se ceară mult ca să se primească la fel, trebuie să le arătăm multe orizonturi ca să îl descopere pe cel către care se va îndrepta în viitor.

Doresc tuturor, deopotrivă profesori și elevi, un an școlar nou plin de realizări, inspirație și bucurii!

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 15 octombrie 2019, 2:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro