Răzvan-Ionuț Tănase
Răzvan-Ionuț Tănase
Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/26-09-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.198 Răzvan-Ionuț Tănase - declarație politică "Un nou an școlar... aceleași probleme";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Răzvan-Ionuț Tănase:

"Un nou an școlar... aceleași probleme"

A devenit deja o tradiție în România ca începutul de an școlar să fie marcat de lipsurile din sistem care umbresc de fiecare dată importanța și frumusețea acestei zile. Pe data de 15 septembrie, mai marii din educație au reușit din nou performanța de a se prezenta în fața elevilor, a dascălilor și a părinților cu temele nefăcute, lucru care pune la îndoială calitatea învățământului din țara noastră. Din păcate, în anul 2014 suntem încă departe de a fi un stat civilizat și prosper din Uniunea Europeană.

Deși după 3 luni de vacanță clopoțelul a sunat din nou pentru trei milioane de elevi și preșcolari, multe instituții nu sunt încă pregătite pentru cursuri și asta deoarece lucrările de renovare din perioada verii fie au fost făcute de mântuială, fie nu au fost finalizate din cauza lipsei de fonduri. Bineînțeles că acestea cad în sarcina autorităților locale și nicidecum în cea a Guvernului, care este preocupat în principal de modernizarea educației și aducerea ei la nivelul anului 2014, prin introducerea materialelor didactice digitale. Astfel că doar în județul Prahova există în prezent 13 unități fără autorizație de funcționare (7 grădinițe cu program normal, 2 cu program prelungit și 4 școli primare și gimnaziale din Bertea, Călinești, Lapoș, Comarnic, Bușteni, Câmpina dar și Ploiești), unde copiii și profesorii nu vor putea să își desfășoare activitatea în condiții decente din cauza spațiilor subdimensionate și a grupurilor sanitare neigienizate.

Și cum o problemă nu vine niciodată singură, anul acesta ne confruntăm cu o premieră pentru învățământul din țara noastră, și anume lipsa manualelor pentru elevii claselor I și a II-a. Mult mai grav este faptul că nimeni nu își asumă vina pentru crearea acestei situații fără precedent, reușind astfel să evidențieze importanța pe care autoritățile responsabile o acordă sistemului educațional. Când declarațiile optimiste nu mai prind la public, nu ne rămâne decât să fugim de răspundere și să aruncăm vina de la unii la alții, ceea ce s-a și întâmplat în cazul desfășurării licitației pentru manuale. Nu contest că ideea introducerii noilor materiale didactice este foarte bună, însă modul în care a fost pusă în practică și competența persoanelor care s-au ocupat de licitație lasă de dorit, singurii care vor avea de suferit fiind copiii și profesorii, care se văd nevoiți fie să lucreze din vechile manuale, fie pe baza sistemului utilizat la clasa pregătitoare.

Din păcate, și implementarea materialelor electronice a fost tratată superficial, în comparație cu importanța pe care o are în procesul de modernizare și dezvoltare a școlii, asupra ei planând încă o serie de întrebări. Acestea privesc în primul rând implicațiile financiare pe care le presupune, dar și gradul de pregătire a instituțiilor de învățământ. Problemele cele mai mari le vor întâmpina cu siguranță elevii din mediul rural, pentru care Internetul și calculatorul reprezintă un lux, fiindu-le îngrădit astfel dreptul egal la educație prevăzut în Legea nr. 84/1995.

Stimați guvernanți, calitatea educației ne definește pe noi ca popor, iar demnitatea unei țări se dovedește în primul rând prin accentul pus pe sistemul de învățământ, dar și prin aprecierea acordată dascălilor ce transformă copiii de astăzi în cetățenii care ne vor reprezenta mâine. Însă modul în care dumneavoastră considerați de cuviință să răsplătiți profesorii pentru munca depusă de-a lungul timpului este mai degrabă umilitor, dacă ne raportăm la veniturile acestora care sunt de 15- 20 de ori mai mici decât ale celor din statele membre ale Uniunii Europene.

Soarta acestui sistem care ne-a format și a dat atâtea valori de-a lungul timpului nu ar trebui să ne fie indiferentă, ci este necesar ca schimbările care se fac să își dovedească eficiența, nu să reflecte superficialitate și dezinteres total, așa cum s-a întâmplat în majoritatea cazurilor de până acum.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 19 octombrie 2019, 3:19
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro