Petru Movilă
Petru Movilă
Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.98/26-09-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
10-10-2019 (comună)
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 17-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.199 Petru Movilă - declarație politică: "Ce se întâmplă când membrii PSD interpretează legile după bunul-plac. Studiu de caz: Aeroportul Iași.";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Petru Movilă:

"Ce se întâmplă când membrii PSD interpretează legile după bunul-plac. Studiu de caz: Aeroportul Iași."

La Iași, legile se aplică într-un mod diferit față de restul țării. Aeroportul Iași a devenit un caz unic în țară, Ministerul de Finanțe, prin instituțiile sale subordonate, tratându-1 într-un mod mai special, făcând din acesta un exemplu demn de introdus în cărțile de finanțe. Concret, stimați colegi, deși legea este destul de clară în ceea ce privește regiile aeroportuare din România, Aeroportul Iași a fost tratat ca o simplă regie aflată în subordinea unui consiliu județean, din necesitatea de a satisface aroganța politică a unui membru PSD.

Astfel, după cum spuneam, Aeroportul Iași a înregistrat, în această vară, o premieră națională, fiindu-i respinsă cererea rambursării de TVA, aferentă proiectului de construcție a noii piste din motive extreme greu de înțeles. Răspunsul instituțiilor statului, coordonate politic de PSD, arată cât se poate de clar faptul că doar la Iași s-au putut aplica alte prevederi legislative decât în cazul celorlalte aeroporturi din țară, fapt care demonstrează clar că influențele politice primează chiar și când este vorba de proiecte de o asemenea anvergură. Probabil PSD nu a suportat să vadă cum cel mai important proiect al județului Iași nu se poate înscrie în lista proiectelor asumate de partidul lor și, bineînțeles, prin metode specifice lor, au făcut tot ce au putut pentru a pune bețe în roate proiectului, fără să-i intereseze de faptul că ieșenii vor plăti.

Din răspunsurile oferite de instituțiile statului, se poate vedea clar faptul că diferența dintre sumele cerute de către aeroporturile din România, ce utilizează unitar codul CAEN 5223, și sumele aprobate la plată, înglobează în proporție de 99,8% suma cerută de aeroportul ieșean, diferența până la 100% reprezentând cel mai probabil diverse sume viciate de nerespectarea unor proceduri fiscale uzuale de către celelalte aeroporturi. Concret, au fost aprobate în aceeași perioadă financiară sume la rambursare către aeroporturile din România în cuantum de 28.675.661 lei și au fost respinse sume de 6.199.280 lei, din care 6.188.699 lei este suma respinsă la rambursare aeroportului ieșean. Evidența este clară și nu mai suportă alte comentarii.

Așa cum este lesne de înțeles, sumele ce au reprezentat cererea de rambursare TVA din partea Aeroportului Internațional Iași au fost tratate diferit față de restul cererilor similare ale aeroporturilor din România, deși legea trebuie aplicată unitar, pentru toate aeroporturile. Altfel, ajungem în situația ca proiectul aeroportului ieșean să-i coste pe ieșeni cu 24% mai mult.

În plus, consider că mai trebuie subliniate două aspecte extreme de importante.

Primul aspect este legat de faptul că în anii din urmă, cu aceleași acte normative în vigoare, RA Aeroportul Iași a primit toate sumele cerute reprezentând TVA pe lucrări de investiții la pista de aterizare-decolare și terminal pasageri. În al doilea rând și celelalte aeroporturi au primit în același mod sumele cerute, iar de actualitate este chiar Aeroportul Suceava ce derulează în paralel o lucrare de infrastructură de aterizare-decolare și se află sub competența materială a aceleiași direcții regionale de finanțe.

Toate regiile aeroportuare din România funcționează sub incidența unor legi speciale, fiind finanțate în baza ajutorului de stat reglementat individual pentru această categorie de regii. Încăpățânarea unor oameni care cred că funcțiile politice le oferă dreptul de a se juca cu proiecte de milioane de euro, incapacitatea lor de a înțelege că astfel de proiecte sunt mai importante decât visurile lor politice, ne-au făcut ca astăzi, noi, ieșenii, să plătim cu bani frumoși mofturile unor PSD-iști aroganți.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 14 octombrie 2019, 2:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro