Raluca Surdu
Raluca Surdu
Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.106/10-10-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 30-09-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.120 Raluca Surdu - declarație politică prilejuită de deschiderea anului universitar;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Raluca Surdu:

Prin intermediul declarației mele de astăzi doresc, cu ocazia deschiderii anului universitar, să le urez tuturor studenților și tuturor cadrelor didactice un an nou plin de succese și multă putere de studiu și muncă!

Este cert pentru toată lumea că România are un potențial fantastic în ceea ce privește resursa umană care decide să urmeze o instituție de studiu avansat, așa cum sunt facultățile. În fiecare an vedem cum studenții din România fac performanță la nivel mondial, în anumite domenii, aceștia câștigând medalii de aur la olimpiade și concursuri internaționale. Aceste performanțe ale studenților sunt cu atât mai importante, în ideea în care condițiile de studiu în România sunt încă destul de vitrege. Subfinanțarea educației din România, coroborată cu lipsa unei infrastructuri de studiu aliniată la standarde europene sunt doar câteva din aspectele care ne plasează pe ultimele locuri, dacă nu chiar pe ultimul loc în Europa. În altă ordine de idei, aceste premise sunt adevărate obstacole în dezvoltarea societății noastre, în ansamblul ei.

Spre exemplu, statisticile oficiale legate de numărul românilor care au urmat o facultate ne plasează în coada Europei din acest punct de vedere, iar acest lucru trebuie să ne îngrijoreze și trebuie să ne gândim foarte serios la o strategie națională care să amelioreze aceste aspecte. Conform informațiilor furnizate de Eurostat, doar 13% dintre români au studii superioare, în timp ce media UE este de 24%.

În al doilea rând, trebuie să înțelegem că pregătirea universitară și nivelul de cunoștințe al unei națiuni influențează în mod direct dezvoltarea întregii societăți, mai ales din punct de vedere economic. Dezvoltarea economică a unei țări depinde în mod decisiv de capacitățile și pregătirea resursei umane, iar acestea se pot forma și profesionaliza doar prin studii aprofundate. Fără o pregătire în cadrul unei facultăți, resursa umană nu poate face performanță în domeniul de activitate în care se încadrează.

Alte statistici, care din păcate nu ne avantajează, sunt cele legate de poziția celor mai prestigioase universități din România. Doar patru instituții de studiu din România s-au calificat în top 800 universități din lume, conform clasamentului World University Rankings pentru anul trecut.

Consider că problema educației din România este una care nu ține sau mai precis nu ar trebui să țină cont de culoarea și disputele politice. Situația educației din România trebuie să fie un aspect care trebuie abordat întotdeauna din perspectiva interesului național. Cu toții ne gândim cum ar trebui să arate educația din România, dar întotdeauna ne împiedicăm și ne confruntăm cu disensiuni politice privind acest segment. Sunt de părere că este inoportun să spunem că starea precară în care am ajuns din acest punct de vedere aparține unei anumite guvernări sau unui anumit ministru de resort. Este până la urma vina întregii clase politice pentru modul în care arată educația din țara noastră. Pactul pentru educație, semnat de toate forțele politice din România, care printre altele prevede că trebuie alocat acestui segment 6% din bugetul de stat, este încălcat în fiecare an.

Un nivel optim de pregătire academică este mai mult decât o necesitate. Este o condiție obligatorie pentru orice stat care urmărește să se dezvolte. O pregătire serioasă în cadrul unei universități asigură întâi de toate o forță de muncă calificată pentru toate sectoarele de activitate și astfel apar premisele progresului la nivelul întregii societăți.

Din punctul meu de vedere, educația este de departe instrumentul de care dispunem pentru a influența pozitiv viitorul României, iar acest lucru depinde în totalitate doar de noi, nu de factori externi sau de alte conjuncturi. Când vorbim de educația din România, puterea politică este întru totul responsabilă și de aceea consider că trebuie să fim mai aplecați față de sistemul de educație și implicit față de viitorul acestei țări.

O resursă umană bine pregătită trebuie să fie ținta și obiectivul urmărit de toate partidele, indiferent dacă acestea sunt de stânga, de dreapta sau de centru. Educația este apolitică și un element care determină cum va arăta viitorul României.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 22 noiembrie 2019, 14:12
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro