Alexandru Nazare
Alexandru Nazare
Ședința Camerei Deputaților din 19 noiembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.115/28-11-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 19-11-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 noiembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.14 Alexandru Nazare - declarație politică: - "Inaugurarea autostrăzii Orăștie-Sibiu fără a fi rezolvată problema alunecărilor de teren este un atentat la siguranța circulației";

   

Domnul Ioan Oltean:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Statistic, astăzi, 12 deputați și-au prezentat declarațiile politice de la microfonul Camerei, iar 44 le-au depus în scris.

Între timp, stimați colegi, mai avem un distins coleg care dorește să-și susțină declarația politică de la microfonul Camere, este vorba de domnul deputat Alexandru Nazare.

Domnule ministru, bună dimineața, vă rog să poftiți și să vă susțineți declarația de la înalta tribună a Camerei Deputaților.

Aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Alexandru Nazare:

Mulțumesc, domnule președinte.

Prima declarație politică are titlul: "Inaugurarea autostrăzii Orăștie-Sibiu fără a fi rezolvată problema alunecărilor de teren este un atentat la siguranța circulației".

Stimați colegi,

Am fost cu toții martori, în campania electorală care tocmai s-a încheiat, nu doar la minciuni și promisiuni fără acoperire ale guvernanților, dar și la adevărate bravuri de inconștiență, care, dincolo de disperare, arată și indiferența guvernanților pentru siguranța cetățenilor din România.

Așadar, în această disperare - că are toate șansele să piardă alegerile prezidențiale și dovadă că s-a și întâmplat acest lucru -, în campania electorală Ponta a ajuns să calce în picioare până și independența unor instituții ale statului. După ce INS a arătat cifrele așa cum i se dictase la televizor, Ponta, în urmă cu 2 zile, a venit în fața CNADNR să joace așa cum dorește și a acceptat deschiderea circulației pe autostrada Sibiu-Orăștie fără a fi rezolvate alunecările de teren din zona Aciliu. Răspunsul directorului Neaga că va sta în permanență o mașină în zonă care să curețe pământul care se scurge de pe pantele debleului dovedește heirupismul și inconștiența. Cum va face față respectiva mașină în cazul unor ploi torențiale sau a unor ninsori puternice? Cred că după ce au întârziat oarecum această lucrare un an și jumătate puteau să aștepte până când normele de siguranță erau respectate, nu să deschidă tronsonul circulației chiar înainte de alegeri.

Nu este pentru prima oară când condamn modul în care au fost realizate lucrările la Aciliu și am atras în nenumărate rânduri atenția și semnale de alarmă cu privire la stabilitatea terenului și modul în care aceasta ar putea afecta siguranța circulației în zonă și, implicit, viețile cetățenilor. Dar se pare că, fiind campanie electorală, Victor Ponta a fost mai interesat să livreze praf în ochi electoratului, decât siguranța acestuia.

Stimați colegi,

Am remarcat în această campanie și festivismul cu care a fost anunțată depunerea ofertelor pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru Sibiu-Pitești, în condițiile în care dacă în 2012 Guvernul Ponta nu ar fi anulat licitația cu același obiect, anul acesta am fi avut deja lucrări începute pentru autostrada Sibiu-Pitești, de care toată industria are nevoie.

Așadar, după ce timp de doi ani de zile premierul și prietenul său Șova au blocat realizarea autostrăzii Sibiu-Pitești, Ponta a început să se laude că s-au depus oferte pentru revizuirea studiului de fezabilitate și că, de fapt, în 2018 deja va fi gata drumul expres în faza a doua. Dacă sunt așa siguri pe termenul acesta de ce nu se regăsește el în Masterplanul general de transport, acolo unde Sibiu-Pitești este, de fapt, amânată după 2021? La un calcul simplu al termenelor pentru semnarea contractului, realizarea studiului și licitarea lucrărilor de execuție, observăm că abia în 2018 s-ar putea începe lucrările conform planului actualului guvern Ponta. Este incredibil că aveam 85% bani gratis de la Uniunea Europeană pentru Sibiu-Pitești, iar o parte din acești bani deja se pierd din cauza amânărilor. După calculele noastre, pierderile pe Programul de Transport se vor cifra pe actuala programare la în jur de 1 miliard și jumătate de euro, iar o parte din acești bani s-au pierdut deja. Probabil însă că banii europeni, miliardele care se pierd, nu sunt buni pentru PSD.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc și eu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 12 decembrie 2019, 3:07
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro