Claudiu-Andrei Tănăsescu
Claudiu-Andrei Tănăsescu
Ședința Camerei Deputaților din 3 februarie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.8/12-02-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-04-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 03-02-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 3 februarie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.103 Claudiu-Andrei Tănăsescu - despre: - "Legea Big Brother";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Claudiu-Andrei Tănăsescu:

"Legea Big Brother"

Lumea post 11 septembrie 2001 este una cu profunde transformări în arhitectura de securitate a statelor. Globalizarea și dezvoltarea într-un ritm alert a tehnologiei și a infrastructurilor de comunicații au permis difuzia puterii spre actori non-statali care, prin metodele terorii, pun în pericol siguranța și securitatea statelor.

Scena globală înfățișează din ce în ce mai multe acțiuni ale organizațiilor teroriste. Statele-națiune s-au dovedit a fi vulnerabile și, uneori, în dificultate de a anticipa și preveni atacuri teroriste. Interdependențele globale au permis conectarea organizațiilor teroriste la rețele financiare și de tehnologie, acest lucru permițându-le o mobilitate nemaiîntâlnită.

Șocurile asimetrice generate de activitatea teroristă pot fi prevenite numai prin măsuri care au menirea să descurajeze și să depisteze pistele și traseele de mobilitate ale organizațiilor teroriste. Una dintre acestea este cea prin care la achiziționarea unor cartele prepay, consumatorul este obligat să se identifice, prezentând cartea de identitate. Această reglementare, care are menirea să asigure statului o mai mare capacitate de gestionare a riscurilor și amenințărilor la adresa securității naționale, este întâlnită în numeroase democrații occidentale. România are nevoie de o astfel de bază legislativă care să corespundă cu realitățile actuale, modelate de globalizare și dezvoltarea tehnologică.

Consider că Legea cartelelor prepay nu încalcă niciun drept și este conformă cu principiile respectării drepturilor omului și cu statutul României de țară membră a structurilor euro-atlantice. Mai mult, această măsură contribuie la siguranța cetățenilor, protejându-i de efectele distructive ale unor amenințări asimetrice, în speță terorismul.

Se impune, astfel, reluarea discuției despre această lege, prin consultarea tuturor actorilor statali responsabili cu securitatea națională, dar și a societății civile care poate oferi un feedback atât de necesar configurării unei măsuri inteligente și eficiente.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 7 aprilie 2020, 23:00
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro