Doamna Eleonora-Carmen Hărău: Doresc să atrag atenția asupra unor omisiuni de proiectare în Masterplanul General de Transport, care reprezintă priorități esențiale pentru județul Hunedoara în vederea dezvoltării economico-sociale a municipiului Deva. Conectarea la autostrada A1 (București-Sibiu-Deva-Lugoj-Arad) a municipiilor Deva și Hunedoara, precum și a comunelor învecinate. În prezent, autostrada A1 nu are puncte de descărcare în zona municipiilor Deva și Hunedoara, situate la o distanță de 20 de kilometri unul de celălalt, împreună cu comunele învecinate ajungând la o populație de aproape 150.000 de locuitori. În plus, municipiul Deva este și reședința județului Hunedoara, principalul pol administrativ și economic al județului, fiind în situația particulară și cu totul de neînțeles de a nu avea cel puțin o conexiune directă cu Autostrada A1, în condițiile în care, la 60 de kilometri distanță, municipiul Sebeș, deși de dimensiuni mult mai mici, are nu mai puțin de trei puncte de descărcare. Punctul improvizat de descărcare de la Șoimuș este un pericol rutier prin faptul că este amplasat pe o pantă accentuată, într-un sens giratoriu cu raza de girație foarte mică, autovehiculele de mare tonaj se opresc în pantă pentru a acorda prioritate, toate acestea urmând unui pod subdimensionat peste râul Mureș. În virtutea acestei realități consider că singura soluție viabilă și economic acceptabilă este realizarea unui punct de descărcare în zona Sântuhalm, care ar permite o conexiune directă cu Deva și Hunedoara. Accesul la autostradă ar înlătura astfel dezavantajul major pe care îl au acum cele două localități, care înregistrează deja pierderi importante prin faptul că nu au acces la autostradă. Este inadmisibil ca un municipiu reședință de județ să nu aibă acces direct la autostrada care trece prin imediata sa apropiere, cu consecințe directe și majore asupra dezvoltării sale economice. Realizarea în cadrul Proiectului "Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, Tronsoanele 2 și 3: km 614 Gurasada-Simeria", a pasajelor necesare de trecere la nivel cu barieră din Deva, astfel încât să fie evitată izolarea cvasicompletă a cartierului Grigorescu, amplasat în Deva, de cealaltă parte a căii ferate. Vă menționez că este vorba despre amenajarea a trei pasaje, după cum urmează: Pasaj pietonal km 482+572 (DN7 - Strada Balata, în locul trecerii la nivel cu calea ferată); Pasaj pietonal km 481+305 (DN 7 la strada Harau - în locul trecerii la nivel cu calea ferată, pasaj pietonal și carosabil km 480+510 (de la intersecția DN7 cu str. Depozitelor la strada Harau). Având în vedere că scopul declarat al Masterplanului General de Transport este de a asigura o dezvoltare economică durabilă a comunităților locale din România, precum și îmbunătățirea condițiilor de trafic și de facilitare a accesului la rețeaua națională și europeană de infrastructură de transport, sunt în deplin acord cu obiectivele fixate prin acest Masterplan. De aceea, vă solicităm, domnilor guvernanți, să analizați și să includeți aceste propuneri în varianta finală a Masterplanului de Transport.
|