Eleonora-Carmen Hărău
Eleonora-Carmen Hărău
Ședința Camerei Deputaților din 17 februarie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.18/27-02-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 17-02-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 februarie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.40 Eleonora-Carmen Hărău - declarație politică: - despre includerea unor propuneri în varianta finală a Masterplanului de Transport;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Eleonora-Carmen Hărău:

Doresc să atrag atenția asupra unor omisiuni de proiectare în Masterplanul General de Transport, care reprezintă priorități esențiale pentru județul Hunedoara în vederea dezvoltării economico-sociale a municipiului Deva. Conectarea la autostrada A1 (București-Sibiu-Deva-Lugoj-Arad) a municipiilor Deva și Hunedoara, precum și a comunelor învecinate.

În prezent, autostrada A1 nu are puncte de descărcare în zona municipiilor Deva și Hunedoara, situate la o distanță de 20 de kilometri unul de celălalt, împreună cu comunele învecinate ajungând la o populație de aproape 150.000 de locuitori. În plus, municipiul Deva este și reședința județului Hunedoara, principalul pol administrativ și economic al județului, fiind în situația particulară și cu totul de neînțeles de a nu avea cel puțin o conexiune directă cu Autostrada A1, în condițiile în care, la 60 de kilometri distanță, municipiul Sebeș, deși de dimensiuni mult mai mici, are nu mai puțin de trei puncte de descărcare. Punctul improvizat de descărcare de la Șoimuș este un pericol rutier prin faptul că este amplasat pe o pantă accentuată, într-un sens giratoriu cu raza de girație foarte mică, autovehiculele de mare tonaj se opresc în pantă pentru a acorda prioritate, toate acestea urmând unui pod subdimensionat peste râul Mureș. În virtutea acestei realități consider că singura soluție viabilă și economic acceptabilă este realizarea unui punct de descărcare în zona Sântuhalm, care ar permite o conexiune directă cu Deva și Hunedoara. Accesul la autostradă ar înlătura astfel dezavantajul major pe care îl au acum cele două localități, care înregistrează deja pierderi importante prin faptul că nu au acces la autostradă. Este inadmisibil ca un municipiu reședință de județ să nu aibă acces direct la autostrada care trece prin imediata sa apropiere, cu consecințe directe și majore asupra dezvoltării sale economice.

Realizarea în cadrul Proiectului "Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, Tronsoanele 2 și 3: km 614 Gurasada-Simeria", a pasajelor necesare de trecere la nivel cu barieră din Deva, astfel încât să fie evitată izolarea cvasicompletă a cartierului Grigorescu, amplasat în Deva, de cealaltă parte a căii ferate. Vă menționez că este vorba despre amenajarea a trei pasaje, după cum urmează: Pasaj pietonal km 482+572 (DN7 - Strada Balata, în locul trecerii la nivel cu calea ferată); Pasaj pietonal km 481+305 (DN 7 la strada Harau - în locul trecerii la nivel cu calea ferată, pasaj pietonal și carosabil km 480+510 (de la intersecția DN7 cu str. Depozitelor la strada Harau).

Având în vedere că scopul declarat al Masterplanului General de Transport este de a asigura o dezvoltare economică durabilă a comunităților locale din România, precum și îmbunătățirea condițiilor de trafic și de facilitare a accesului la rețeaua națională și europeană de infrastructură de transport, sunt în deplin acord cu obiectivele fixate prin acest Masterplan. De aceea, vă solicităm, domnilor guvernanți, să analizați și să includeți aceste propuneri în varianta finală a Masterplanului de Transport.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 8 decembrie 2019, 7:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro