Corneliu-Mugurel Cozmanciuc
Corneliu-Mugurel Cozmanciuc
Ședința Camerei Deputaților din 17 februarie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.18/27-02-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 17-02-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 februarie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.136 Corneliu-Mugurel Cozmanciuc - declarație politică: - "Legile «Big Brother», din nou în discuție";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Corneliu-Mugurel Cozmanciuc:

"Legile «Big Brother», din nou în discuție"

Săptămâna trecută Grupul parlamentar al PNL a organizat o dezbatere publică cu tema "Drepturi și libertăți, în contextul securității cibernetice și a telecomunicațiilor", în cadrul căreia și-au exprimat punctul de vedere atât reprezentanți ai instituțiilor publice, cât și reprezentanți ai societății civile, aceasta dovedind interesul special suscitat de problematica drepturilor și libertăților civile, în contextul securității cibernetice și a telecomunicațiilor.

Abordarea subiectelor privind securitatea cibernetică, ca urmare a proliferării amenințărilor teroriste pe plan internațional, precum și declararea neconstituționalității așa-ziselor legi "Big Brother" de către Curtea Constituțională a României, este deosebit de necesară.

Argumentele pro și contra ce vor izvorî din această dezbatere vor fi extrem de utile în detectarea unei linii mediane, a unui echilibru care trebuie găsit între protejarea vieții private și obligația asigurării securității naționale, două aspecte în mod egal importante.

Făcând o trecere în revistă, menționăm faptul că Legea "Big Brother" a avut un parcurs presărat de soluții neconstituționale, atât la nivel european cât și românesc, precum și reacții, de multe ori virulente, din partea societății civile. S-a constatat, pe bună dreptate, de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene, că Directiva nr.2006/24/EC a Parlamentului European și a Consiliului referitoare la păstrarea datelor generate sau prelucrate în legătură cu furnizarea serviciilor de comunicații electronice accesibile publicului sau de rețele de comunicații publice, reprezenta o "imixtiune deosebit de gravă în drepturile fundamentale la respectarea vieții private și la protecția datelor cu caracter personal". Cu alte cuvinte, prin acest act normativ se încălcau drepturile fundamentale ale omului.

În fapt, pe plan național, vorbim despre un pachet legislativ care cuprinde: 1) reținerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de rețele publice de comunicații electronice și de furnizorii de servicii de comunicații electronice destinate publicului; 2) comunicațiile electronice (înregistrarea utilizatorilor cartelelor telefonice prepay) și 3) securitatea cibernetică (prin instituirea unui Sistem Național de Securitate Cibernetică).

Implementarea Directivei europene în legislația românească în ceea ce privește primele două puncte amintite mai sus a fost deficitară, lucru ce a condus și la declararea neconstituționalității acestora de către Curtea Constituțională.

Deși Legea privind securitatea cibernetică a României a fost declarată neconstituțională în ansamblul său, în urma contestării ei de către parlamentarii Partidului Național Liberal la Curtea Constituțională - și aici trebuie să subliniem că noi, ca liberali, ne opunem categoric oricăror forme de încălcare a democrației și de îngrădire a drepturilor fundamentale ale cetățeanului, așa cum sunt ele stipulate în Constituție - acest lucru nu înseamnă că nu suntem conștienți de contextul internațional, ci, dimpotrivă, milităm pentru garantarea siguranței cetățenilor, concomitent cu apărarea garanțiilor pentru dreptul la viață privată.

Sunt sigur că, în urma dezbaterilor, pe mai multe paliere, cu toți factorii implicați în procesul de elaborare a legislației pe această materie - de altminteri extrem de importantă, pentru că România trebuie să se racordeze la realitățile internaționale -, ținând cont și de observațiile pertinente și de substanță ale reprezentanților instituționali și de cei ai societății civile, va rezulta un pachet legislativ în măsură să acopere, într-un cadru pe deplin constituțional și eficient din punct de vedere operațional, atât aspectele de natură constituțională, cât și prevenirea eventualelor vulnerabilități ce țin de siguranța națională.

Partidul Național Liberal s-a aplecat întotdeauna asupra mesajelor venite din partea societății civile, atunci când au existat semne de întrebare cu privire la respectarea drepturilor și libertăților omului și la periclitarea democrației. Întotdeauna am fost deschiși dialogului, considerând că, prin argumente solide, bine întemeiate, se creează premisa găsirii unei formule care să fie mulțumitoare pentru toate părțile implicate.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 17 ianuarie 2020, 23:44
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro