Ionel Palăr
Ionel Palăr
Ședința Camerei Deputaților din 17 februarie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.18/27-02-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 17-02-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 februarie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.159 Ionel Palăr - declarație politică având tema "Victor Ciorbea nu mai trebuie să fie Avocatul Poporului!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Ionel Palăr:

"Victor Ciorbea nu mai trebuie să fie Avocatul Poporului!"

Votul pentru președinție a confirmat faptul că nivelul de așteptare a românilor în raport cu instituțiile statului nu poate fi obiect de negociere. Sloganul "Lucrului bine făcut", pe care românii l-au înțeles pe deplin, izvorăște, în primul rând, din necesitatea unor instituții funcționale, în fruntea cărora să fie persoane cu integritate morală și expertiză profesională care să nu poată fi puse sub semnul întrebării. Avocatul Poporului este o instituție a cărei utilitate în ecuația statului de drept nu trebuie și nu poate să facă rabat de la această necesitate. Am atras atenția, în ultima perioadă, în cadrul intervențiilor mele publice, asupra faptului că instituția Avocatului Poporului, cu domnul Victor Ciorbea în fruntea ei, a devenit inutilă, este un consum irațional de resurse financiare și umane.

Raportul MCV, dat publicității la începutul acestui an, a confirmat faptul că domnul Victor Ciorbea nu este Avocatul Poporului, o instituție fundamentală care ar fi trebuit să sancționeze apetitul Guvernului de a legifera, ci avocatul lui Victor Ponta. Decizia privind neconstituționalitatea OUG nr. 55/2014 a confirmat faptul că domnul Ciorbea este nociv în fruntea acestei instituții. Ordonanța privind migrația aleșilor locali a produs efecte juridice, iar domnul Ciorbea se face direct vinovat pentru aplicarea ei. Prin lipsa de reacție față de abuzul săvârșit de premierul Victor Ponta odată cu emiterea OUG nr.5/2014, PSD și-a însușit majoritatea primăriilor și consiliilor locale din țară. Avocatul Poporului era instituția care avea obligația legală să sancționeze cu celeritate acest abuz. Mai mult, domnul Ciorbea a făcut jocul premierului Ponta și în cazul ordonanței de urgență care permite persoanelor care dețin titlul de doctorat să renunțe la acesta. Avocatul Poporului avea obligația, ca și în cazul așa-zisei Ordonanțe a migrației aleșilor locali, să sesizeze Curtea Constituțională.

Țin să vă aduc la cunoștință o situație de o gravitate maximă și care, consider, explică în mare măsură relația de "subordonare" pe care domnul Victor Ciorbea a manifestat-o pe parcursul perioadei în care a deținut funcția de Avocat al Poporului în raport cu premierul Victor Ponta, ale cărui abateri trebuia, legal, să le sancționeze. Printr-o discretă ordonanță de urgență, Guvernul condus de Victor Ponta a acordat câteva noi privilegii Avocatului Poporului, printr-un act emis în perioada vacanței parlamentare din vara anului trecut. În textul Ordonanței de urgență nr.48/2014 instituția a fost inclusă, alături de Guvern, Parlament, Președinție și CCR, pe lista scurtă a excepțiilor de la interdicția impusă în 2012 pentru achiziții de protocol, "inclusiv zile aniversare", din rațiuni de economie la buget. În plus, pentru persoana care ocupă funcția de Avocat al Poporului, cei 5 ani de mandat sunt asimilați vechimii în magistratură. Consider că relația de cauzalitate dintre acest cadou pe care premierul Ponta i 1-a acordat domnului Ciorbea și modul slugarnic în care acesta s-a raportat la instituția Guvernului devine, în acest context, o axiomă.

Nu în ultimul rând, ar mai fi de spus că raportul de activitate pe anul trecut al celui denumit, în acest context impropriu, Avocat al Poporului, confirmă aspectele mai sus menționate cu privire la prestația domnului Victor Ciorbea: a promovat doar trei excepții de neconstituționalitate, însă nu uită să sublinieze colaborarea cu Guvernul. În finalul raportului, necesitatea atribuirii unui nou sediu, care să asigure condiții optime pentru desfășurarea activității, arată încă o dată preocupările sale reale.

Schimbarea domnului Victor Ciorbea din fruntea instituției Avocatului Poporului a devenit o necesitate impusă de nivelul de așteptare a populației în raport cu drepturile care ar trebui apărate de această instituție în prezent aservită intereselor și ambițiilor politice și personale ale premierului Victor Ponta. În acest context, consider că Birourile permanente ale celor două Camere ar trebui să demareze procedurile legale pentru revocarea din funcție a domnului Victor Ciorbea din fruntea acestei instituții.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 6 decembrie 2019, 22:35
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro