Claudiu-Andrei Tănăsescu
Claudiu-Andrei Tănăsescu
Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.37/20-03-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-03-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 10-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.28 Claudiu-Andrei Tănăsescu - declarație politică: - "Predarea religiei în școli nu dăunează elevilor";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Claudiu-Andrei Tănăsescu:

"Predarea religiei în școli nu dăunează elevilor"

Dezbaterea publică din ultimele săptămâni, referitoare la obligativitatea orelor de religie în școli, a divizat practic societatea românească.

Consider că fiecare elev are dreptul de a-și manifesta liber opțiunile referitoare la acest aspect, însă cred că scoaterea acestei materii din programa școlară, pe baza unei motivații ideologice este o eroare. Un prim criteriu de care cred că ar trebui să se țină cont în cadrul acestei dezbateri este faptul că religia creștină, asemeni tuturor religiilor lumii, deși poate crea impresia subiectivității, promovează anumite valori universal valabile și aplicabile în cadrul unei societăți, valori cum sunt iubirea, adevărul sau dreptatea. Totodată, cred că religia, ca disciplină, trebuie analizată și ca fiind o parte a identității și a culturii poporului român, și ar trebui tratată în aceeași manieră în care sunt tratate istoria sau, de ce nu, literatura română.

Pe de altă parte, sunt de părere că abordarea studiului religiei în școli a fost una greșită încă de la început. Consider că inițial era necesară o reactualizare a programei școlare pe parcursul celor 12 ani de studiu și, ulterior, se putea pune problema importanței sau a lipsei de importanță acestui studiu, lucru valabil și pentru celelalte discipline obligatorii din programa școlară.

Nu cred că o scurtă istorie a religiilor sau pildele și povețele din sfera religiei pot dăuna cuiva, cu atât mai puțin unui copil, cu un comportament în continuă transformare. Istoria religiilor ar oferi elevilor un solid bagaj de cultură generală și o perspectivă, o incursiune în gândirea universală. Totodată, parabolele, pildele expuse la ora de religie pot reprezenta un manual de conduită în societate sub puterea exemplului și a metaforelor.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 29 martie 2020, 23:43
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro