Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 10-03-2015

Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.28 Claudiu-Andrei Tănăsescu - declarație politică: - "Predarea religiei în școli nu dăunează elevilor";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Claudiu-Andrei Tănăsescu:

"Predarea religiei în școli nu dăunează elevilor"

Dezbaterea publică din ultimele săptămâni, referitoare la obligativitatea orelor de religie în școli, a divizat practic societatea românească.

Consider că fiecare elev are dreptul de a-și manifesta liber opțiunile referitoare la acest aspect, însă cred că scoaterea acestei materii din programa școlară, pe baza unei motivații ideologice este o eroare. Un prim criteriu de care cred că ar trebui să se țină cont în cadrul acestei dezbateri este faptul că religia creștină, asemeni tuturor religiilor lumii, deși poate crea impresia subiectivității, promovează anumite valori universal valabile și aplicabile în cadrul unei societăți, valori cum sunt iubirea, adevărul sau dreptatea. Totodată, cred că religia, ca disciplină, trebuie analizată și ca fiind o parte a identității și a culturii poporului român, și ar trebui tratată în aceeași manieră în care sunt tratate istoria sau, de ce nu, literatura română.

Pe de altă parte, sunt de părere că abordarea studiului religiei în școli a fost una greșită încă de la început. Consider că inițial era necesară o reactualizare a programei școlare pe parcursul celor 12 ani de studiu și, ulterior, se putea pune problema importanței sau a lipsei de importanță acestui studiu, lucru valabil și pentru celelalte discipline obligatorii din programa școlară.

Nu cred că o scurtă istorie a religiilor sau pildele și povețele din sfera religiei pot dăuna cuiva, cu atât mai puțin unui copil, cu un comportament în continuă transformare. Istoria religiilor ar oferi elevilor un solid bagaj de cultură generală și o perspectivă, o incursiune în gândirea universală. Totodată, parabolele, pildele expuse la ora de religie pot reprezenta un manual de conduită în societate sub puterea exemplului și a metaforelor.