Cornel-Mircea Sămărtinean
Cornel-Mircea Sămărtinean
Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.37/20-03-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 10-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.94 Cornel-Mircea Sămărtinean - declarație politică: - "Centura-sud a municipiului Timișoara - «prioritate zero» a ministrului Ioan Rus și a PSD";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Cornel-Mircea Sămărtinean:

"Centura-sud a municipiului Timișoara - «prioritate zero» a ministrului Ioan Rus și a PSD"

Masterplanul General de Transport este documentul care stabilește prioritățile de infrastructură ale României pentru următorii 15 ani. Doar proiectele incluse în Masterplan vor putea fi finanțate din fonduri europene. Uniunea Europeană ne-a comunicat, încă din 2014, faptul că dacă nu avem un Masterplan asumat nu mai primim finanțare pentru transporturi. Singura finanțare certă a realizării Masterplanului este cea din partea Uniunii Europene. Finanțarea de la bugetul național nu există, pentru că anul acesta Guvernul României a reușit "performanța" nu numai să taie investițiile de la bugetul național, ci să taie și cofinanțările proiectelor europene. Guvernul României nu este în stare să finanțeze constant nici măcar acei 15-25% obligatorii pentru a putea primi 75-85% fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană.

În logica viziunii Guvernului Ponta 3, respectiv a ministrului transporturilor, domnul Ioan Rus, județul Timiș nu se află pe harta României. Altfel nu se explică faptul că județul Timiș nu se regăsește în Masterplanul General de Transport elaborat de Guvernul Ponta. Județul Timiș este cvasiabsent din lista de investiții finanțate de Guvernul Ponta 3, fiind în continuare cu zero lei alocați proiectelor sale aflate în jurisdicția guvernului pentru obiective promise odată cu preluarea guvernării de către PSD în anul 2012.

Așa cum am mai declarat, nu vreau să fiu un parlamentar anonim, și de aceea toată activitatea mea de deputat a fost, este și va fi concentrată către problemele și nevoile cu care se confruntă cetățenii municipiului Timișoara, care m-au mandatat ca parlamentar de Timiș și pe care îi reprezint în Parlamentul României. De la începutul anului 2013, cunoscând situația infrastructurii județului Timiș, respectiv a centurii-sud a municipiului Timișoara, varianta de ocolire, în calitatea mea de deputat ales în circumscripția electorală nr. 37 Timiș, Colegiul uninominal nr.1, am utilizat toate prerogativele legislative prevăzute în Regulamentul Camerei Deputaților pentru rezolvarea acestor importante probleme locale.

În acest sens, am susținut declarații politice, am adresat interpelări și întrebări tuturor miniștrilor care s-au succedat la conducerea Ministerul Transporturilor în cabinetele premierului Victor Ponta din 2012 pînă în prezent, am formulat și susținut amendamente la Legea bugetului de stat în 2013 și în 2014, care, din păcate, au fost respinse atât în comisiile de specialitate, cât și în plenul reunit al Parlamentului României, majoritatea parlamentară aflată la guvernare considerând neimportante amendamentele prezentate, deși Timișoara contribuie, după București, cu cei mai mulți bani la bugetul României. La ultima întrebare adresată domnului ministru Ioan Rus în data de 3 februarie 2015, cu nr. 5942A, nu am primit răspuns nici până în prezent, deși termenul-limită până la care un deputat poate primi răspuns de la instituția interpelată este de 30 zile calendaristice. Menționez că aceste documente sunt datate și pot fi consultate public, pe site-ul Camerei Deputaților.

Județul Timiș este exclus din viitoarele finanțări în domeniul infrastructurii ale Guvernului Ponta 3. Centura de sud, centura de vest, racord la autostradă... nici urmă. Realitatea este că doar un sfert din centura de ocolire a municipiului Timișoara, între Calea Lugojului și Calea Aradului, a fost realizată, tronson inaugurat în perioada guvernării PDL. De atunci și până în prezent, celelalte porțiuni de centură sunt promisiuni deșarte din lungul șir de minciuni electorale ale guvernelor Ponta 1, 2 și 3.

Excluderea județului Timiș din Masterplanul General de Transport, precum și absența din lista de investiții în infrastructură, ne demonstrează, încă o dată, faptul că în mod constant din 2012 și până astăzi toate guvernările Ponta au făcut din minciună o politică de stat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 16 decembrie 2019, 4:29
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro