Gheorghe Dragomir
Gheorghe Dragomir
Ședința Camerei Deputaților din 5 mai 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.82/14-05-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 05-05-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 mai 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.54 Gheorghe Dragomir - declarație politică cu titlul "Victor Ponta izolează Dobrogea de restul țării; acum și prin SMS!";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Gheorghe Dragomir:

"Victor Ponta izolează Dobrogea de restul țării; acum și prin SMS!"

Pentru turiști, drumul spre mare ar trebui să fie mai liniștit și mai scurt în această vară având în vedere intrarea în vigoare a unui nou sistem de plată a taxei pentru trecerea peste Dunăre, între Fetești și Cernavodă. Începând cu data de 01 mai a.c., tarifele de trecere pentru utilizarea podurilor peste Dunăre, între Fetești și Cernavodă, se încasează printr-un sistem informatic similar celui care se utilizează deja pentru rovinietă. "Această soluție va conduce la fluidizarea traficului pe pod", dă asigurări ministrul transporturilor, Ioan Rus, într-un comunicat publicat pe site-ul instituției.

Mai mult, "plata prin SMS se poate efectua numai pentru o singură trecere și se taxează în conformitate cu termenii și condițiile operatorilor de telefonie mobilă. Controlul se va efectua prin intermediul camerelor video care înregistrează numărul de înmatriculare și care va fi verificat în sistemul electronic al plăților", se arată în comunicatul Ministerului Transporturilor. Taxa se va putea plăti și la orice benzinărie. Tarifele sunt cuprinse între 13 și 91 lei, în funcție de capacitatea autovehiculelor, iar amenzile de la 130 la 910 lei. Practic, trecerea prin stația de taxare se va efectua pe trei benzi pe sens, din care benzile 2 și 3 vor fi cu trecere liberă, fără bariere, iar banda 1 va fi în continuare cu barieră și doar pentru plata cash.

Așa cum era de așteptat, noul sistem de taxare are numeroase hibe de funcționare, deși, având în vedere cât a costat, ai presupune că funcționează fără cusur. Sau poate aceasta este modalitatea de a-i răspunde premierului Victor Ponta care, atunci când i-a cerut ministrului transporturilor să introducă un sistem inteligent și eficient de taxare, a ținut să precizeze că își dorește să "nu fie mai inteligent" decât el și miniștrii pe care îi conduce.

Trecând peste această aberație, problemele de funcționare se nasc, în principal, pentru că noul sistem permite conducătorilor auto să treacă cu mașina și să plătească taxa de pod ulterior trecerii, în termen de 24 de ore. Este și cazul vehiculelor înmatriculate în altă țară sau a celor înmatriculate cu numere provizorii. Cum nici amenzile de rovinietă nu pot ajunge la șoferii care conduc mașini străine, fiind imposibilă identificarea lor, sistemul limitându-se exclusiv la vehiculele înmatriculate în România, aceeași problemă va fi și la stația de taxare de pe pod. Cu alte cuvinte, orice mașină străină poate să treacă nestingherită pe unul din cele două rânduri cu liberă trecere, pentru că nu va primi nicio amendă acasă. Problema este cunoscută și asumată chiar și de reprezentanții CNADNR, care nu pot decât să spere în buna-credință a tuturor șoferilor... Dacă sunt sau nu de bună-credință șoferii rămâne de văzut, dar oare este corect ca unii conducători auto să poată să se eschiveze de la plata taxei de pod? De ce unii sunt obligați să plătească și alții nu? De ce să nu aibă nicio portiță de scăpare tocmai șoferii mașinilor înmatriculate în România, pentru care plătesc roviniete, taxe de drum, impozite și asigurări de mii de lei? Din păcate, nu trebuie să ne mai mire nimic... Nici măcar atunci când vom vedea cozi și mai mari la stațiile de taxare, pentru că numerele de înmatriculare nu vor putea fi citite corect!

Oare nu era mai bine ca, în loc să risipească 180.000 de euro pe un sistem informatic care, în stilul pur românesc, are toate șansele să fie declarat ineficient, reprezentanții Ministerului Transporturilor să renunțe într-un final la încasarea acestei taxe? Și așa Guvernul Ponta realizează autostrăzi și drumuri noi doar pe hârtie...

În ceea ce mă privește, consider că această taxă de pod nu face altceva decât să izoleze Dobrogea de restul țării. Spun acest lucru pentru că, în acest moment, nu există nicio cale rutieră de acces spre Dobrogea fără taxă. Orice drum ar alege turiștii care vor să își petreacă câteva zile de vacanță în stațiunile de pe litoral, aceștia sunt obligați să plătească...

Oare cu ce se deosebește Victor Ponta, cel care izolează Dobrogea prin fel și fel de taxe pentru șoferi, de Radu Mazăre, cel care a reușit, în ultimii ani, să izoleze, prin practicile sale, atât Portul Constanța cât și stațiunea Mamaia?

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 20 noiembrie 2019, 21:32
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro