Gheorghe Dragomir
Gheorghe Dragomir
Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.154/23-09-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 17-09-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 septembrie 2015

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Gheorghe Dragomir

Video in format Flash/IOS Declarații politice și intervenții ale deputaților: Gheorghe Dragomir - declarație politică intitulată Lipsa de responsabilitate, etică și profesionalism - viziunea PSD în educație;

Domnul Gheorghe Dragomir:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Declarația mea politică de astăzi se intitulează: "Lipsa de responsabilitate, etică și profesionalism - viziunea PSD în educație".

Cu bucurii, emoții și speranțe, peste trei milioane de elevi au pășit, luni, în sălile de clasă ale școlilor din întreaga țară, pentru un nou an școlar a cărui structură a fost modificată cu doar patru zile înainte de startul cursurilor.

În timp ce majoritatea țărilor Uniunii Europene au un sistem bine pus la punct și implementat de mulți ani, în România sistemul de învățământ este într-o continuă schimbare. În ultimii 20 de ani, fiecare guvernare și ministru au venit cu idei noi, numite pompos "reformă", metode care nu s-au potrivit sistemului românesc. Rezultatul? Copiii par tot mai puțin interesați de educație, iar rezultatele la examenele naționale sunt din ce în ce mai proaste.

Paradoxal, dacă privim rezultatele elevilor români la olimpiade și concursuri internaționale, destul de rar se întâmplă ca România să nu ocupe primele locuri. Situația este neschimbată de mai mulți ani, inclusiv din perioada când Traian Băsescu vorbea despre "tâmpiții" scoși pe bandă rulantă de școala românească. Din păcate, olimpicii sunt prea puțini, iar performanța nu se judecă numai în funcție de numărul de medalii obținute la olimpiadele internaționale. Sunt extrem de valoroase acestea, însă nu sunt rezultatul sistemului de educație, ci rezultatul muncii elevilor, a profesorilor dedicați și a părinților. Performanța se referă și la procentul tinerilor școlarizați, dar și la procentul celor care își găsesc un loc de muncă după absolvirea școlii. De ce oare Ministerul Învățământului nu reușește să vadă că se învârte într-un cerc vicios, că soluțiile pe care le găsește nu sunt bune și că este nevoie de o schimbare adaptată vremurilor actuale?

Prioritățile sistemului educațional ar trebui să se centreze pe elevi, pe calitatea actului didactic, pe programe care să răspundă cerințelor societății, pieței muncii și exigențelor internaționale, pe manualele elevilor la început de an școlar și finanțarea corectă a școlii, pe respectarea dreptului constituțional la educație. Spun acest lucru, în condițiile în care Institutul Național de Statistică arată că în România există în prezent 500.000 de absolvenți liceu care nu au reușit să obțină o diplomă de bacalaureat și pentru care nimeni nu și-a asumat vreo răspundere, pentru care nu s-a prezentat niciun program de profesionalizare sau de inserție pe piața muncii.

Aceasta este realitatea după trei ani de guvernare social-democrată. În viziunea PSD și a premierului Victor Ponta, educația a însemnat doar o lipsă acută de responsabilitate și preocupare pentru calitate, etică și profesionalism. Sunt trei ani în care școala românească a regresat. Sunt trei ani în care Legea educației a fost modificată de patru ori, fără să existe o direcție clară, iar la șefia Ministerului Educației s-au perindat nici mai mult, nici mai puțin de șase miniștri.

Gheorghe Dragomir, deputat PNL de Constanța.

       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 14 noiembrie 2019, 23:53
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro