Ion Șcheau
Ion Șcheau
Sittings of the Chamber of Deputies of October 15, 2015
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.181/22-10-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
10-10-2019 (joint)
08-10-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2015 > 15-10-2015 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of October 15, 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.8 Ion Șcheau - declarație politică cu tema "Guvernul putea să utilizeze fonduri europene pentru pasajele peste Centura Aradului";

   

Doamna Rodica Nassar:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Am să dau cuvântul în continuare domnului deputat Ion Șcheau.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ion Șcheau:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Tema declarației mele politice de astăzi: "Guvernul putea să utilizeze fonduri europene pentru pasajele peste Centura Aradului".

Stimați colegi,

În 2010 au început lucrări la două obiective de infrastructură extrem de importante pentru decongestionarea traficului în municipiul Arad: pasajul pe varianta de ocolire Arad, peste liniile de cale ferată Brad-Curtici și drum județean 706B, și pasajul peste linia de cale ferată Arad-București.

Deși ambele lucrări aveau termen de finalizare în 2012, respectiv 2013, lipsa alocărilor financiare a făcut ca lucrările să fie întrerupte, deși ambele erau în stadii avansate. Mai mult, anul acesta, CNADNR a decis rezilierea contractelor inițiale, existând însă promisiunea reluării licitațiilor în cel mai scurt timp. Nu există informații, însă când vor fi relicitate lucrările de finalizare a acestor pasaje, între timp lucrările executate deja se degradează.

În condițiile în care barierele coboară de aproximativ o sută de ori în 24 de ore, iar timpii de așteptare sunt cumulat de trei ore într-o zi, finalizarea pasajelor ar reduce semnificativ timpii de parcurgere a Centurii Aradului. Prin realizarea celor două pasaje, estimările arătau că în doi ani s-ar fi realizat economii de peste 7 milioane de euro pentru eliminarea staționării autovehiculelor și de 500 de mii de euro din reducerea numărului de accidente.

Guvernarea PSD a sabotat aceste pasaje nu doar prin tăierea de alocări de la bugetul de stat și rezilierea contractelor fără a le mai relicita, ci și prin faptul că a ignorat de bună știință posibilitatea utilizării fondurilor europene.

În condițiile în care România va pierde la sfârșitul acestui an aproape 3 miliarde din banii europeni alocați infrastructurii de transport, foarte multe dintre proiectele începute anterior aveau șansa să primească finanțare pe ultima sută de metri prin mecanismul proiectelor retrospective. Așa a fost cazul pentru drumul național 14, Sibiu-Sighișoara, început cu fonduri de la Banca Europeană și de la bugetul de stat, pentru care Comisia Europeană a aprobat săptămâna trecută finanțarea din fonduri europene.

De ce nu au fost propuse aceste proiecte, aceste pasaje pentru Centura Arad pentru finanțare din fonduri europene? De ce nu au fost scoase din nou la licitație după ce au fost reziliate contractele? Miniștrii transporturilor au fost trecători în ultimii trei ani, dar premierul Victor Ponta a rămas, așa că trebuie să răspundă acestor întrebări.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Doamna Rodica Nassar:

Mulțumim și noi.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania monday, 14 october 2019, 6:54
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro