Ana Birchall
Ana Birchall
Ședința Camerei Deputaților din 22 octombrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.187/29-10-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 22-10-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 octombrie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.11 Ana Birchall - declarație politică intitulată: "Educația înseamnă transmiterea unui set de valori care ne asigură perenitatea ca neam";

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Doamna Birchall.

Video in format Flash/IOS

Doamna Ana Birchall:

Mulțumesc mult, domnule președinte de ședință.

În declarația politică de astăzi vreau să vă vorbesc despre ce înseamnă educația, în sensul antic al cuvântului, și anume acela de a plămădi suflete și conștiințe, dincolo de programe școlare sau politici publice.

Stimate colege,

Stimați colegi,

Cu toții asistăm, zi de zi, la valurile de delincvență și de infracțiuni care ne îngrijorează și din cauza faptului că în prim plan sunt tineri din diferite zone ale României. Abandonul școlar, destrămarea familiilor, sărăcia și lipsa unor modele sunt printre cauzele care conduc la o medie tot mai scăzută a vârstei celor care comit infracțiuni. Ceea ce rămâne pe retina sufletului, dincolo de fapta în sine, este sălbăticia cu care a fost comisă această infracțiune și lipsa de remușcări sau păreri de rău ale celui incriminat.

M-am întrebat frecvent ce îi determină pe acești tineri, la început de drum, să dea cu piciorul oricărei șanse de a face ceva cu viața lor, de a se irosi în închisoare sau, și mai grav, de a rămâne pecetluiți cu stigmatul infracțiunii pentru întreg destinul lor. Evident că există mai multe răspunsuri posibile la aceste întrebări, dar cea care mi se pare mai aproape de adevăr este una singură, și anume lipsa unor valori autentice în care tinerii să creadă și care să le confere o perspectivă a vieții.

Astfel, în opinia mea, educația ar trebui să fie în primul rând legată de valori. Școala nu ar trebui numai să informeze, ci să și formeze, în special caractere. Înainte de a dori să transmitem un set de cunoștințe copiilor noștri, cred că ar fi necesar să le transmitem valorile care îi fac să fie în primul rând oameni. Fără prețuirea vieții, cinstirea părinților, credința în Dumnezeu, dragostea de neam și patrie, respectul strămoșilor, prețuirea istoriei, toate informațiile pe care le capătă în școală nu sunt suficiente, pentru simplul motiv că fără o fundație solidă nu se poate construi nimic temeinic.

Atunci când vorbim despre educație, ca despre încercarea de a modela conștiințe, trebuie să avem în vedere modelul antic al acestei discipline cu rădăcini foarte vechi. Aristotel spunea că este datoria legiuitorului să facă din educația copiilor prima și cea mai serioasă din preocupările sale. Înainte de a găsi cele mai aspre pedepse pentru cei care săvârșesc infracțiuni, ar trebui să ne aplecăm cu mai multă seriozitate asupra cauzelor pentru care tot mai mulți tineri aleg să treacă dincolo de granițele legii: lipsa unei educații bazate și pe valori.

Fără un minim cult și respect pentru cinste, corectitudine, muncă, onoare, patrie, neam, credință și țară, orizontul generațiilor de mâine poate fi unul frânt. Tinerii au nevoie de repere, de idealuri, dar și de modele în care să creadă. În lipsa lor sunt asemenea unor corăbii fără cârmă pe marea vieții. Și dacă reperele morale și intelectuale sunt tot mai greu de deslușit în societatea românească din aceste vremuri, ar trebui ca măcar valorile specifice acestui popor să nu fie abandonate.

Stimate colege,

Stimați colegi,

Investiția în educația generațiilor viitoare este o investiție în viitorul nostru ca națiune. Dincolo de buget, viziune, programe educaționale și pacte naționale pe educație, care cu siguranță sunt necesare, și pe care le-am susținut, și pentru care am pledat, inclusiv de la această tribună, cred că avem nevoie, în egală măsură, și de o fundație solidă pe care să putem construi valorile pe care le-am primit de la părinții și bunicii noștri și pe care trebuie să le transmitem mai departe. Fără această bază orice investiție este sortită eșecului.

Cred că este momentul să ne unim cu toții, pentru ca, împreună cu reprezentanții societății civile, ai mass-mediei, ai politicului, să promovăm și adevăratele valori în spațiul public. Fără o educație a spiritului, a sufletului, bazată pe valori, tot ceea ce adăugăm ulterior se poate prăbuși asemenea unui castel de nisip. Eu cred că este momentul să ne educăm copiii în spiritul adevăratelor valori, pentru ca, astfel, adulții de mâine să poată fi oameni în puterea cuvântului, așa cum am învățat eu de la bunica mea, că toți oamenii sunt trecători, dar nu toți trecătorii sunt oameni.

Vă mulțumesc.

Ana Birchall, Colegiul nr. 5, Vaslui.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 8 decembrie 2019, 17:55
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro