Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of November 2, 2015
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.194/09-11-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
22-10-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2015 > 02-11-2015 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of November 2, 2015

19. Prezentarea interpelărilor adresate membrilor Guvernului.  

     

Domnul Florin Iordache:

      ................................................
Video in format Flash/IOS  

Acestea fiind spuse, trecem la secțiunea următoare, cea dedicată prezentării interpelărilor.

Domnul Gheorghe-Mirel Taloș - o interpelare. A depus-o în scris.

Domnul deputat Ovidiu Alexandru Raețchi - o interpelare. A depus-o în scris.

Domnul deputat Viorel-Ionel Blăjuț - o interpelare. A fost depusă.

Doamna deputat Claudia Boghicevici - o interpelare. A fost depusă.

Domnul deputat Petru Movilă - două interpelări. Au fost depuse.

Mircea Lubanovici - o interpelare. A fost depusă.

Ioan Oltean - o interpelare care a fost depusă.

Scarlat Iriza - o interpelare depusă.

Ioan Tămâian - o inter...

 
Video in format Flash/IOS Ioan Tămâian

Da, vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Ioan Tămâian:

Bună ziua, domnule președinte de ședință.

Interpelare adresată domnului Victor Ponta, prim-ministrul României.

Obiectul interpelării: probleme legate de funcționarea secției ultramoderne de îngrijire a bolnavilor arși grav a Spitalului Floreasca.

Domnule prim-ministru,

Pe data de 9 aprilie 2015, cu mare pompă a fost inaugurată la Spitalul Floreasca o secție ultramodernă de îngrijire a bolnavilor arși grav.

La data respectivă, ministrul sănătății Nicolae Bănicioiu a declarat, conform AGERPRES, următoarele: "Este o unitate de elită, prima dintr-o serie, practic este pilonul astăzi, este prima dintr-o serie de cinci astfel de unități pe care vrem să le facem. Celelalte unități vor fi deschise în celelalte centre universitare: Cluj, Timișoara, Târgu-Mureș. Este important să deschidem și alte centre în țară, pentru a nu pierde timp cu transportul pacienților, iar timpul este esențial. Am semnat deja proiectul cu Banca Mondială."

De la data inaugurării și până în prezent, unitatea de elită nu a funcționat.

Luni, 2 octombrie 2015, tot domnul Bănicioiu a afirmat la un post TV următoarele: "În momentul de față - săptămâna trecută - sala de îngrijire a avut o problemă tehnică pe partea de ventilație".

Ținând cont de cele expuse mai sus, vă rog să-mi răspundeți la următoarele întrebări:

Ați știut, în calitate de șef al Guvernului, de inaugurarea unității de elită de la Spitalul Floreasca?

Ați știut, în calitate de șef al Guvernului, că unitatea - unică în țară - nu a funcționat deloc după ce a fost inaugurată?

Din moment ce defecțiunea tehnică s-a înregistrat săptămâna trecută, de ce din 9 aprilie și până săptămâna trecută, unitatea de elită nu a funcționat? De ce nu a fost remediată imediat defecțiunea tehnică?

De ce nu ați cerut în primul moment o cooperare internațională medicală, ținând cont de faptul că s-a înregistrat o situație în care sistemul medical român nu era pregătit?

Nu credeți că dacă era funcțională secția ultramodernă de îngrijire a bolnavilor arși grav la Spitalul Floreasca, ar fi fost mult mai ușor să rezolvați situația victimelor implicate în evenimentul din 30 octombrie?

Ce măsuri imediate intenționați să luați pentru a preveni evenimentele de genul celor înregistrate la Clubul "Colectiv", vineri, 30 octombrie?

Aștept răspuns scris.

Cu stimă, Ioan Tămâian, deputat de Sibiu.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Da. Și eu vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Nechita-Adrian Oros

Mai departe.

Domnul deputat Adrian Nechita Oros - o interpelare.

Vă rog.

Aveți 3 minute, domnule deputat, să prezentați pe scurt interpelarea.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Nechita-Adrian Oros:

Da.

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea este adresată domnului Sorin Mihai Cîmpeanu, ministrul educației și cercetării științifice.

Obiectul interpelării: probleme grave ale activității ministerului.

Stimate domnule ministru,

În ultima perioadă, în ministerul pe care îl conduceți se petrec o serie de fapte la limita legalității și promiscuității, care nu fac decât să compromită această instituție. Enumăr doar câteva din neregulile care au ajuns în spațiul public în ultima jumătate de an.

În vara acestui an ați eliberat peste 70.000 de diplome obținute în mod ilegal, în programe de studii neacreditate, la universități obscure.

Curtea de Apel București a decis anularea Ordinului ministrului educației nr. 312/2015 privind obținerea atestatului de abilitare. Este vorba de actul normativ care stabilește modul cum se obține certificatul de conducător de doctorat și care elimină conflictul de interese, dar și obligația ca teza de abilitare să fie susținută în limba engleză.

Mă văd nevoit să vă întreb, domnule ministru, următoarele:

Ce veți face cu cei 103 conducători de doctorat și cei 64 de profesori care au aplicat pentru obținerea atestatului de abilitare, sunt convins că mulți dintre aceștia ar fi îndeplinit oricum criteriile de abilitare fără relaxarea adusă de acest ordin ilegal?

Cum veți proceda cu doctoranzii care s-au înscris pe locurile repartizate acestor conducători de doctorat?

În ceea ce privește interpretările și precizările abuzive ale H.G. nr. 469/2015 pentru aprobarea criteriilor minime obligatorii de autorizare și acreditare pentru programele de studii universitare de medicină, medicină dentară, farmacie, asistență medicală generală, moașe, medicină veterinară și arhitectură - interpretări și precizări abuzive făcute de către unii dintre reprezentanții ministerului dumneavoastră, vă întreb:

Care este motivația emiterii adresei nr. 351 din 28.07.2015 de către minister, care aduce precizări abuzive privind aplicarea H.G.-ului doar pentru programe de studii pentru medicină veterinară? Regulile generale de aplicare ale H.G. nr. 469/2015 transmise prin adresa nr. 351 nu au cumva legătură cu modificările ilegale, desființate ulterior de instanțele judecătorești, modificări aduse planurilor de învățământ ale facultăților de medicină veterinară din Cluj și București, în anul 2011 și care au pus în pericol recunoașterea diplomelor absolvenților celor două facultăți pentru acea perioadă?

Nu credeți că intervenția ministerului în planurile de învățământ ale unei singure profesii dintre toate cele reglementate prin H.G. nr. 469/2015 încalcă grav autonomia universitară, prevăzută în art. 32 alin. (6) din Constituția României?

Un alt subiect de notorietate este cel legat de organizarea scandaloasă de către managerul de proiect Ioan Ștefan Groza, actualmente directorul general al Direcției Generale pentru Învățământ Superior din cadrul MECS, al întâlnirii de peerlearning având ca tematică facilitarea inserției în piața forței de muncă a absolvenților de învățământ superior, finanțată printr-un program POS DRU care a avut loc în cursul lunii ianuarie, la Predeal...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă rog să concluzionați, domnule...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Nechita-Adrian Oros:

... întâlnire la care nu s-a prezentat nimic din programul comunicat participanților, în schimb, la petrecerile organizate în acele zile au fost aduse dansatoare.

Și am să închei.

Care au fost beneficiile concrete, pentru universitățile cuprinse în acest proiect derulat prin POS DRU, ale acestui proiect? Nu considerați că modul scandalos de organizare a acestor activități pune semne de întrebare asupra tuturor proiectelor POS DRU coordonate de către MECS?

În încheiere, doresc să vă mai întreb, domnule ministru, câte activități de tip suburban trebuie să mai comită domnul Ioan Groza pentru a-l emite din funcția de director general din cadrul instituției pe care o conduceți?

Solicit răspuns în scris.

Cu stimă, deputat PNL, Adrian Oros.

 
Video in format Flash/IOS Anton Doboș

Domnul Florin Iordache:

Următorul.

Aurelian Mihai - două interpelări depuse în scris.

Doamna deputat Carmen Hărău - o interpelare.

Domnul deputat Anton Doboș - o interpelare care a fost depusă.

Vă rog, prezentați și pe scurt, dar prezentare pe scurt, potrivit regulamentului.

Vă rog. Asta am și spus că prezentăm pe scurt, nu citim întreaga interpelare.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Anton Doboș:

Da.

Stimate domnule ministru,

Subiectul interpelării: stadiul desemnării consultantului pentru construcția Spitalului Regional de Urgență Iași.

Construcția unui spital regional de urgență la Iași a fost stabilită încă din 2008. Între timp, Guvernul a redus acest număr la trei spitale, printre care și cel de la Iași. După șapte ani, încă nu s-a făcut niciun pas pentru construcția acestui spital de care Iașiul și întreaga regiune a Moldovei are nevoie urgentă. Ministrul sănătății a declarat în repetate rânduri că există finanțare asigurată pentru aceste trei spitale regionale și că vor fi demarate în cel mai scurt timp.

În ceea ce privește Spitalul Regional de Urgență Iași, primul pas care trebuia făcut era desemnarea unui consultant care să evalueze proiectul și locațiile propuse, iar acest lucru trebuia făcut de către ministerul pe care îl conduceți.

Ca gestionar al finanțării asigurate de Banca Mondială pentru acest proiect, vă rog să-mi comunicați dacă s-a început procedura de desemnare a consultantului pentru acest proiect.

În încheiere, aș vrea să subliniez importanța și urgența construirii spitalului, prin intermediul celui mai avizat medic ieșean care s-a referit la ce s-ar întâmpla la Iași în cazul unui eveniment tragic cu mai multe victime arse: "Centrul de arși de la Spitalul Sf. Spiridon este o glumă, cea mai bună soluție este aeroportul. La Iași avem nevoie de un spital care să deservească toată regiunea, nu de zboruri de pe aeroport către spital din București".

Și în încheiere, domnule ministru Bănicioiu, să nu pățim ca în povestea cu cei șapte negri mititei, din care au mai rămas doar trei. Și sper ca rima să cuprindă cel puțin Spitalul Regional de Urgență Iași.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Florin Gheorghe

Domnul Florin Iordache:

Da.

Domnul deputat Mircea-Vasile Cazan - o interpelare depusă.

Domnul deputat Florin Gheorghe - două interpelări...

Vreți să prezentați una dintre ele?

Două minute, domnule deputat.

Vă rog, prezentați una dintre ele sau titlul la amândouă, cum doriți.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Am o interpelare adresată ministrului transporturilor.

Obiectul interpelării: investițiile pentru preîntâmpinarea înzăpezirii infrastructurii de transport.

Domnule ministru,

În fiecare an, pentru operațiunile de deszăpezire a infrastructurii de transport, în special pentru infrastructura rutieră, se încheie contracte extrem de costisitoare, în baza cărora este eliminat de pe carosabil stratul de zăpadă, acumulat ca urmare a viscolelor.

Dacă am cuantifica sumele cheltuite în acest scop în ultimii 25 de ani, cred că am ajunge la concluzia simplă că am mai fi construit câteva sute de kilometri de infrastructură rutieră la standarde europene.

Din păcate, chiar dacă au existat linii de finanțare de la Uniunea Europeană pentru lucrări și investiții specifice care să înlăture riscul producerii înzăpezirii infrastructurii în sezonul rece, nici Ministerul Transporturilor și nici Ministerul Mediului nu au implementat niciun proiect în acest sens.

Printre județele cele mai afectate de capriciile viscolelor din anotimpul rece se află nu numai județele din sudul Moldovei, dar și județul Constanța. Sunt astfel afectate atât drumuri naționale, dar și Autostrada A2.

În aceste condiții, domnule ministru, vă rog să aduceți următoarele precizări:

  1. Dacă există la nivelul Ministerului Transporturilor propuneri privind realizarea unor investiții la nivelul județului Constanța care să preîntâmpine înzăpezirea principalelor căi de comunicații - perdele forestiere sau parapeți în punctele critice?
  2. Care sunt sumele utilizate anual pentru deszăpezirea infrastructurii rutiere - de exemplu, pentru autostrăzi, drumuri naționale și județene - în perioada 2013-2015 și la ce valoare s-ar ridica investițiile necesare la nivel național, defalcat pentru județul Constanța?

Vă solicit răspuns scris.

Deputat UNPR, Florin Gheorghe.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Mihai Tararache

Următorul. Domnul deputat Mihai Tararache - o interpelare depusă.

Da, vă rog, prezentați pe scurt, domnule deputat, dacă doriți.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Mihai Tararache:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelarea este adresată ministrului transporturilor, domnul Iulian Ghiocel Matache. Și tema este: costurile aferente asigurării pazei perimetrale a Portului Constanța.

Domnule ministru,

Am primit recent o serie de semnalări - și cred că ați primit și dumneavoastră nenumărate, cred că nu mai aveți loc în birou de câte semnalări ați primit - cu privire la aspecte cu un impact semnificativ asupra mediului de afaceri din România, ce țin de activitatea defectuoasă și nelegală desfășurată de Compania Națională "Administrația Porturilor Maritime" S.A., companie al cărei principal obiectiv ar trebui să fie administrarea, întreținerea și dezvoltarea infrastructurii de transport naval, ce a fost dată în concesiune prin contractul de concesiune încheiat între minister și această companie.

Pentru asigurarea întreținerii infrastructurii de transport naval utilizată de către diverși operatori economici ce își desfășoară activitatea în Portul Constanța, aceștia sunt obligați prin contractele încheiate cu Compania Națională "Administrația Porturilor Maritime" să plătească un tarif de utilizare a domeniului portuar, calculat în baza unei chei de repartizare reprezentate de suprafața utilizată de către fiecare operator economic în parte în desfășurarea activității sale.

Având în vedere informațiile publice deținute, vă aducem la cunoștință faptul că în componența acestui tarif de utilizare a domeniului portuar sunt introduse în mod vădit nelegal și nelegitim unele cheltuieli ce incumbă exclusiv Administrației, și care nu ar trebui să fie imputate operatorilor economici care desfășoară activități economice în legătură cu infrastructura de transport naval, precum: redevența pe care CNAPM este obligată să o plătească, în conformitate cu contractul de concesiune încheiat cu Ministerul Transporturilor; profitul pe care acesta intenționează să-l realizeze sau cheltuieli de întreținere realizate în legătură cu bunurile aflate în proprietatea privată a CNAPM.

Menționez pe această cale că aspectul legat de fundamentarea tarifelor este extrem de important, având în vedere că în diferite împrejurări și prin diferite documente transmise de către membrii Organizației Patronale "Operatorul Portuar Constanța", s-a invocat de către reprezentanții CNAPM necesitatea plății și chiar a majorării tarifelor cu procente în unele cazuri ce depășesc 380%, în mod unilateral și vădit abuziv, cu încălcarea dispozițiilor legale și contractuale ce reglementează posibilitatea modificării clauzelor contractuale prin acordul expres al părților contractante, avându-se în vedere unele lucrări de întreținere pe care CNAPM este obligată să le realizeze în legătură cu infrastructura de transport naval.

În acest sens, fundamentările legate de creșterea costurilor aferente asigurării pazei perimetrale a Portului Constanța, ce sunt imputabile tuturor operatorilor care utilizează infrastructura de transport naval cu titlu de participare la cheltuielile necesare unei bune funcționări a bunurilor de interes comun din Portul Constanța sunt nejustificate. Și de ce spun asta? Pentru că situația sistemului de acces și de pază perimetrală este precară, gardurile de împrejmuire a incintei portuare sunt degradate, iar sistemul de pază implementat în Portul Constanța este deficitar - situație de fapt ce este întărită de numărul mare de dosare penale înregistrate la organele competente în ultima perioadă pentru numărul...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Concluzionați, vă rog.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Mihai Tararache:

E pe încheiere.

... pentru numărul mare de furturi din mărfurile și instalațiile situate în perimetrul Portului Constanța.

În fapt, oamenii aceștia plătesc aceste costuri și paza pentru bunurile pe care le au depozitate în port nu este realizată așa cum trebuie. Și oamenii aceștia pierd. Persoane neautorizate au acces în perimetrul portuar, iar acestea săvârșesc un număr mare de infracțiuni, dovedite de dosarele penale aflate în curs de cercetare sau chiar pe rolul instanțelor de judecată.

Domnule ministru,

Având în vedere toate aceste fapte, vă întreb și eu, așa cum ați fost întrebat de foarte mulți operatori portuari și foarte mulți oameni care lucrează în domeniu, pe bună dreptate, pentru că oamenii aceștia asigură peste 10.000 de locuri de muncă în Constanța și este corect să avem în vedere și punctele lor și opiniile lor. De aceea, domnule ministru, vă întreb:

  1. Care este strategia actualului consiliu de administrație cu privire la Portul Constanța, dacă există așa ceva?
  2. Ce soluții ați identificat pentru problematica expusă și când le veți aplica?
  3. Există un plan de investiții în dezvoltarea și dotarea corespunzătoare a agenților de pază și a unităților de pază perimetrală a Portului Constanța?

Solicit răspuns scris, în termenul prevăzut de lege.

Vă mulțumesc.

Deputat de Constanța, Mihai Tararache.

 
Video in format Flash/IOS Sorin-Avram Iacoban

Domnul Florin Iordache:

Dorel Covaci - patru interpelări depuse.

Ovidiu-Cristian Iane - două interpelări depuse.

Natalia-Elena Intotero - o interpelare depusă.

Natalia-Elena Intotero, Laurențiu Nistor, Neviser Zaharcu și Corneliu-Florin Buicu - o interpelare.

Simona Bucura-Oprescu - o interpelare.

Domnul Sorin-Avram Iacoban - o interpelare.

Vă rog, domnule deputat, s-o dezvoltați. Aveți trei minute să prezentați interpelarea.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Mulțumesc, domnule președinte.

Am depus o interpelare și cinci întrebări.

Pentru stenogramă - o întrebare adresată Ministerului Transporturilor, cu situația licitațiilor pentru deszăpezirea arterelor rutiere; o altă întrebare adresată Ministerului Mediului și Schimbărilor Climatice cu prognoza meteo pentru iarna 2015-2016; Ministerului pentru Societatea Informațională o altă întrebare cu serviciile oferite de Poșta Română; Ministerului Economiei, Comerțului și Turismului - o întrebare privind situația deșeurilor radioactive de pe teritoriul României; și, în fine, o întrebare adresată domnului viceprim-ministru Gabriel Oprea, pentru pregătirile Ministerului în vederea întâmpinării sezonului rece.

Cât despre interpelare, este adresată, de asemenea, Ministerului Afacerilor Interne, domnului viceprim-ministru Gabriel Oprea, privind situația locațiilor care funcționează în regim de club.

Domnule viceprim-ministru,

În ceea ce privește tragedia de la București din Clubul "Colectiv", nu formulez judecăți de valoare, deoarece este o anchetă în desfășurare care nu trebuie tulburată și nici influențată.

Ce s-a întâmplat vineri seara este o adevărată tragedie care nu ar trebui să se mai repete nicăieri în țară.

Profit de această ocazie să-mi exprim și eu regretele față de familiile îndurerate și să urez sănătate grabnică celor răniți din spitale.

Este totuși de notorietate faptul că astfel de incidente s-au mai întâmplat în România, însă nu de amploarea celui de acum.

În pofida acestei tragedii, spectacole de genul celor care au provocat nenorocirea se vor mai desfășura, reprezentări pirotehnice fără aprobare vor mai avea loc, locații improprii de genul celei din București vor mai continua să găzduiască evenimente de genul celor care au provocat tragedia.

Inconștiența administratorilor și patronilor de cluburi, dublată de dorința de îmbogățire rapidă reprezintă realități care pot crea oricând catastrofe de genul celor întâmplate.

Ne întrebăm totuși: ce căutau minori de 15 ani într-un club destinat adulților? De ce consumau alcool? De ce nu erau căi de evacuare în numărul celor prevăzute de lege? De ce nu existau extinctoare? De ce nu era măcar un pompier de serviciu sau personal calificat, în situația în care se știa că va exista un spectacol cu elemente pirotehnice? De unde au fost procurate aceste elemente pirotehnice? Dacă ele au fost manipulate de personal calificat?

Probabil că la aceste întrebări vor răspunde organele abilitate, iar cei vinovați vor răspunde în fața legii.

Important pentru noi este ca autoritățile să recurgă la măsurile pro active care se găsesc în sfera loc de competență, să verifice cu strictețe celelalte locații care funcționează în regim de club, pentru ca astfel de nenorociri să nu se mai întâmple.

Având în vedere cele precizate, vă rugăm să aveți amabilitatea să ne răspundeți la următoarele întrebări:

  1. Care sunt obligațiile unui organizator de spectacole dacă la evenimente organizate atât în spații închise, cât și în spații deschise se folosesc materiale pirotehnice?
  2. Care este numărul minim de căi de evacuare pentru locațiile care găzduiesc spectacole la care poate participa un număr mare de spectatori?
  3. Cine are, conform legii, dreptul de a manipula materiale pirotehnice și care este procedura legală de avizare a folosirii acestor efecte?
  4. Câte controale preventive au fost efectuate în municipiul Iași în anul 2015 de către structuri subordonate ministerului pe care îl conduceți, controale care au avut ca tematică respectarea prevederilor legale în ceea ce privește activitatea locațiilor care funcționează în regim de club sau activitatea locațiilor care găzduiesc spectacole destinate publicului larg?
  5. Care este lista locațiilor din municipiul Iași care au fost autorizate de structurile din subordinea ministerului pe care îl conduceți, pentru desfășurarea de activități în regim de club? Și dacă sunt asemenea locații care nu au primit aviz de funcționare? La această întrebare, vă rugăm să ne precizați atributele de identificare a solicitanților - persoane juridice, inclusiv adresele punctelor de lucru și ale sediilor care nu au fost autorizate în acest sens.

Solicităm răspuns scris și oral, pentru fiecare punct în parte, în termenul prevăzut de lege.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Ion Eparu

Cristina Nichita - o întrebare depusă.

Domnul deputat Ion Eparu.

Vă rog, domnule deputat, aveți o interpelare.

Aveți trei minute să prezentați interpelarea.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Ion Eparu:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Sper să reușesc să mă încadrez în cele trei minute.

Interpelarea mea este adresată domnilor Sorin Mihai Cîmpeanu, ministrul educației și cercetării științifice și domnului Gabriel Oprea, ministrul afacerilor interne, viceprim-ministru.

Obiectul interpelării: măsurile vizate de ministerele celor doi amintiți, pentru o mai bună reglementare a organizării procedurilor de licitație publică, astfel încât programul "Cornul și laptele" să înceapă fără întârzieri în toate instituțiile școlare beneficiare.

Domnilor miniștri,

Peste 2.000.000 de copii din grădinițele și școlile generale din România beneficiază încă din 2002 de programul "Cornul și laptele", în zilele în care sunt prezenți la școală, fără vacanțe, zile libere și absențe.

În județul Prahova este al doilea an consecutiv când prevederile legii nu sunt respectate. Anul trecut, deși licitația a fost organizată tot cu întârziere, nu au existat contestații. De aceea, situația a fost reglementată după doar câteva săptămâni. Anul acesta, probabil că abia în al doilea semestru, cei 74.452 de copii din județul Prahova vor beneficia de lapte și corn.

Consiliul Județean Prahova argumentează faptul că nu a realizat în timp util caietul de sarcini pentru înscrierea licitației pe SEAP, din cauza întârzierii cu care Inspectoratul Județean Prahova a indicat numărul exact de elevi și numărul zilelor din calendarul școlar.

Pe de altă parte, ISJ Prahova nu putea anticipa decât un număr aproximativ al elevilor din program, mai ales ținând cont că situația transferurilor s-a lămurit după începerea anului școlar. Singurii care pierd în acest ping-pong de acuzații sunt copiii.

Vreau să vă reamintesc că anul trecut, tot din cauza procedurilor de licitație, în județul Prahova nu s-a derulat programul "Mere în școli". Conform acestui program, din anul 2010, elevii din clasele I-VIII din învățământul de stat și privat ar trebui să primească gratuit câte un fruct proaspăt zilnic, timp de 100 de zile de școlarizare, în intervalul noiembrie-martie, pentru încurajarea consumului de fructe în școli.

Deși acest proiect este finanțat în proporție de 75% din fonduri europene, elevii prahoveni nu au beneficiat de el.

Față de cele prezentate, vă solicit, domnilor miniștri, prezentarea strategiei ministerelor pe care le conduceți pentru asigurarea unei mai bune reglementări a activității consiliilor județene și inspectoratelor școlare județene, în privința organizării procedurilor de licitație publică, astfel încât programul "Cornul și laptele" să înceapă fără întârzieri în toate școlile din țară, inclusiv în județul Prahova.

Solicit răspuns scris.

Vă mulțumesc.

Deputat Ion Eparu.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc și eu.

 
Video in format Flash/IOS Andrei Daniel Gheorghe

Doamna deputat Marioara Nistor - două interpelări depuse.

Eugen Tomac - o interpelare.

Andrei Daniel Gheorghe - două interpelări depuse.

Vreți să dezvoltați una dintre ele?

Vă rog, aveți trei minute, domnule deputat, să prezentați concluziile interpelării.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Am două interpelări. Prima interpelare - pe care nu o voi dezvolta - se adresează domnului ministru al transporturilor, Iulian Ghiocel Matache. Și aștept un răspuns scris și verbal.

Iar cea de-a doua interpelare, asupra căreia voi insista, se adresează domnului ministru al finanțelor, Eugen Orlando Teodorovici și domnului ministru al economiei, Mihai Tudose.

Obiectul interpelării îl reprezintă renegocierea nivelului redevențelor provenite din industria extractivă.

Actualul Guvern condus de domnul Victor Ponta s-a angajat încă din anul 2012 că va porni renegocierea cotelor redevențelor provenite atât din industria de petrol și gaze, cât și din cea de extragere a resurselor minerale.

În condițiile în care în ultimii ani suma medie a veniturilor provenite din redevențele colectate de statul român pentru producția de petrol și gaze rareori a depășit aproximativ un sfert de miliard de euro, rezultatul unui nivel mediu al redevențelor, de circa 7%, coroborat cu expirarea, în cursul anului 2014, a datei limită cu privire la renegocierea redevențelor provenite din exploatarea resurselor de hidrocarburi de către Petrom, cel mai mare contribuabil net din industria de extragere și exploatare a resurselor subsolului la bugetul de stat, care este motivul pentru care Guvernul Ponta a neglijat și continuă să neglijeze acest subiect?

Ne aflăm la sfârșitul anului 2015, iar guvernul dumneavoastră păstrează o tăcere suspectă și asupra renegocierii contractului cu OMV Petrom, a cărui dată limită a fost depășită, cât și cu privire la promisiunea alcătuirii unei noi grile generale a redevențelor adaptate actualului context macroeconomic.

Care este motivul pentru care guvernul condus de Victor Ponta întârzie în mod nepermis restructurarea cotelor redevențelor?

Aștept răspuns scris și verbal.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS Lucia-Ana Varga

O invit, în continuare, pe doamna deputat Lucia-Ana Varga.

Doamnă deputat, ați depus două interpelări.

Vă rog să dezvoltați una dintre ele, vă rog, doamnă deputat.

Video in format Flash/IOS  

Doamna Lucia-Ana Varga:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Prima interpelare se referă la situația tăierilor ilegale din pădurile României și am depus-o pentru că între raportările Institutului Național de Statistică și Inventarul Forestier Național s-a constatat o diferență de 8,8 milioane m.c. anual de lemn tăiat ilegal, există suspiciunea că acest volum de masă lemnoasă a fost recoltat ilegal și de aceea am întrebat ministerul care este situația tăierilor ilegale și dacă s-au făcut controale în zonele respective.

A doua interpelare se referă la stadiul îndeplinirii angajamentelor asumate în Strategia națională de dezvoltare durabilă.

Prin Strategia națională de dezvoltare durabilă a României - Orizonturi 2013-2020-2030, aprobată prin Hotărârea de Guvern nr.1460/2008, România și-a asumat o serie de ținte în domenii de interes național, precum protecția mediului, transport, incluziune socială, învățământ etc., termenul scadent pentru multe dintre acestea fiind anul 2015.

Având în vedere cele de mai sus, vă rog să-mi răspundeți, domnului prim-ministru i-am adresat interpelarea, l-am rugat să ne răspundă la întrebarea care este stadiul îndeplinirii obiectivelor prevăzute în Strategia națională de dezvoltare durabilă în comparație cu țintele stabilite în acest document pentru anul 2015.

Menționez că solicit răspunsul în scris și oral.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Mai avem o interpelare depusă de doamna Violeta Tudorie.

Cu acestea fiind spuse, declar ședința închisă.

Vă mulțumesc, stimați colegi.

Ne vedem miercuri, la ședința de plen.

 
     

Lucrările ședinței s-au încheiat la ora 17,43.

 
     

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania wednesday, 23 october 2019, 19:09
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro