Plen
Ședința Camerei Deputaților din 3 februarie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.6/09-02-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-09-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 03-02-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 3 februarie 2016

20. Supunerea la votul final:  
  20.6 Propunerea legislativă pentru completarea alin. (1) al art. 3 din Ordonanța Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local (Pl-x 772/2015); (adoptată)
 
consultă fișa PL nr. 772/2015

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

6. Propunerea legislativă pentru completarea alin. (1) al art. 3 din Ordonanța Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local.

Legea este ordinară.

Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului vă propune adoptarea.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Vă mulțumesc.

283 de voturi pentru, o abținere, două voturi împotrivă, adoptată.

Explicarea votului. Domnul Bode.

Video in format Flash/IOS

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

În calitate de inițiator al acestui proiect de act normativ, în numele zecilor de mii de români, al celor peste 8 mii de sălăjeni, potențiali beneficiari ai acestei legi, vă mulțumesc pentru votul dumneavoastră.

Prin această inițiativă legislativă am urmărit completarea cadrului legal existent, în sensul în care se va permite și administrațiilor publice locale, consiliilor locale sau consiliilor județene să poată organiza activități ce țin de gestionarea fondului arhivistic.

În acest fel, se asigură baza legală pentru acele autorități locale care și-au manifestat intenția și care dispun de resursele necesare organizării activității de gestionare a fondului arhivistic.

Mai exact, prin introducerea alin. (1) la art. 3 din Ordonanța nr. 71/2002, se oferă oportunitatea administrațiilor publice locale să asigure servicii arhivistice, doar cu condiția autorizării acestora, conform Legii arhivelor naționale pentru prestarea de servicii arhivistice.

Mă bucur că toate forțele politice au înțeles importanța actului legislativ și impactul pozitiv asupra populației și au dat dovadă de responsabilitate, garantând astfel un drept fundamental al liberului acces al cetățenilor la informațiile publice.

Închei, spunând că, așa cum știți, realitatea postdecembristă ne-a arătat faptul că fostele întreprinderi de stat au fost desființate sau privatizate, iar unele fonduri arhivistice au fost abandonate, altele au fost fărâmițate, generând situații dificile pentru foarte mulți români care solicită acte doveditoare ale drepturilor la pensie.

Implicarea autorităților publice locale în această activitate arhivistică ar demonstra o preocupare reală față de interesul cetățenilor și ar reprezenta un pas major în vederea îmbunătățirii accesului la informații, de multe ori vitale pentru aceștia.

Noi le-am creat, dragi colegi, azi, cadrul legal necesar.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc și eu, domnule deputat. Mai aveați un pic și terminam ședința de vot final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 19 septembrie 2019, 7:57
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro