Plen
Ședința Camerei Deputaților din 11 februarie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.14/16-02-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 11-02-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 februarie 2016

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  

     

Ședința a început la ora 8,30.

Lucrările ședinței au fost conduse de domnul deputat Florin Iordache, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Bună dimineața!

Stimați colegi,

Declar deschisă ședința de astăzi, 11 februarie, dedicată declarațiilor politice.

 
Video in format Flash/IOS Andrei Daniel Gheorghe - declarație politică cu titlul Opriți Legea cenzurii!;

Pentru început, îl invit pe domnul deputat Daniel Gheorghe, Grupul parlamentar al PNL.

Aveți 3 minute.

Se pregătește domnul deputat Aurelian Mihai.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Declarația mea politică de astăzi se intitulează "Opriți Legea cenzurii!".

Zilele trecute, am avut neplăcuta imagine de a revedea cum un proiect de lege, care părea uitat, părea clasat, undeva, în sertarele Parlamentului, proiectul de lege al așa-zisei defăimări, inițiat de președintele PSD, Liviu Dragnea, revine, brutal, rapid și neașteptat, în dezbaterea Camerei Deputaților.

Această Lege a defăimării, așa cum este numită, reprezintă un act anticonstituțional și o ingerință brutală a statului în viața privată a cetățenilor și mai ales în desfășurarea raporturilor democratice dintre cetățeni - stat - mass-media și societatea civilă.

Este o lege concepută în direcția a ceea ce s-ar numi totalitarism, o lege care încalcă libertatea fundamentală a democrației, libertate statuată de cele mai vechi constituții democratice - cea scrisă, a Statelor Unite, și cea cutumiară, a Marii Britanii, libertatea cuvântului și a expresiei.

Pe undeva, domnul Dragnea încercase să ne explice că, de fapt, această lege nu este atât de rea pe cât se crede, că s-au adăugat o serie de amendamente și anumite elemente foarte stridente din compoziția acestui act legislativ au fost eliminate, dar acest lucru mie mi se pare absolut marginal în această dezbatere, deoarece ar fi ca și cum avem un gard de 4 metri și îl micșorăm la 3 metri și jumătate.

Așadar, pe noi, Partidul Național Liberal, nu ne va mulțumi acest aspect și vom merge până la capăt, până la oprirea acestui act antidemocratic și care pune sub semnul întrebării valorile libertății în România.

Nu înțeleg de ce domnul Dragnea, care provine fix din județul cel mai oropsit al României, din județul Teleorman, un județ într-un adânc proces de îmbătrânire și depopulare, care la o suprafață de 5.790 km2 mai numără astăzi doar 360.000 de locuitori și are un PIB pe cap de locuitor de doar 18.500 de lei, de ce vine să se aplece asupra a ceea ce înseamnă problematica drepturilor și libertăților fundamentale. Eu știam că domnul Dragnea este specializat în cărat oameni la vot sau în împărțit bani pentru primarii de comune.

Din păcate, discursul pe care dumnealui îl prezintă în spațiul public, un discurs care seamănă mai curând cu cel al unei concurente la un concurs de miss, mie mi se pare că este doar o manipulare. Este o manipulare în care ni se aduce aminte de principiul nondiscriminării, de drepturile minorităților, dar în spate se ascunde interesul clar de a băga pumnul în gura presei și de a limita drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor români - drepturi și libertăți fundamentale, câștigate, prin grele sacrificii de sânge, în decembrie 1989.

Nu o să cad în această ispită de a crede că domnul Dragnea, brusc, s-a solidarizat cu valul de migranți proveniți din Orientul Mijlociu și Africa de Nord. De asemenea, nici nu cred că domnul Dragnea vrea să repopuleze Teleormanul depopulat, de unde au fugit românii, de sărăcie, cu imigranți magrebieni, de exemplu.

Eu, personal, cred că această lege vine și ca un răspuns asupra a ceea ce s-a întâmplat în toamna anului 2014, când românii, pe rețelele de socializare, au fost unul dintre factorii decisivi ai înfrângerii lui Victor Ponta în competiția prezidențială cu Klaus Iohannis, actualul președinte al României.

De ce oare domnul Dragnea vrea să impună cenzura și frica în societatea românească? Mai avem nevoie de frică, de frica de a deschide gura, de frica de a spune adevărul?

O altă interpretare a acestei legi o reprezintă aceea că domnul Dragnea vrea să se dea bine pe lângă cineva. Și a găsit undeva, în afara țării, un cerc, un grup de interese care promovează corectitudinea politică, marxismul cultural, care probabil...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă rog să concluzionați...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

... care probabil i-au promis o anumită susținere și de aceea încearcă să se facă plăcut.

Nu știu care este adevărul, dar vă spun un singur lucru: legea lui Liviu Dragnea încalcă profund Constituția României, distruge dreptul la libera exprimare al cetățenilor români și este un atentat la democrație.

Vă mulțumesc.

Daniel Gheorghe, deputat PNL de Ilfov.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Aurelian Mihai - declarație politică referitoare la problemele diasporei, multe încă nerezolvate;

Îl invit pe domnul Aurelian Mihai.

Aveți 3 minute. Vă rog să vă încadrați în timp, ca să nu fiu obligat să vă întrerup.

Se pregătește domnul deputat Gheorghe Udriște.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Aurelian Mihai:

Bună dimineața!

Bună dimineața, stimați colegi!

În 3 ani de zile nu am făcut nimic altceva decât să aduc înaintea Parlamentului propuneri de lege al căror impact este, aș putea spune, unul minor în raport cu drama a milioane de români din toată țara, care au trebuit să emigreze din cauza condițiilor bine-cunoscute, de aici, de la noi, din țară.

Cu votul prin corespondență, ca proiect, aș putea începe, spunând că ne-am chinuit o grămadă, anul trecut, în Parlament, ca acesta să poată să fie trecut.

Despre taxele consulare, ca acestea să fie unele eliminate și altele reduse, nu mai amintesc. A fost o luptă destul de strânsă și sub acest aspect, în anul 2014, oarecum fructificată de noi, diaspora, cu anumite rezultate. Și poate cu votul prin corespondență nu s-ar fi întâmplat nimic, dacă nu s-ar fi petrecut ceea ce cunoaștem cu toții, în 2014, la alegerile prezidențiale - caz destul de mediatizat și de televiziunile și de presa din România și nu numai. Ceea ce s-a petrecut în marile capitale europene și în afara continentului este destul de bine-cunoscut, ba chiar și în Republica Moldova. Nu a existat o șansă mai nefastă, pentru a dinamita imaginea României în exterior și să știți că am avut și vom avea mult de suferit.

În toți acești 3 ani nu am făcut altceva decât să lupt în beneficiul românilor din diaspora. Nu am cerut nici privatizări dubioase, nu am cerut nici retrocedări, spre paguba statului român, dar am cerut școli românești, sprijin pentru biserică - pentru că biserica are și ea un anumit rol: școlile de duminică, caritasul pe care îl face, ajutorul pe care îl oferă românilor și am cerut sprijin pentru acei enoriași. Am cerut sprijin pentru aducerea românilor acasă - vii sau morți, bolnavi, așa cum se află ei, în multe spitale din lumea aceasta -, noi secții consulare, modernizarea altora.

Însă vreau să amintesc că, în toți acești ani, noi am trimis aproape 10 milioane de euro pe zi către România, toți românii din diaspora, această sumă fiind mult deasupra tuturor investițiilor străine directe către țara noastră.

În condițiile în care unii se uită mai mult spre buzunarul diasporei și mai puțin la buzunarul propriu, noi ajutăm România, din multe puncte de vedere. Câte unii chiar sunt deranjați că noi tot cerem și cerem. Lucruri mărunte, așa cum am spus, de multe ori, cerând doar să fie create condiții bune de întoarcere acasă, alteori cerând să se creeze locuri de muncă pentru cei rămași acasă, condiții pentru copii și bătrâni, care să ne apropie de țările europene, în condițiile în care unii plâng și tot plâng de cererile noastre, care, iată, sunt spre beneficiul României și al românilor, oriunde s-ar afla ei.

Iertați-ne, domnilor, că lucrăm și muncim pentru ca să aducem bani în România! Asta știm să facem și la asta ne pricepem cel mai bine.

Cum să nu-ți permiți să ștergi datoriile unei mari firme, de jumătate de miliard de dolari, atunci când în țară intră atâtea miliarde de euro - poate în 10 ani au intrat peste o sută de miliarde, mult mai mult decât spera cineva ca acești cetățeni să facă, absolut bine României, de oriunde s-ar afla!

Întotdeauna, Guvernul m-a urechiat, în acești ani de zile, când am cerut câte un favor, un mic favor, poate un drept, pentru românii din afara țării, spunându-mi că dezechilibrez bugetul statului, că impactul este negativ și de unde scoatem atâția bani. Repet: 10 milioane de euro pe zi nu sunt puțini bani.

Despre cei care au murit în afara țării și care, din bănuțul lor, din sudoarea frunții lor, au făcut în așa fel încât să fie și aici adus, aș putea spune multe și nu mi-ar ajunge o legislatură. Despre creșterea economică cu care se lăudau anumite guverne, în toți acești ani, pot spune că ni s-a datorat mult și nouă, românilor din diaspora.

Dar despre oamenii care astăzi stau în comă, precum tânărul din Mejorada del Campo, de lângă Madrid, a cărui mamă, de 3 ani de zile, se află în suferință, ajutându-l, minut de minut, secundă de secundă, nimeni nu vrea să știe. Pentru acești oameni am adus o lege, anul trecut, în Parlament, vara anului trecut. Voi vedea ce soartă va avea, pentru că văd că îngăduința Parlamentului nu este direcționată atât de mult, așa cum ne-am fi dorit, și pentru aceste cazuri.

Tot ceea ce vreau să spun este că nu am cerut imposibilul. Am cerut puțin din multul pe care noi l-am făcut României. Și mult, mult bine.

Nu vreau să spun altceva decât faptul că nu voi abdica niciodată de la lupta pe care o avem. Și chiar și în plan politic, dacă am cerut dublarea numărului de parlamentari pentru diaspora, am făcut-o pentru o bună reprezentativitate. Și am făcut în așa fel încât să avem o cerere modestă, pentru că oamenii cer puțini parlamentari, cer un Parlament mult mai eficient. Dar nu vreau să vă spun altceva decât că românii se uită cu tristețe la România, pentru că pașii pe care trebuiau să-i facă, până în prezent, și guvernanții și foarte mulți...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Aurelian Mihai:

... politicieni, încă nu s-a realizat.

Mulțumesc și eu.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Gheorghe Udriște - declarație politică intitulată Înființarea Muzeului Național «Constantin Brâncuși», o lege ignorată;

Domnul Udriște.

Stimați colegi,

Vă rog să vă încadrați în cele 3 minute, să nu pot fi obligat să vă opresc.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Gheorghe Udriște:

Domnule președinte,

Stimate colegi și stimați colegi,

Declarația mea politică de astăzi vizează Legea de înființare a Muzeului Național "Constantin Brâncuși".

Titlul: "Înființarea Muzeului Național «Constantin Brâncuși», o lege ignorată".

Stimați colegi,

Acum 2 ani am promovat în Parlament inițiativa legislativă privind înființarea, la Târgu Jiu, a Muzeului Național "Constantin Brâncuși", proiect pe care mi l-am asumat sută la sută, alături de peste o sută de parlamentari și care a fost votat în unanimitate de Camera Deputaților.

Timp de 2 ani am făcut tot posibilul ca această propunere legislativă să nu fie dată uitării în Parlament și în luna iunie a anului trecut am reușit să ducem la capăt ceea ce ne-am propus: proiectul a fost votat cu succes, iar astăzi avem Legea nr. 199/2015 pentru înființarea Muzeului Național "Constantin Brâncuși" la Târgu Jiu.

Dar iată că, deși această lege a fost publicată în Monitorul Oficial încă din data de 20 iulie 2015 și trebuia să intre în vigoare începând cu prima zi a acestui an, înființarea Muzeului Național "Constantin Brâncuși" rămâne în continuare doar un proiect pe hârtie, din cauza lipsei de responsabilitate a autorităților.

Declarațiile recente, pe acest subiect, ale actualului ministru al culturii, domnul Vlad Alexandrescu, sunt cât se poate de uluitoare, în condițiile în care Ministerul Culturii trebuia să pună deja în aplicare prevederile acestei legi, având la dispoziție 5 luni de zile.

Domnul ministru s-a limitat însă la a ne transmite că ministerul a cerut deocamdată sprijinul celor de la Centrul Pompidou, din Paris, în vederea realizării muzeului, cu precizarea că statul român va coopera cu autoritățile franceze și nu va merge pe varianta revendicării operelor de artă care au aparținut artistului Constantin Brâncuși, și care se află acum în Franța.

Așadar, ministerul poartă negocieri cu terțe părți, din proprie inițiativă, dar ignoră respectarea termenelor și prevederilor legislative românești.

Culmea ar fi să aflăm că vizita de lucru a ministrului culturii din România la Muzeul Constantin Brâncuși de la Paris a fost prilejuită tocmai de înființarea Muzeului Național "Constantin Brâncuși" de la Târgu Jiu.

Surprinzător sau nu, nici ministerul și nici domnul ministru nu se grăbesc să pună în aplicare legea, iar ritmul lent în care se iau deciziile în această instituție este de neacceptat. În loc de declarații ocazionale pe acest subiect, ne-ar fi mult mai de folos dacă domnul ministru Vlad Alexandrescu ne-ar comunica agenda de implementare a proiectului privind înființarea Muzeului Național "Constantin Brâncuși".

Până în acest moment trebuia desemnat, printr-un ordin al ministrului, un manager, în urma unui concurs de proiecte de management, care să coordoneze activitatea noului muzeu. Trebuiau să fie finalizate organigrama și regulamentul de organizare și funcționare ale muzeului, avizate de Comisia națională a muzeelor și colecțiilor, și aprobate prin ordin al ministrului. Nu avem nicio informație despre luarea unor astfel de decizii și nici despre stadiul procesului de implementare a legii.

Precizez că în contextul negocierilor privind bugetul de stat pe anul 2016, la data de 7 decembrie 2015, am adresat și o întrebare domnului ministru, pentru a afla sumele alocate pentru înființarea și funcționarea noului muzeu, precum și demersurile efectuate până în prezent pentru punerea în aplicare a prevederilor acestei legi.

Fiind o lege adoptată cu cel puțin jumătate de an înainte, Ministerul Culturii avea datoria să cunoască problema și să prevadă în buget și cheltuielile pentru funcționarea Muzeului Național "Constantin Brâncuși".

Răspunsul se lasă așteptat și azi, când vin în fața Domniilor Voastre, pentru a clama acest lucru, dacă mai era nevoie.

Stimați colegi,

Anul acesta se împlinesc 140 de ani de la nașterea marelui creator. Vom avea un an dedicat marelui sculptor, iar în scurt timp, pe data de 19 februarie, vom sărbători, pentru prima oară, ca zi de sărbătoare națională, Ziua Brâncuși.

Nutresc speranța că, măcar în cinstea acestei zile, vom avea o decizie fermă din partea Ministerului Culturii cu privire la respectarea și punerea în aplicare a legii.

Vă mulțumesc.

Deputat Gheorghe Udriște.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Da.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Gheorghe Udriște:

Și un post-scriptum, dacă îmi permiteți...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Gheorghe Udriște:

Aș fi vrut numai să...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă rog...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Gheorghe Udriște:

... amintesc faptul că aș fi dorit să am o întrevedere cu domnul ministru, să-i cer o audiență, însă în ultimul moment am renunțat. Aș fi vrut să-l întreb când a mai fost pe la Târgu Jiu, dacă a mai trecut pe acolo, însă am realizat faptul că, deocamdată, Domnia Sa nu reprezintă nimic pentru România.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Corneliu-Mugurel Cozmanciuc - declarație politică având subiectul Legea privind promovarea demnității umane și toleranței față de diferențele de grup, o încercare a bonzilor PSD-iști de a deține controlul mediatic în perspectiva alegerilor;

Domnul deputat Mugurel Cozmanciuc. Și se pregătește domnul deputat Sorin Iacoban.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Corneliu-Mugurel Cozmanciuc:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Declarația politică de astăzi privește necesitatea de a avea un stat de drept consolidat, în care toleranța față de diferențele de opinie să existe cu adevărat, iar alegerile locale și alegerile, în general, să fie libere și corecte.

Stimați colegi,

Asistăm, astăzi, la o încercare strategică de a reduce libertatea de exprimare, în contextul unor viitoare alegeri. Aceste acțiuni șablon cu care ne-am obișnuit fac parte dintr-un șir lung de acțiuni care urmează a se desfășura.

Legea privind promovarea demnității umane și toleranței față de diferențele de grup este o lege eminamente caducă, întrucât Codul civil stipulează anumite prevederi pe care le oferă celor care se simt lezați pentru că le-a fost încălcată demnitatea și, în acest mod, pot și au posibilitatea de a se adresa organelor abilitate. De asemenea, există legi împotriva discriminării, calomniei și insultei. Mai mult, există și ONG-uri care se ocupă de această problemă, există un Consiliu Național pentru Combaterea Discriminării, autoritate de stat autonomă, aflată sub control parlamentar, care se ocupă de activitatea în acest domeniu.

De asemenea, consider că astfel de inițiative legislative, cu un pronunțat caracter maculat, reamintesc de măsurile luate înainte de 1989, când știm cu toții care era atitudinea regimului față de libertatea de exprimare. Sunt anumite grupuri politice care au înțeles că mediile on-line sunt o alternativă viabilă pentru campaniile electorale, deoarece nu pot fi controlate sau manipulate. Acțiunea de a supune Internetul unei legi antidefăimare este o dovadă în plus că cineva se teme de alegeri corecte și suferă de grave complexe de inferioritate.

De asemenea, consider că această inițiativă legislativă este inoportună și are același rol de a reduce libertatea de exprimare și de a crea un prejudiciu, în contextul viitoarelor alegeri.

Pot să vă spun că astfel de inițiative legislative sunt similare cu ordonanța care a fost dată în anul 2014, Ordonanța nr. 55, care a vizat migrația primarilor. Și aceea a fost o inițiativă legislativă care a avut un singur scop: fructificarea alegerilor prezidențiale de la acel moment într-o singură direcție. La fel și inițiativa legislativă pe care am promovat-o în Parlament, Partidul Național Liberal, privind alegerile în două tururi. Și această inițiativă legislativă a fost blocată, dintr-un singur motiv: pentru ca cei care dețin în momentul de față puterea să și-o păstreze.

Aș încheia, în final, subliniind că este necesar să avem alegeri corecte, să avem un moment T0 cu adevărat, în care alegerile locale să constituie o clasă politică realizată pe baza cerințelor actuale, exprimate și de societatea civilă, și de societatea academică, și de toate mediile on-line, și de toate mediile din mass-media. Și, în acest sens, cred că instituțiile prefecților este cel mai bine să nu se implice în actul politic și în campaniile electorale.

Consider că astfel de abuzuri și implicări, cum este cazul prefectului de la Neamț, nu pot decât să genereze un prejudiciu tuturor celorlalte partide, exceptând Partidul Social Democrat.

Vă mulțumesc.

V-a vorbit Mugur Cozmanciuc, deputat PNL.

 
Video in format Flash/IOS Sorin-Avram Iacoban - declarație politică cu tema: Caracterele constituționale ale statului român au nevoie de protecție juridică penală;

Domnul Florin Iordache:

Îl invit pe domnul deputat Sorin Iacoban.

Se pregătește domnul deputat Mihai Deaconu.

Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Mulțumesc, domnule președinte.

Dragi colegi,

Constituția României, construită ca Lege fundamentală, este dispoziția legală supremă din țara noastră. Constituția României reprezintă esența statului român, prin raportare la caracterele sale constitutive, relevate în art. 1 alin. (1) și, implicit, în art. 12 al acesteia. Legiuitorul român a prevăzut o protecție adecvată pentru cele două articole enumerate, trecând în ilicitul penal fapta de "defăimare a țării și a națiunii", faptă care încalcă ordinea constituțională, așa cum bine se stabilește în art. 30 alin. (7) din Legea fundamentală, unde se precizează: "Sunt interzise de lege defăimarea țării și a națiunii, îndemnul la război de agresiune, la ură națională, rasială, incitarea la discriminare, la separatism teritorial".

Din păcate, deși această infracțiune a fost introdusă prin Legea nr. 140/1996, prin Legea nr. 278/2006 aceasta a fost scoasă din sfera ilicitului penal, prin abrogarea expresă a dispoziției de incriminare, lăsând normele constituționale fără protecție juridică penală, oferind pentru acestea o protecție simbolică, de natură contravențională, prin Legea nr. 60/1991 și Legea nr. 61/1991. Or, în speță, a oferi Legii fundamentale, considerată lege supremă într-un stat, doar o protecție simbolică în materie contravențională nu reprezintă nimic altceva decât o eroare gravă a legiuitorului, eroare care trebuie îndreptată.

Faptul că această orientare a legiuitorului reprezintă o eroare gravă a fost confirmat și de Curtea Constituțională a României, care s-a pronunțat asupra neconstituționalității Legii nr. 278/2006, considerând că abrogarea expresă a dispoziției de incriminare, deci și a infracțiunii de "defăimare a țării și a națiunii", este profund neconstituțională.

Chiar dacă Parlamentul României a întârziat foarte mult punerea în aplicare a Deciziei Curții Constituționale, obligația nu s-a prescris din punct de vedere legal, astfel încât îmi rezerv dreptul ca săptămâna viitoare să depun un proiect de lege de reincriminare a infracțiunii menționate, aceasta reprezentând, printre altele, un act de reparație morală la Constituția României.

În ultima perioadă, asistăm la o ofensivă totală împotriva dispozițiilor art. 12 din Constituție, care are denumirea marginală "Simboluri naționale" și care stabilește cadrul juridic în ceea ce privește existența Drapelului național, a Zilei naționale, a Imnului național, a Stemei și Sigiliului statului. Această ofensivă generală a fost ușurată și de faptul că, din nou, legiuitorul român, aflându-se într-o eroare evidentă, mai mult sau mai puțin provocată, a dezincriminat infracțiunea de "ofensă adusă unor însemne", situată la capitolul "Infracțiuni contra autorității", din Codul penal al României.

Pentru faptul că unii dintre colegii mei de la Senat au sesizat această eroare și au depus un proiect de lege de reincriminare a acestei infracțiuni, nu mai insist asupra protecției juridice penale, care este necesară și pentru art. 12 din Constituție. Cu toate acestea, am constatat faptul că Legea nr. 75/1994, lege-cadru care reglementează, în amănunt, arborarea Drapelului României, intonarea Imnului național și folosirea Sigiliilor cu Stema României de către autoritățile și instituțiile publice, nu mai este îndestulătoare în ceea ce privește raportarea acesteia la noile realități pe care le trăiește țara. Astfel, Drapelul României este dat jos de pe clădirile instituțiilor publice sau este înlocuit cu banderole negre, în semn de dispreț, sau cu drapele ale unor state străine, în timp ce Imnul național este dublat sau înlocuit de imnuri ale unor state străine sau ale unor organizații constituite pe criteriu teritorial și etnic, care cer, la nivel național, segregarea teritorială.

Având în vedere toate cele precizate, vă anunț, pe această cale, că săptămâna viitoare voi depune un proiect de lege de modificare a acestei legi, Legea nr. 75/1994, care va avea ca principal scop repunerea Drapelului național și a Imnului național la locul meritat, conform dispozițiilor art. 12 din Constituția României.

Nu în ultimul rând, prin modificările făcute, am căutat să sensibilizez opinia publică în ceea ce privește rolul și însemnătatea Imnului și Drapelului național, conferindu-le acestora prestigiul oferit de lege.

Vă mulțumesc.

Sorin-Avram Iacoban, deputat de Iași.

 
Video in format Flash/IOS Mihai Deaconu - declarație politică având ca subiect Adoptarea bugetelor proprii se mai află încă pe ordinea de zi a consiliilor locale;

Domnul Florin Iordache:

Îl invit pe domnul Mihai Deaconu.

Se pregătește domnul deputat Virgil Guran, Grupul PNL.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Mihai Deaconu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Declarația mea politică de astăzi se intitulează "Adoptarea bugetelor proprii se mai află încă pe ordinea de zi a consiliilor locale".

Data de 5 februarie era termenul-limită pentru adoptarea bugetelor locale. Nu o spun eu, o spune legea, dar, cu toate acestea, se pare că autoritățile publice locale nu reușesc să țină pasul. Probabil că s-au molipsit de la modelul guvernelor care, de-a lungul anilor, au depășit întotdeauna, din varii motive, termenul de 15 noiembrie, pentru adoptarea Bugetului de stat în Parlament.

Din acest motiv, se decalează automat și termenul până la care trebuie să fie adoptate bugetele locale, deoarece conform art. 39 din Legea nr. 273/2006 a finanțelor publice locale, republicată, consiliile locale au la dispoziție 45 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial a bugetului de stat pentru a-și adopta propriile bugete.

În acest timp trebuie să ofere șansa cetățenilor unităților administrativ-teritoriale să participe la consultarea publică, prin publicarea proiectului bugetului, pentru a putea trimite sugestii de investiții, care ulterior să fie dezbătute public. Doar respectând aceste etape vom avea siguranța că banii publici ai locuitorilor unui oraș, comună, sat sunt cheltuiți luând în considerare prioritățile și nevoile comunității respective.

La o verificare a site-urilor primăriilor din municipiile și orașele din județul Argeș și al Consiliului Județean, am observat că acestea au respectat publicarea pe site și organizarea unei dezbateri publice pe proiectul bugetului, dar au încălcat termenul de adoptare, cu excepția orașelor Costești și Topoloveni, unde bugetul nu a mai fost actualizat de câțiva ani, iar la Ștefănești nu am găsit nici site-ul primăriei.

Sunt convins că și în alte județe situația este la fel, legea fiind respectată cu măsură, niciodată întreagă.

În acest moment, consiliile locale care nu au adoptat bugetul local pe anul 2016 nu mai pot face cheltuieli decât în limita veniturilor încasate și doar în proporție de 1/12 din bugetul anului 2015. De asemenea, sunt pasibili de plata unei amenzi de la 3.000 de lei la 5.000 de lei, deoarece conform art. 78 alin. (1) lit. c) nerespectarea dispozițiilor mai sus prezentate constituie contravenție.

Din păcate însă, contribuabilii nu pot decât să sesizeze organelor abilitate această încălcare a prevederilor art. 39, căci, conform alin. (3), constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor se fac de către persoane împuternicite în acest scop de Curtea de Conturi, Ministerul Administrației și Internelor și Ministerul Finanțelor Publice, potrivit legii, iar, cu siguranță, amenda este plătită tot din banii contribuabililor.

Fac un apel pe această cale la respectarea Legii privind finanțele publice locale.

Vă mulțumesc.

Deputat Mihai Deaconu, Circumscripția electorală nr. 3, Colegiul uninominal nr. 3, Mioveni.

 
Video in format Flash/IOS Virgil Guran - declarație politică referitoare la problema autorizării clădirilor în vederea funcționării legale;

Domnul Florin Iordache:

Domnul deputat Virgil Guran.

Se pregătește domnul deputat Cosmin Necula, de la Bacău.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Virgil Guran:

Mulțumesc.

Au trecut 3 luni și jumătate de la tragicele evenimente de la "Colectiv". Ce lucru negativ s-a întâmplat de atunci în așa-zisa noastră societate economică?

Deci ne-am dat seama că, în privința autorizațiilor pentru stingerea incendiilor, stăm rău. Și ce s-a întâmplat? Au apărut foarte curând, sau de fapt erau și înainte, vreo 15 firme, în țară, care se ocupă de această autorizare.

Stimați colegi,

Știți cât costă o autorizație pentru un cămin de bătrâni sau pentru un restaurant? 10.000 de euro, 12.000 de euro.

Am stat de vorbă cu oameni de afaceri, unii mici, care își începeau o afacere, și au spus: "Domnule, nu avem acești bani ca să pornim!".

La un moment dat, această autorizație costă mai mult decât investiția de a porni o mică afacere.

Ce putem să înțelegem? Că există caracter în anumite domenii în România? Nu. Deci, din tot ce s-a întâmplat atunci, unii au înțeles că, dată fiind presiunea existentă pentru a se obține autorizații, pentru a intra în legalitate, trebuie să profite. Acum întreb ceva... pentru că cineva mi-a explicat. Zice: "Domnule, m-am dus și au zis, «domnule, sunt 15 firme în țară, du-te la Cluj și vorbește să-ți facă această autorizație»". Mă întreb ceva: oare de la Ministerul Afacerilor Interne, de la pompieri, cei care acreditează nu cumva au făcut în mod deliberat acest lucru? "Stai puțin, că există încă o metodă să ne îmbogățim." Zece mii de euro să faci niște hârtii, să te uiți dacă sunt patru uși de ieșire sau două și dacă sunt niște stingătoare...

Eu am făcut un demers spre Ministerul Afacerilor Interne să verifice acest lucru și să reglementeze acest lucru. Dacă nu se va reglementa, înseamnă că există același interes și anumiți funcționari care au drept de semnătură pe acolo și de reglementare au făcut în mod deliberat acest lucru, pentru a face niște bani pe spatele celor care încearcă să se dezvolte, să ridice încet această țară. În cazul în care nu se iau măsuri, mă voi întoarce în fața dumneavoastră să schimbăm urgent reglementările și să oprim astfel de manifestări care nu aduc nimic bun pentru societatea noastră.

Vă mulțumesc. Deputat PNL, Guran Virgil.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Cosmin Necula - declarație politică intitulată Legea propusă de tandemul malign Gorghiu-PNL, un atentat la sănătatea bolnavilor de cancer;

Îl invit pe domnul deputat Cosmin Necula, deputat de Bacău. Se pregătește domnul deputat Radu Zlati, deputat de Cluj.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Cosmin Necula:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dragi colegi,

Declarația mea politică de astăzi este intitulată: "Legea propusă de tandemul malign Gorghiu - PNL, un atentat la sănătatea bolnavilor de cancer".

Dragi colegi,

Proiectul de lege propus de Alina Gorghiu și parlamentarii PNL în direcția așa-zisei prevenții în sănătate, dar mai cu seamă în privința tratamentului aplicat bolnavilor de cancer a provocat reacții vehemente din partea opiniei publice.

În fapt, PNL refuză pur și simplu dreptul la sănătate al bolnavilor de cancer. Unul dintre cele mai controversate puncte din proiectul inițiat de tandemul Gorghiu - PNL se referă la copii, precum și la acele persoane care nu au capacitatea de exercițiu. Proiectul, neclar, nu precizează dacă pacienții suportă costurile serviciilor medicale în integralitatea lor sau dacă pentru afecțiunea de care suferă sunt decontate sau nu serviciile de screening și imunizare.

Inițiativa nu spune nimic despre persoanele care nu refuză în scris acțiunile de prevenție, dar nici nu participă la niciun fel de activități. Este de notorietate că aproape jumătate de țară nu are acces direct la servicii medicale.

Practic, jumătate din populația acestei țări este pe punctul să devină o victimă sigură a legii Gorghiu - PNL.

Dragi colegi,

Am credința că ideea constituirii unui fond de sute de milioane de euro, din care să se deconteze așa activități, așa-zisele activități de prevenție, este un nou truc marca Gorghiu - PNL, menit să hrănească afacerile "băieților deștepți" din sănătate și să transforme astfel ideea de prevenție într-un business pe seama sănătății românilor.

Sănătatea românilor, dragi politicieni din PNL, nu are preț, iar pacienții care suferă de cancer nu trebuie condamnați la moarte pentru că s-au îmbolnăvit de această maladie necruțătoare!

Printre semnatarii și susținătorii acestui proiect de lege se numără și deputații băcăuani Ionel Palăr și Lucian Ciubotaru. Este clar că pentru conducerea PNL Bacău și acoliții acesteia dreptul la sănătate al românilor și prin urmare al băcăuanilor este un afront, o jignire.

Vreau să vă spun că în Bacău metehnele și practicile PNL sunt identice cu cele promovate de conducerea centrală a acestui partid.

De ani de zile, dragi colegi, sănătatea băcăuanilor este un subiect de campanie electorală, însă proiectul medical pentru care orașul a fost îndatorat pe generații și generații cu zeci de milioane de euro, respectiv Spitalul Municipal, zace într-o paragină desăvârșită, și este rezultatul unei administrații făcute de primarul Stavarache împreună cu colegii din PNL.

După ce i-au mituit pe băcăuani, în campania din 2012, cu taloane fictive de analize gratis, liberalii au uitat de Spitalul Municipal care, la aproape 10 ani de la demararea lucrărilor, a rămas tot la stadiul de șantier. O altă afacere marca PNL în sănătate, pe seama contribuabililor băcăuani de această dată, un pretext pentru fraudarea bugetului public al municipiului Bacău.

În acest moment Spitalul Municipal din Bacău este mai degrabă un subiect pentru DNA. De mai bine de 12 ani, parlamentarii acestui partid, Dragoș Luchian, Ionel Palăr sau Lucian Ciubotaru, nu fac altceva decât să tragă pe sfoară băcăuanul cu promisiuni iluzorii și fictive de analize gratis. În aceeași situație se află și alte obiective medicale din acest oraș, lăsate în paragină de dezinteresul flagrant al administrației Stavarache - PNL. Spitalul de pneumo se prăbușește peste bolnavi. Cabinetele medicale din incinta unităților școlare sunt date uitării.

Dragi colegi,

Vin dintr-un oraș în care, după 12 ani de administrație PNL, din care cele două mandate 2008-2016 cu majoritate confortabilă și lejeră în Consiliul local, senatorul Dragoș Luchian tratează sănătatea băcăuanilor cu studii de prefezabilitate puse în bătaie de joc, ca o măruntă justificare electorală a faptului că în trei mandate liberalii nu au reușit să facă niciun fel de activități concrete pentru băcăuani în acest domeniu. De această dată însă bătaia de joc a PNL atinge noi culmi de nesimțire.

Doamna Alina Gorghiu și fostul ministru al sănătății, Eugen Nicolăescu - cel care... stimați colegi, vreau să vă aduc aminte de un episod din campania din 2008, practic, se poate spune că domnul Nicolăescu a furat de la Spitalul Județean de Urgență Bacău un tomograf, ducându-l în colegiul uninominal în care a candidat - dar și ceilalți deputați băcăuani de la PNL - se poate spune că au uitat de dreptul la sănătate al cetățenilor, care este ocrotit practic de Constituția României.

Stimați colegi,

Ceea ce v-am prezentat astăzi este o realitate pe care o trăim în Bacău, dar pe care, se pare, PNL încearcă s-o promoveze în întreaga țară.

Am rugămintea către toate instituțiile statului care au atribuții în acest domeniu să încerce să verifice toate aceste proiecte iluzorii pentru sănătate, făcute de administrația PNL în municipiul Bacău, și cred, în mod direct, că Spitalul Municipal reprezintă o bombă pentru DNA și reprezintă fraude de milioane de euro. Aștept răspunsul instituțiilor statului.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Radu Zlati - scurte considerații pe marginea activității guvernului;

Domnul deputat Radu Zlati și se pregătește doamna deputat Marioara Nistor, Grupul UNPR.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Radu Zlati:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Elevii din învățământul preuniversitar se află în vacanță. Și-au dat tezele, le-au fost încheiate situațiile școlare. Ce se întâmplă în Guvernul Cioloș?

După umila mea părere, doi dintre miniștrii acestui cabinet au picat și tezele și au picat și testările. Ar trebui lăsați să plece acasă. Mă refer, evident, la doamna ministru a apelor, pădurilor și mediului, care a reușit performanța ca, având Romsilva în directă subordine, să asigure faptul că anul acesta industria mobilei nu va avea suficientă materie primă din import. Din cele aproximativ 4 milioane de metri cubi necesare industriei de mobilă românești, au fost contractate, din cauza prețurilor exagerat de mari solicitate în cadrul licitațiilor de Romsilva, doar circa un milion și ceva. În aceste condiții, cine va răspunde? Doamna ministru? Foarte probabil că nu. Politic nu răspunde, că este o tehnocrată, și subminarea economiei naționale nu mai este un delict.

De cealaltă parte, domnul Adrian Curaj, ministrul educației naționale, a reușit două performanțe.

Una, deși erau prevăzute sume în bugetul aprobat în decembrie, nici astăzi instituțiile de învățământ particulare n-au primit banii per capita.

O a doua, deși Legea educației naționale prevede în mod expres, elevii claselor a XI-a și a XII-a, practic, au fost lipsiți de manuale, deoarece procedura stabilită de către minister pentru decontarea manualelor este atât de complicată - nemaivorbind de faptul că nu se asigură decontarea tuturor manualelor - încât, practic, mai puțin de 10% dintre elevii claselor a XI-a și a XII-a și-au putut cumpăra manuale școlare, având decontate cheltuielile.

Nu mai aduc aminte, stimați colegi, despre aventura tragicomică a planurilor-cadru pentru gimnaziu, planuri pentru care domnul ministru răspunde, nu băieții și fetele de la Institutul de Științe ale Educației, care au executat un ordin, se pare, acela de a nu modifica mare lucru. Așa cum am aflat din presă, ordinul a venit direct din partea domnului ministru. În aceste condiții, poate că este cazul ca dirigintele clasei, domnul Cioloș, să ia măsuri. Altfel, la urma urmei și la sfârșitul zilei, Domnia Sa va răspunde, probabil nu doar politic.

Radu Zlati, deputat de Cluj.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Marioara Nistor - declarație politică intitulată Prevenția în sănătate se face doar prin educație!;

Doamna deputat Marioara Nistor, Grupul parlamentar al UNPR. Vă rog.

Video in format Flash/IOS  

Doamna Marioara Nistor:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Declarația politică se intitulează: "Prevenția în sănătate se face doar prin educație!"

Voi aborda în această săptămână un subiect care a fost intens dezbătut și care a creat disensiuni la nivelul clasei politice, dar și al societății românești. Mă refer la proiectul inițiat de colegii de la PNL, referitor la prevenția medicală.

Am preferat să nu fac niciun comentariu, până la acest moment, pentru a mă informa cu privire la acest proiect. Înainte de a ne exprima în privința unei inițiative, trebuie să cunoaștem toate detaliile.

Ideea de a realiza programe prin care să fie încurajată prevenția în România este una foarte bună, pentru care UNPR a militat, deoarece un popor sănătos este unul puternic. Cultura prevenției în România este, din păcate, deficitară, românul alegând să meargă la doctor doar atunci când nu mai poate. Așadar, o legislație care să reglementeze un sistem național de prevenție medicală ar fi un lucru lăudabil.

Problema este atunci când, din prea mult exces de zel sau din alte considerente, lucrurile merg prea departe. Ideea de a alătura sancțiunile în aceeași legislație în care vorbești despre prevenție este un lucru de neînțeles. Sau, dacă tot îți propui acest lucru, se poate face într-un mod mai clar și mai ușor de înțeles. Nu pot să leg prevenția de sancțiune. Prevenția, în sine, este o activitate, nu o structură.

Vorbim de prevenție. Prevenția o putem face prin educație. Nu putem cere sancțiuni pentru cetățenii dintr-un sat izolat. Ar trebui să ne gândim, cu precădere, la ceea ce putem face cu acei oameni dintr-un sat izolat sau cei care n-au această educație a prevenției. Pentru ei trebuie să venim cu soluții, deoarece nu poți cere să se trateze, atâta timp cât nu au acces la un sistem medical de bază.

Scopul este nobil, dar, în conținut, lăsând la o parte prevenția, este vorba de înființarea unei agenții noi, care golește de conținut Ministerul Sănătății. Așa cum reiese din text, care în marea lui majoritate nu vorbește despre prevenție, e vorba de înființarea unei agenții naționale care preia direcțiile județene de sănătate publică de la Ministerul Sănătății. Dincolo de partea de lozinci, că ar fi bună prevenția, educația, cu care suntem perfect de acord, în legea aceasta nu despre acest lucru e vorba, din păcate. În loc să tratăm problema prevenției, lucrurile se împotmolesc la crearea unei agenții sau impunerea unor sancțiuni.

Vreau să vă spun că nu poate fi aplicată o astfel de lege, așa cum arată ea astăzi, într-o țară ca România de mâine, sau de anul viitor, sau de peste doi ani, pentru că pacienții care au cancer, dacă sunt cu adevărat depistați în stadii înaintate ale acestei boli, nu pot plăti suma aferentă tratamentului, deoarece trăim într-o realitate dură: românii nu au bani. Prevenția înseamnă educație, iar educația necesită timp. Stadiile avansate ale unei boli înseamnă că omul acela are o problemă cât casa. Dacă îi mai dăm în cap și spunem că de mâine trebuie să plătească și tratamentul, atunci l-am omorât total.

Înainte de a veni cu sancțiuni pentru pacienții care nu se prezintă la medic, autoritățile și, implicit, Parlamentul trebuie să le facă acestora un cadru favorabil, adică, mai pe scurt, să le punem la dispoziție infrastructura medicală necesară pe care să o dezvoltăm în toată țara.

O altă problemă care ar trebui să ne preocupe este cea legată de medici. Noi ar trebui, întâi de toate, să încurajăm prezența medicilor...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă rog să concluzionați.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Marioara Nistor:

... în toate zonele țării, prin majorări salariale și prin alte avantaje acordate de autoritățile locale.

Mă bucur că această lege este încă în dezbatere, pentru că ea poate fi îmbunătățită. În general, principiile de politică publică sunt corecte.

Vă mulțumesc. Deputat UNPR Brăila, Marioara Nistor.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Dorel Covaci - declarație politică intitulată Oameni iubitori și creatori de artă și cultură, care ne fac mândri în țară și în străinătate;

Domnul deputat Dorel Covaci, deputat de Timiș, și se pregătește doamna deputat Natalia Intotero de la Hunedoara.

Aveți trei minute, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Dorel Covaci:

"Oameni iubitori și creatori de artă și cultură, care ne fac mândri în țară și străinătate"

Stimați colegi,

Pe data de 15 februarie se împlinesc 86 de ani de la nașterea unui mare om de cultură și drag prieten, Romulus Zaharia, forțat de regimul comunist să trăiască în exil, departe de patria dragă.

S-a născut la Chișinău, la 15 februarie 1930 și a trăit ultimii 6 ani ai vieții la Făget, în județul Timiș. Aici l-am cunoscut și mi-a devenit prieten. M-au fascinat din primele clipe: modestia, blândețea, rafinamentul, extraordinara erudiție - adevărate clipe de modestie, blândețe, indispensabile atribute ale unei personalități de seamă a culturii. În preajma sa aveam nostalgia unei perioade marcate de valorile tradiționale ale omeniei și bunului-simț.

O constantă a vieții sale a fost dragostea pentru poporul său și pentru pământul românesc. Silit să urmeze, împreună cu familia, calea aspră a "despărțirii", a tânjit necontenit la momentul reîntoarcerii în țară. Avea credința că numai pământul patriei dragi îl poate primi în brațele sale și îi poate dărui binemeritata odihnă, atunci când va sosi clipa "marii treceri".

A avut un destin marcat de suferințe, boală, exil, dor de țară, durere și răzvrătire împotriva condiției tragice a poporului român asuprit și batjocorit.

În calitate de reporter, a străbătut fiecare ținut românesc, luând contact direct cu locurile, cu oamenii, cu durerile, bucuriile și năzuințele lor.

După aproape zece ani de strădanii și amânări, a văzut lumina tiparului, pentru doar câteva luni, romanul "Ademenirea", la Editura Dacia din Cluj, care ilustrează, în fapt, o primă și vehementă demascare a intențiilor comuniste și a încercărilor de lichidare a structurilor naționale românești. Romanul a fost interzis de autorități, retras de pe piață la câteva luni după tipărire și dat la topit, iar scriitorul a devenit o țintă pentru Securitate, a fost urmărit, persecutat, hărțuit, degradat din funcție. I se confiscă de către statul comunist casa de la Breaza, care nu i s-a mai retrocedat nici până în prezent.

În 1986, împreună cu familia, reușește să plece în străinătate, în Spania, după care se stabilește la New York.

Departe de țară, a continuat să scrie, să editeze reviste, să ia parte la manifestări cultural-artistice ale românilor din SUA.

După 1989, publică în țară "Casa cu ochii scoși", în două volume, o creație de mare amplitudine, despre exploatarea uraniului românesc din Munții Apuseni de către sovietici și tragedia zecilor de mii de oameni obligați să lucreze în minele de uraniu.

În anul 2000 se stabilește la Făget, județul Timiș, împreună cu soția și tipărește "Epihia în stil valah. Povestiri din America", o culegere de povestiri despre viața în exil. Apoi mai editează "Anotimpurile unei țigănci" și, ultima carte tipărită în timpul vieții, "Călare pe milioane de dolari. Povestiri din America", cea pe care o ținea în mâini, în momentul trecerii la cele veșnice, în seara zilei de 28 iunie 2006.

În acest an, salutăm apariția monumentalei lucrări, "Enciclopedia Literară a Banatului", în paginile căreia figurează și numele lui Romulus Zaharia.

Scriitorul Romulus Zaharia a fost talentat la desen și la pictură, s-a preocupat de fitoterapie, de artizanatul tradițional autentic, achiziționând ...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Dorel Covaci:

...o impresionantă colecție de obiecte, provenind din gospodăriile țărănești din toate zonele țării.

Îi mulțumim pentru ceea ce a făcut pentru țară și pentru neamul românesc.

Mulțumesc, domnule președinte.

 
Video in format Flash/IOS Natalia-Elena Intotero - declarație politică cu tema 11 februarie - Ziua europeană a numărului unic 112;

Domnul Florin Iordache:

O invit în continuare pe doamna deputat Natalia Intotero și se pregătește domnul deputat Cristian Chirteș, Grupul parlamentar al PNL.

Video in format Flash/IOS  

Doamna Natalia Elena Intotero:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimate colege, stimați colegi,

Declarație politică: "11 februarie - Ziua europeană a numărului unic 112".

Stimați colegi,

Au trecut peste 10 ani de când Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență - 112 a fost lansat și în România, 10 ani în care operatorii telefonici au făcut mereu trecerea de la disperare și suferință la ajutor și asistență de urgență.

Rezultatele vorbesc de la sine. La bilanțul activității Departamentului pentru Situații de Urgență, desfășurat la sfârșitul lunii trecute, statisticile și graficele au prezentat, de fapt, efortul permanent al celor care colaborează în fiecare moment pentru a salva vieți omenești. Numai în ultimul an, unităților subordonate Inspectoratului general pentru Situații de Urgență le-au fost atribuite, prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență - 112, peste 800.000 de apeluri de urgență. În urma misiunilor derulate, au fost salvate peste 5.600 de persoane.

Eficiența în acțiunile de salvare desfășurate s-a datorat în mare măsură și faptului că românii cunosc și apelează la serviciile numărului 112. Sondajele Eurobarometru ale Comisiei Europene arată că, urmare a campaniilor susținute desfășurate de Serviciul de Telecomunicații Speciale România a înregistrat succese importante în promovarea numărului 112, se află pe primul loc în domeniul informării cetățenilor și relevă faptul că în țara noastră nivelul de cunoaștere este unul dintre cele mai ridicate din Uniunea Europeană.

Știm cu toții că fiecare apel la 112 înseamnă o viață care este în primejdie. Când salvarea unei vieți depinde de un singur apel telefonic, îți dorești ca la celălalt capăt al firului să nu existe un om, ci o inimă de om gata să sară imediat în ajutor. Și, în mod necesar, la aceasta trebuie adăugate efortul, energia, competența, curajul și devotamentul celor care s-au dedicat celor mai importante misiuni sociale - salvarea vieților aflate în pericol. Ei sunt eroi anonimi zi de zi. Lor le datorăm respect și recunoștință. Către ei trebuie să se îndrepte mereu sprijinul nostru permanent. Fiecare viață este prețioasă. Le mulțumim și în această zi specială și suntem solidari cu cei care în fiecare clipă își pun viața în pericol pentru a salva alte vieți omenești.

Vă mulțumesc. Natalia-Elena Intotero, deputat Colegiul nr. 2, Hunedoara.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Ioan-Cristian Chirteș - declarație politică despre viitorul sectorului forestier, al administratorilor pădurilor României și al Regiei Naționale a Pădurilor Romsilva;

Domnul deputat Cristian Chirteș și se pregătește doamna deputat Ana Birchall, deputat PSD.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Ioan-Cristian Chirteș:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Prin prezenta declarație politică doresc să semnalez un aspect deosebit de important în ceea ce privește viitorul sectorului forestier, al administratorilor pădurilor României și mai ales al Regiei Naționale al Pădurilor Romsilva.

Chiar dacă cei mai buni specialiști în silvicultură se consideră a fi în această regie, se pare că principala problemă a acestei instituții reprezentative pentru sectorul forestier este chiar statutul de monopol în ceea ce înseamnă administrarea sectorului forestier.

Încă de anul trecut am atras atenția asupra necesității urgentării adoptării legislației subsecvente Codului silvic.

Din păcate, fostul executiv nu a înțeles necesitatea adoptării acestor acte normative. Mai mult chiar, dacă în prevederile noului cod legislativul a stabilit principii clare în ceea ce privește stimularea și protejarea capitalului autohton, se pare că cei care erau responsabili cu punerea în aplicare a acestor principii, prin elaborarea noului regulament de vânzare a masei lemnoase, au înțeles greșit aceste dorințe și cerințe mult dezbătute în procesul de modificare a Codului silvic.

Prin această hotărâre de guvern a fost favorizată o anumită parte a sectorului forestier, dar nu a fost explicată modalitatea de stabilire a prețurilor de pornire la licitația de masă lemnoasă pe picior, astfel că prețurile de pornire stabilite de către Romsilva au fost nejustificat de ridicate.

Încă din luna noiembrie a anului trecut am întrebat retoric dacă se conturează un cartel al lemnului care dictează prețul pe piața din România. În timp ce pe piața lemnului se duce un război tacit pentru supremație și control, zilnic intră în faliment și se închid zeci de firme cu capital românesc. Blocajul din sectorul forestier, creat voit sau nu de Romsilva, va duce la eliminarea de pe piața lemnului a firmelor românești și implicit la pierderea a zeci de mii de locuri de muncă la nivel național.

Marți, 9 februarie, în Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice am întrebat reprezentanții ministerului ce facem cu această Romsilva și am atras atenția asupra faptului că prețurile stabilite de aceasta sunt prețuri după care se aliniază piața.

Dacă în viitor principalul indicator de performanță al Regiei Naționale a Pădurilor rămâne profitul, în dauna gestionării durabile a fondului forestier, multe din pădurile de valoare ale României vor dispărea.

Astăzi, de la această tribună a Parlamentului României, doresc să solicit public ministrului mediului, apelor și pădurilor prezentarea pachetului de legi subsecvente Codului silvic și mai ales un program clar și urgent de reorganizare a Regiei Naționale a Pădurilor Romsilva, bazat pe principiile Codului silvic.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Ana Birchall - declarație politică cu titlul Prioritățile României și ale Uniunii Europene la începutul anului 2016 ;

O invit pe doamna deputat Ana Birchall.

Aveți trei minute, doamnă deputat.

Video in format Flash/IOS  

Doamna Ana Birchall:

Mulțumesc mult, domnule președinte de ședință.

"Prioritățile României și ale Uniunii Europene la începutul anului 2016"

Anul 2015 a fost unul foarte dificil pentru Europa, aducând în prim-plan o serie de provocări care au afectat Uniunea Europeană într-o măsură nemaiîntâlnită până acum.

Reemergența fenomenului terorist în Europa, manifestat prin multiplele atacuri din Paris, Londra și Atena, de exemplu, precum și prelungirea situației de instabilitate în vecinătatea estică și în cea sudică a Europei, dar mai ales criza fenomenului migraționist au afectat deopotrivă continentul nostru și comunitatea europeană, punând în discuție însăși soliditatea construcției europene

Stimate colege,

Stimați colegi,

Ne aflăm într-un moment în care trebuie să fim cu toții conștienți că din aceste crize putem fie ieși mai uniți, într-o comunitate europeană cu adevărat puternică și unită, fie vom asista la începutul dezbinării Uniunii Europene, la o reorganizare a sa pe formule restrânse și restrictive, la care nimeni nu s-ar fi gândit în urmă cu câțiva ani de zile.

Anul 2016 nu doar moștenește provocările anului precedent, ci poate aduce în prim-plan o agravare a acestor crize, precum și noi amenințări născute din climatul instabil de securitate pe care îl traversăm.

Asistăm în aceste zile la o intensificare a violențelor din Siria, desfășurate pe fondul războiului civil ce afectează această țară de aproape cinci ani. Ciocnirile dintre forțele guvernamentale siriene și aliații lor, pe de o parte, și grupările rebele siriene, pe de altă parte, riscă să destabilizeze și mai mult o situație deja agravată, accentuând riscurile de securitate care afectează atât regiunea de origine, Europa, și chiar lumea întreagă.

În acest context, presiunea migraționistă poate să crească, tocmai de aceea este necesară punerea în practică a unor măsuri eficiente pentru țările de origine și de tranzit, cum este și Turcia.

În egală măsură, însă, cred că 2016 poate fi anul care să aducă soluții bazate pe o abordare comună la nivel european. Din acest punct de vedere, președinția olandeză a Consiliului Uniunii Europene are datoria și responsabilitatea de a gestiona aceste provocări într-o manieră care să țină cont de solidaritate, unitate, voluntariat și respect față de valorile și principiile europene.

Gestionarea crizei migrației, combaterea amenințărilor teroriste și acțiunile întreprinse împotriva radicalizării, securizarea graniței externe a Uniunii Europene, îmbunătățirea relațiilor externe ale Uniunii și lupta împotriva criminalității cibernetice reprezintă punctele-cheie ale priorităților asumate de președinția olandeză.

Așa cum am susținut și la recenta reuniune COSAC de la Haga, cred că aceste teme constituie adevăratele priorități asupra cărora trebuie să ne aplecăm cu toții, cu responsabilitate.

România face și trebuie să facă parte din răspunsul comun al Uniunii Europene la actualele provocări de securitate, demonstrând în continuare că este alături de efortul european, în contextul provocărilor din prezent pe tema migrației, a fenomenului terorist și a securității granițelor externe ale Uniunii.

În același timp, nu trebuie să uităm de faptul că avem datoria de a susține în continuare parcursul european și euro-atlantic al Republicii Moldova, Georgiei și Ucrainei. Este în interesul nostru să menținem în rândul priorităților agendei europene dezvoltarea relațiilor cu statele din vecinătatea estică.

Stimate colege,

Stimați colegi,

Europa a depășit și în trecut provocări dificile - ani grei de război care au dezbinat-o, crize economice, apariția mișcărilor extremiste, ca să dau doar câteva exemple. Din toate aceste situații complicate, europenii au știut, în cele din urmă, să iasă cu fruntea sus, mai întăriți decât înainte. Acum, amenințările teroriste, presiunea care apasă la granițele externe ale Uniunii și explozia fenomenului migraționist sunt realități pe care încă le putem gestiona.

Așa cum spunea și marele om de stat Churchill: "când nu ai niciun dușman în interior, adversarii din afară nu-ți pot face rău".

Eu cred că solidaritatea și unitatea sunt puse la încercare în momente de criză, iar dacă vom ști să ne raportăm la valorile și principiile pe care a fost construită Uniunea Europeană, atunci cu siguranță vom ieși mai puternici din criza pe care o traversează Europa în aceste timpuri.

Vă mulțumesc.

Ana Birchall, deputat, Colegiul nr. 5, Vaslui.

 
Video in format Flash/IOS Ovidiu-Cristian Iane - declarație politică intitulată Politica PNL, doar atac la persoană mai e!;

Domnul Florin Iordache:

Îl invit pe domnul deputat Ovidiu-Cristian Iane.

Aveți trei minute, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Ovidiu-Cristian Iane:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Declarația mea politică de astăzi se intitulează: "Politica PNL, doar atac la persoană mai e!"

Am asistat ieri la o scenă foarte interesantă, legată nu de dezbaterea parlamentară, ci mai degrabă, cum spunea Caragiale, de "gargara politicianistă parlamentară".

În loc să avem o dezbatere pe obiectul cauzei, pe legea respectivă, pe motivul pentru care noi suntem aici, am avut un schimb de replici și doar atac la persoană.

Stăteam și mă întrebam ieri, în nenumăratele minute, în cele trei pauze prelungite pe care le-am avut, iar la finalul ședinței nu am făcut absolut nimic, ce le spunem noi alegătorilor, de ce ne-am strâns în Parlament, să venim să ne batem pe regulament sau să dezbatem pe legi, că până la urmă de asta suntem aici, să dezbatem pe legi, pe idei, și nu pe Regulamentul Camerei.

Stimați colegi,

Am observat la PNL-PDL un dualism foarte controversat, un dualism care ține foarte mult probabil de noua politică de a face și politică, dar și campanie în România.

Vreau să vă spun că am rămas uimit să observ cum au venit la microfon, rând pe rând, colegi de la PNL, au atacat la persoană, pe aceleași principii pe care, cu ceva vreme în urmă, le susțineau cu rigoare în spiritul cutumei parlamentare.

Sunt de acord. Sunt de acord că trebuie respectat regulamentul, sunt de acord că avem nevoie să respectăm Regulamentul Camerei, dar, totuși, să nu uităm că, până la urmă, modul în care Parlamentul a acționat până acum este un mod legitim, pentru că plenul Camerei este cel care este suveran.

Vreau să vă spun că am rămas dezamăgit și sper ca, pe viitor, să nu mai asist la asemenea scene din celebrul Caragiale, în care venim aici, ocupăm scaunele și nu facem absolut nimic pentru cei care ne-au trimis aici.

În ceea ce privește modul în care PNL se raportează la dezbaterile din Parlament, am observat că, dacă vrei...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă rog să concluzionați.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ovidiu-Cristian Iane:

... dacă vrei să îngropi o dezbatere, atunci cel mai simplu este să faci o comisie specială și să o încredințezi spre conducere unui membru PNL.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Remus-Florinel Cernea - declarație politică cu titlul Patrulele de partid și pericolul naționalismului și al extremismului politic;

Domnul Florin Iordache:

Îl invit pe domnul Remus Cernea, apoi se pregătește domnul deputat Paul Dumbrăvanu, după care vom închide ședința.

Deci, domnule Remus Cernea, aveți trei minute și apoi domnul deputat Paul Dumbrăvanu.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Declarația mea politică se intitulează: "Patrulele de partid și pericolul naționalismului și al extremismului politic".

"Naționalismul este o boală infantilă. Este pojarul umanității" - Albert Einstein.

Un partid naționalist, relativ recent înregistrat, a anunțat, săptămânile trecute, înființarea unei așa-numite "Patrule Vlad Țepeș". Scopul declarat pentru publicul naiv este acela de "a ajuta la deszăpezire sau la inundații", dar, în realitate, această acțiune dă o expresie politică agresivă și violentă șovinismului, fundamentalismului și urii față de diverse categorii de cetățeni.

Ideea că ideea "dacă statul român nu ne apără, ne vom apăra singuri", afirmată de președintele Partidului România Unită, reflectă un refuz al statului de drept și al instituțiilor investite cu autoritate publică. Dacă am îmbrățișa pe scară largă o astfel de abordare, statul s-ar dezintegra în haos și anarhie, întrucât oricine s-ar putea simți insuficient de protejat de către stat și îndreptățit să își facă singur dreptate.

Declarațiile publice exprimate de către liderul PRU sunt de o ferocitate înfiorătoare și au ca fundal un imaginar sadic și misogin: consideră că acasă la o femeie care i-a devenit indezirabilă ar trebui trimiși "violatorii musulmani". Luptătorul de K1, care este coodonatorul patrulei de partid, îl numește pe un primar "creatură", întrucât nu îl poate considera om. Se transmite, așadar, mesajul că, probabil, anumitor oameni patrula nu le va recunoaște statutul de ființă umană, implicit nici drepturile ori demnitatea, astfel că îi va putea trata pe aceștia în orice mod va considera de cuviință.

Discursul urii, ostilitatea fățișă față de minoritățile naționale, dar nu numai, referirile la acte de agresiune cărora le-ar putea cădea victime cei care au alte opinii, uniformele și "patrulele de partid", naționalismul, apetența nu față de dezbaterea de idei, ci pentru înfierarea unor persoane, populismul, intoleranța manifestă, toate acestea, atunci când au fost împreună, au reprezentat ingredientele fatale care au dus, invariabil, spre violență.

Pentru a înțelege acest lucru este suficient să privim spre istoria secolului XX.

Fasciștii italieni, supranumiți "Cămășile Negre", s-au organizat și ei în grupuri - de tipul unor "patrule" - prin care i-au amenințat și terorizat pe cei cu alte opinii politice. Printre nenumăratele fărădelegi comise chiar au și răpit și ucis pe 10 iunie 1924 un parlamentar din opoziție, pe nume Giacomo Matteotti, care critica guvernarea dictatorului Benito Mussolini.

Trupele SA - "Cămășile brune" - ale Partidului Nazist din Germania interbelică au atacat rivalii politici și pe evrei care reprezentau ținta predilectă a urii bătăușilor lui Hitler.

Legionarismul lui Corneliu Zelea Codreanu a pornit tot prin astfel de "gărzi", acesta înscriindu-se mai întâi în organizația antisemită Garda Conștiinței Naționale, care a fost absorbită în partidul naționalist înființat de A.C. Cuza Liga Apărării Național-Creștine, în 1923. Patru ani mai târziu, Codreanu a înființat organizația naționalistă, fundamentalist religioasă și antisemită Legiunea Arhanghelului Mihail, responsabilă de numeroase asasinate politice, crime și acte de violență.

Comuniștii au avut cam aceeași abordare, înființând la finalul celui de-al Doilea Război Mondial gărzile patriotice, formate din membri de partid. După impunerea regimului prosovietic, pentru câțiva ani gărzile au fost desființate, dar dictatorul Nicolae Ceaușescu le-a reînființat în 1968.

Totalitarismele se întâlnesc, așadar, în atitudini, practici și forme de manifestare, iar uniformele, atitudinile belicoase și afișarea cu ostentație a "mândriei naționaliste" au reprezentat fermentul violenței.

Și, pentru că am început acest articol cu un citat critic față de naționalism al unui intelectual evreu, poate respins din start de către un naționalist antisemit, voi încheia cu ceea ce spunea un foarte apreciat autor britanic, George Orwell, care a afirmat că: "Naționalistul nu doar că nu recunoaște atrocitățile comise de tabăra proprie, dar are și o capacitate remarcabilă de a refuza să audă despre ele".

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Paul Dumbrăvanu - declarație politică despre raportul privind finanțele publice locale pe anul 2014 realizat de Curtea de Conturi a României în urma auditului financiar desfășurat în municipiul Ploiești;

Domnul Paul Dumbrăvanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Declarația politică...

Doamnelor și domnilor,

Potrivit ultimului raport privind finanțele publice locale pe anul 2014, realizat de Curtea de Conturi a României în urma auditului financiar asupra situațiilor financiare întocmite la data de 31 decembrie 2014, desfășurat în municipiul Ploiești, s-a constatat o abatere financiar-contabilă de aproape 21 de milioane de lei.

Din această sumă, 20,4 milioane de lei au reprezentat abaterea rezultată din menținerea nejustificată în active fixe corporale în curs de execuție a 50 de obiective de investiții, care au fost recepționate până în finele anului 2013.

În tot acest timp în care autoritățile publice locale din municipiul Ploiești înregistrau în contabilitate proiectele recepționate ca fiind încă în curs de execuție, am formulat zeci, poate chiar sute de solicitări organelor abilitate, în vederea soluționării problemelor ce mi-au fost aduse la cunoștință în cadrul audiențelor de la Biroul parlamentar: lipsa parcărilor din colegiul pe care-l reprezint, trotuarele nefuncționale, nenumăratele gropi de pe străzile principale și secundare.

În fiecare dintre cei trei ani scurși din mandatul meu, răspunsul autorităților locale - în cazurile în care a existat un răspuns, pentru că de multe ori nu a fost - a fost invariabil același. Respectivele lucrări de reabilitare nu au fost prevăzute în bugetul local pe anul respectiv, urmând a fi luate în considerare la întocmirea bugetului pentru anul următor.

An după an, bugetele locale au fost întocmite fără a se ține cont de nevoile cotidiene ale cetățenilor pe care-i reprezint și față de care mi-am asumat responsabilitatea de a-i ajuta.

Stimați colegi,

Nu pot să nu-mi pun întrebări cu privire la motivele pentru care autoritățile publice din municipiul Ploiești au înregistrat în contabilitate cele 50 de proiecte recepționate ca fiind încă în curs de execuție. Nu pot ignora faptul că cetățenii Ploieștiului au fost obligați să se confunde zi de zi cu aceleași veșnice probleme, atât de ușor de rezolvat într-un municipiu reședință de județ emblematic, ce își dorește mai mult, a fi un oraș european.

Exemplele pe care vi le-am dat astăzi sunt doar o mică parte a problemelor cu care se confruntă cetățenii municipiului Ploiești.

Problemele sunt multe, iar rezolvarea acestora este esențială pentru asigurarea unui trai decent într-o societatea sănătoasă.

Totala lipsă de transparență de care dau dovadă autoritățile publice locale din municipiul Ploiești echivalează, în viziunea mea, cu tentativă de furt. Și, văzând îndârjirea cu care reprezentanții autorităților locale refuză, în ultima vreme, să semneze orice document de plată, de teama auditului efectuat de Curtea de Conturi, nu pot să nu mă întreb dacă nu cumva, undeva, în conștiința celor ce se joacă zilnic cu viața și siguranța miilor de ploieșteni, această lipsă de transparență nu apare tot ca o tentativă de furt.

Doamnelor și domnilor,

Este convingerea mea personală faptul că transparentizarea reală a activității autorităților publice locale este soluția pentru a responsabiliza atât instituțiile, cât și reprezentanții și funcționarii acestora.

Tocmai din acest motiv am supus atenției dumneavoastră Propunerea legislativă privind monitorizarea activității autorităților administrației publice locale și organismelor prestatoare de servicii publice de interes local sau județean și sper că și fostul guvern a emis un punct de vedere negativ cu privire la această propunere. Dumneavoastră, stimați colegi și colege, veți vedea utilitatea unei astfel de legi, în demersurile de transparentizare a activităților administrației publice locale.

Nu putem permite ca, pentru încă 25 de ani sau chiar mai mult, banii cetățenilor să nu se întoarcă la ei, prin alocarea de fonduri pentru soluționarea unor probleme aparent minore, dar a căror rezolvare este esențială dacă avem pretenția să fim recunoscuți ca stat european.

Paul Dumbrăvanu, deputat PNL, Prahova.

Video in format Flash/IOS Varol Amet - declarație politică intitulată O Românie modernă și democratică.

Domnul Varol Amet:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Declarația mea politică de astăzi se intitulează: "O Românie modernă și democratică".

O Românie modernă și democratică care se construiește pe sine și aspiră la o dezvoltare armonioasă, prosperitate și emancipare pentru toți cetățenii săi nu poate ignora minoritățile naționale, cetățeni diferiți prin limbă, origine, istorie și tradiții, dar egali în demnitate, drepturi și îndatoriri cu cetățenii români majoritari.

În această săptămână, Guvernul României a aprobat Proiectul de Hotărâre pentru aprobarea modului de repartizare și de utilizare a sumelor destinate sprijinirii organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale care funcționează potrivit prevederilor OG nr. 26/2000, cu privire la asociații și fundații.

Pot spune că minoritățile etnice din România se bucură în această țară de drepturi și libertăți care ne permit să conservăm și să ne promovăm specificul etnic sau cultural.

Cu sprijinul material acordat de Guvernul României, elaborăm anumite proiecte educaționale, organizăm seminarii și cursuri despre cultură, istorie și tradiții, care se adresează tuturor celor interesați de evoluția poporului tătar de la origini până în prezent.

În decursul anului trecut, membrii comunității tătare s-au bucurat de o experiență culturală inedită, având posibilitatea să își aprofundeze noțiunile deținute și totodată să învețe lucruri noi despre principalele repere ale evoluției istorice a tătarilor.

Din acest punct de vedere, în calitate de reprezentant al Uniunii Democrate a Tătarilor Turco-Musulmani din România în Parlamentul României, doresc să mulțumesc reprezentanților statului român și Guvernului României pentru suportul și sprijinul constant pe care îl acordă organizațiilor aparținând minorităților naționale din România.

Vă mulțumesc.

Deputat Amet Varol.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

     

Ședința s-a încheiat la ora 9,45.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 18 noiembrie 2019, 12:53
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro