Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of February 15, 2016
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.15/18-02-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
12-11-2019
04-11-2019 (joint)
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2016 > 15-02-2016 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of February 15, 2016

9. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 46/2013 privind criza financiară și insolvența unităților administrativ-teritoriale (PL-x 275/2013). (rămas pentru votul final)
 
see bill no. 275/2013

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
   

10. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 46/2013 privind criza financiară și insolvența unităților administrativ-teritoriale, PL-x 275/2013. Caracter organic. Procedură de urgență.

Guvernul? Vă rog, domnule secretar de stat.

   

Domnul Cezar-Radu Soare (secretar de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice):

Domnule președinte,

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 46/2013 privind criza financiară și insolvența unităților administrativ-teritoriale. Noi susținem adoptarea proiectului în forma propusă prin raportul comisiei.

   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Raport comun Comisia juridică și Comisia pentru administrație.

Comisia pentru administrație, domnule Ciolacu, vă rog prezentați raportul comun.

   

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Raport comun al Comisiei juridice, de disciplină și imunități, și al Comisiei pentru administrație publică și amenajarea teritoriului.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare stabilirea cadrului general și procedural pentru acoperirea pasivului unităților administrativ-teritoriale aflate în criză financiară sau insolvență.

În urma dezbaterii, membrii comisiei au hotărât, cu unanimitate de voturi, adoptarea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 46/2013 privind criza financiară și insolvența unităților administrativ-teritoriale, cu amendamentele admise prevăzute în anexa la prezentul raport.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Mulțumesc.

   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Vă rog să ne propuneți și timpul; e procedură de urgență.

   

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Cinci minute?

   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră timpul propus de domnul Ciolacu, cinci minute.

Să înceapă votul.

   

Cu 129 de voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, timpul a fost acceptat.

Din partea grupurilor parlamentare?

Vă rog. Grupul PNL, domnul Dumbrăvanu. Vă rog.

   

Domnul Paul Dumbrăvanu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Sigur, Grupul Partidului Național Liberal susține adoptarea acestui proiect, dar trebuie să ne dăm seama că în practică au fost foarte multe probleme legate de adoptarea și implementarea acestei ordonanțe pentru că, de fapt, și de cele mai multe ori, răspunderea pentru reorganizare este extraordinar de greu de dovedit din această perspectivă, cine este responsabil pentru reorganizare și în ce măsură și plătește.

S-a dovedit, de altfel, că o măsură care ar fi oportună este aceea a reorganizării unităților administrativ-teritoriale, și anume faptul că avem în continuare în România foarte multe comune care nu se vor putea redresa niciodată și nu vor putea niciodată să aibă un proiect de buget sustenabil, de sine stătător, și cred eu că aceasta este perspectiva pe care trebuie să o avem în continuare, aceea de a vedea cum facem eficientă administrația publică locală, din această perspectivă a organizării și a comasării a tot ceea ce înseamnă comune care nu pot să ducă mai departe povara administrativă. De cele mai multe ori se întâmplă ca atunci când un agent economic nu mai activează pe teritoriul acestor comune, ele să nu poată să-și desfășoare activitatea și să nici nu aibă de unde să mai contribuie cineva la bugetul local.

De aceea, cred că din perspectiva aceasta, pe viitor trebuie să ne gândim și să modificăm și legislația aferentă.

Vă mulțumesc.

   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc și eu.

Alte intervenții, dacă mai sunt, din partea grupurilor parlamentare?

Nemaifiind alte intervenții, mergem la raport. Sunt 152 de amendamente.

Dacă de la 1 până la 30 aveți observații? Nu. Adoptate.

31 - 60. Observații? Nu. Adoptate.

61 - 90. Observații? Nu. Adoptate.

De la 91 până la 120, dacă aveți observații? Nu. Adoptate.

De la 121 până la 150, dacă sunt observații? Nu. Adoptate.

151, 152? Nu. Adoptate.

Rămâne la votul final. Are caracter organic.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 12 november 2019, 18:02
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro