Plen
Ședința Camerei Deputaților din 17 februarie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.20/26-02-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 17-02-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 februarie 2016

5. Dezbaterea Proiectului de Lege privind promovarea demnității umane și toleranței față de diferențele de grup (PL-x 649/2015). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 649/2015

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

7. Primul proiect de lege - Proiectul de Lege pentru promovarea demnității umane și toleranței față de diferențele de grup, PL-x 649/2015.

Inițiatorul, domnul deputat Liviu Dragnea, dacă doriți să prezentați? Nu.

Mulțumesc.

Din partea celor două comisii.

Comisia juridică, domnul vicepreședinte Ciprian Nica, raport comun Comisia juridică și Comisia pentru drepturile omului.

Video in format Flash/IOS

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Mulțumesc frumos, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale au fost sesizate, spre dezbatere în fond, cu Proiectul de Lege privind promovarea demnității umane și toleranței față de diferențele de grup, trimis cu adresa PL-x 649/2015 din 12 octombrie 2015.

Conform prevederilor art. 75 din Constituția României, republicată, și ale art. 92 alin. (9) pct. 1 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat inițiativa legislativă în ședința din 7 octombrie 2015.

La întocmirea raportului s-a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului legislativ transmis cu nr. 1044 din 2 octombrie 2015.

Comisia pentru egalitatea de șanse pentru femei și bărbați a avizat favorabil proiectul de lege.

Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului a avizat favorabil proiectul de lege.

Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport a avizat favorabil, cu amendamente admise, proiectul de lege.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare crearea unor mecanisme de promovare a valorilor privind demnitatea umană și toleranța față de diferențele de grup, fiind vizate trei domenii în care se pot dezvolta aceste mecanisme de promovare: educația, mass-media și activitatea funcționarilor din administrația publică locală și centrală.

În conformitate cu prevederile art. 61 și 63 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, comisiile au dezbătut proiectul de lege în ședință comună în ziua de 9 februarie 2016.

La lucrările ședinței au fost prezenți, conform listei de prezență, 22 de deputați din totalul de 26 de membri ai Comisiei juridice, de disciplină și imunități. Din partea Comisiei pentru drepturile omului, culte și minorități au fost prezenți 10 deputați din numărul total de 11 membri.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, deputații prezenți la lucrări au hotărât, cu majoritate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare Proiectul de Lege privind promovarea demnității umane și toleranței față de diferențele de grup, cu amendamentele admise redate în Anexa nr.1 și amendamentele respinse redate în Anexa nr.2.

În temeiul art. 70 din Regulament, Proiectul de Lege privind promovarea demnității umane și toleranței față de diferențele de grup a fost trimis spre reexaminare în vederea noii examinări și depunerii unui raport suplimentar în ședința din 15 februarie.

La dezbateri au fost prezenți 22 de membri ai Comisiei juridice și 6 membri ai Comisiei pentru culte și drepturile minorităților.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, deputații prezenți la lucrări au hotărât, cu majoritate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare Proiectul de Lege privind promovarea demnității umane și toleranței față de diferențele de grup, cu amendamentele admise redate în Anexa nr.1 și amendamentele respinse redate în Anexa nr.2.

Face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

La dezbateri generale, domnul Gabriel Andronache, Grupul PNL. Aveți cinci minute.

Video in format Flash/IOS

Domnul Gabriel Andronache:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Legea privind promovarea demnității umane și toleranței față de diferențele de grup sau Legea privind asigurarea toleranței față de diferențele de grup sau Legea defăimării - așa cum am numit-o noi, Partidul Național Liberal - trebuie respinsă, pentru că este neconstituțională. De unde am pornit și unde am ajuns!

Inițiatorul a propus o reglementare care conținea norme ce instituiau cenzura atât în spațiul public, cât și în spațiul privat, încălcând cel puțin patru drepturi fundamentale prevăzute de Constituția României: dreptul la viață privată, dreptul la liberă exprimare, libertatea conștiinței și dreptul la informare.

I s-a spus Legea cenzurii pe Facebook sau Legea pumnului în gura presei.

Pe lângă această prevedere, era instituită o poliție a cuvântului care putea controla și amenda orice cetățean din România pentru o simplă afirmație. În contextul legal propus, probabil, până și Ilie Moromete ar fi fost sancționat.

După intervenția fermă a societății civile, a Ambasadei SUA sau a Partidului Național Liberal, Partidul Social Democrat a dat înapoi și a eliminat 50% din conținutul proiectului de lege.

Unde am ajuns? Suntem în fața unui proiect de lege cu conținut, în continuare, neconstituțional.

Inițiatorul legii pare că a încurcat borcanele, introducând norme de natură constituțională în conținutul unei legi ordinare, ceea ce este, în mod evident, nelegal, deoarece Legea nr. 24/2000 privind tehnica legislativă interzice o astfel de modalitate de reglementare.

Inițiativa legislativă conține norme care sunt de categoria dispozițiilor de aplicare a legii, de tipul norme sau instrucțiuni, sau prevederi care ar fi trebuit să se regăsească în Legea educației naționale, aspecte de nelegalitate care trebuie sancționate ca atare.

Pentru aceste motive, vă solicităm să votați, alături de noi, împotriva acestei legi.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții, alt grup parlamentar, dacă dorește cineva să intervină? Nu dorește să intervină nimeni.

Mergem la raportul suplimentar.

Sunt 61 de amendamente admise.

Dacă la titlul legii sunt observații? Nu. Adoptat.

De la 2 marginal până la 10, dacă sunt observații? Nu. Adoptat.

De la 11 la 20, dacă sunt observații? Nu.

De la 21 la 30, dacă aveți observații? Nu.

31-40, observații? Nu.

41-50?

51-60?

61? 62? 63?

Proiectul de lege rămâne la votul final. Are caracter ordinar.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 21 noiembrie 2019, 2:59
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro