Andrei Daniel Gheorghe
Andrei Daniel Gheorghe
Ședința Camerei Deputaților din 25 februarie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.28/04-03-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 25-02-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 februarie 2016

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Andrei Daniel Gheorghe

Video in format Flash/IOS Declarații politice și intervenții ale deputaților: Andrei Daniel Gheorghe - declarație politică privind așa-zisa reformă din educația românească;

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Declarația mea politică din această zi vizează așa-zisa reformă din educația românească.

Am trăit s-o vedem și pe asta, să vedem cum un guvern tehnocrat vine acum să restructureze mecanismul filozofic și forma de organizare și de structurare a educației românești, în esență, dincolo de aparențe, mergând chiar la principiile fundamentale ale educației românești, așa cum le știm noi de la Spiru Haret încoace. Și a trebuit să vină un ministru cu un nume predestinat: domnul tehnocrat Adrian Curaj. Dacă era un alt ministru, în momentul de față, probabil, întreaga opinie publică și mass-media ar fi explodat. Dar cum este un ministru tehnocrat, dumnealui știe mai bine, pentru că este tehnocrat!

Domnul Curaj vine cu câteva idei absolut năucitoare, în opinia mea.

În primul rând, a constituit o comisie de restructurare a Planului-cadru de educație, compusă din ONG-iști, compusă din activiștii care apără tot felul de cauze, compusă din persoane abonate pe la anumite emisiuni la televizor, din politruci, din indivizi dogmatizați ideologic într-o anumită zonă - neomarxistă, bineînțeles, cum bine s-a spus mai devreme, chiar de la acest microfon - și câteva, 3, 4 personalități academice respectabile, bineînțeles în minoritate față de grosul acestei comisii, și luate mai mult ca să... pur și simplu, în momentul în care vor apărea critici, să... da, vedeți, au fost și domnii respectivi. Dar domnii respectivi, bineînțeles, sunt folosiți pentru pura imagine a acestei așa-zise reforme.

Sistemul nostru de educație, așa cum a fost conceput acum 100 de ani de Spiru Haret, este unul dintre cele mai bune din lume, hai s-o spunem corect! A fost sursă de inspirație pentru educația din numeroase țări occidentale, pentru sistemul educațional din Japonia. Este un sistem de educație care scoate olimpici pe bandă rulantă și care scoate specialiști în toate științele posibile, de la real la uman și invers, care sunt peste tot în lume și ne reprezintă cu cinste. Nu înțelegem de ce trebuie restructurat. Pur și simplu, pentru că vrem, așa, o țară ca afară și domnul Curaj vine să ne învețe pe noi cum să trăim, cum să simțim, vine să dea o nouă conotație morală și filozofică specificului românesc și identității românești, din perspectiva educației copiilor și tinerelor generații. Mi se pare absurd!

Dar ceea ce vrea să facă mi se pare și mai grav. Avem de-a face, de fapt, cu o relativizare a întregului mecanism de educație și a principiilor fondatoare ale învățământului românesc. Totul trebuie relativizat, trebuie făcut varză. Trebuie să ajungem și noi, nu-i așa, ca anumite țări, unde te duci într-o unitate de învățământ și ești mai curând dogmatizat, ești îndoctrinat, unde nu înveți nimic, unde nu ți se formează nici caracterul, unde nu ai niciun fel de deprinderi practice.

S-o luăm: orele de limba română trebuie să scadă, nu-i așa? Oricum, limba română deranjează, trebuie să vorbim o romgleză, precum e la modă acum.

Limba latină, eliminată. Nu contează că limba latină are un rol fundamental în medicină, în biologie, în chimie, în studiul istoriei, al arheologiei, nu contează absolut deloc! Nu contează că limba latină se leagă inclusiv de mecanismele gramaticale ale limbii române, nu contează deloc. Nu contează că se studiază aproape în toată Europa.

De asemenea, ora de istorie trebuie scoasă în decor. În locul istoriei ni se propune educație pentru societate, pentru că nu trebuie să deranjăm, nu trebuie să mai fim noi ăia răi. Păi cum noi, românii, ne permitem noi să pretindem că suntem o națiune veche, o națiune demnă și respectabilă în Europa, că suntem un stat național unitar? Cum să ne permitem așa ceva?!

Sau, Doamne ferește, să mai amintim că timp de 400-500 de ani am apărat această Europă de pericolul musulman. Nu se poate așa ceva! Trebuie să scoatem istoria, trebuie s-o relativizăm, trebuie să învățăm tot felul de stupizenii, corect politice, în locul istoriei neamului românesc. Pentru că nu contează ce au făcut Mircea cel Bătrân, Ștefan cel Mare, Decebal, Carol I, Brătienii, Maniu, Iorga sau mai știu eu, chiar Regele Mihai. Contează pur și simplu cum îndoctrinăm noua generație. Și o îndoctrinăm într-un chip neomarxist, pentru că înlocuim istoria cu ce? Cu educație pentru drepturile copilului.

Și pentru ce îmi trebuie educație pentru drepturile copilului? Păi, bun, să știe și copilul respectiv cum poate să facă o plângere penală sau cum poate să fabrice un dosar penal profesorului, părintelui, nu? Să fim și noi ca Norvegia.

Și apoi, educație interculturală. Păi, bun, trebuie să ne pregătim pentru multiculturalism. Că noi, românii, care suntem răi, murdari, vorbim urât, nu respectăm comandamentele care se exprimă din afara țării, trebuie să ne disciplinăm, trebuie să respectăm ceea ce ni se spune, nu-i așa? Și domnul Curaj vine acum și ne învață.

De asemenea, nici științele reale nu sunt deloc privilegiate. Trebuie să amestecăm matematica cu informatica, trebuie să amestecăm biologia cu chimia și cu fizica, să vorbim despre științe, că totul e relativ, nimic nu contează. Nu există nimic în realitate decât îndoctrinare, decât dogmă și decât dorința unora de a reconstrui lumea, după chipul și asemănarea unor ideologi fără Dumnezeu, fără identitate, fără cultură și fără moralitate, care au distrus Europa, au însângerat-o de vreo câteva ori, au provocat niște războaie mondiale, au aruncat lumea în aer. Dar nu contează, pentru că totul nu e decât din cauza noastră, a naționaliștilor, mai știu eu, a cruciaților și așa mai departe.

Și vine domnul Curaj și ne învață. Vine cu echipa dumnealui de ONG-iști și ne predă, așa, o lecție, o să ne învețe frumos și o să producă un sistem de educație românesc care pur și simplu nu va mai da naștere la absolut nicio formă de valoare, va fi antielitist, neconcurențial, relativizează, deopotrivă, și matematica, și fizica, dar și istoria ori limbile clasice. Pur și simplu, să învățăm despre de toate și nimic și să fim, așa, îndoctrinați, pentru că, nu-i așa, totul e frumos, totul e bine atunci când respectăm ordinele care ni se trasează de undeva din afara țării.

Pur și simplu sunt absolut uluit de acest efort de distrugere a învățământului românesc, la care domnul ministru Adrian Curaj și echipa din jurul dumnealui contribuie în această perioadă.

Mi s-ar părea corect ca domnul Curaj ori să-și retragă acest proiect și să recunoască că a greșit - cu toții greșim, e omenește să greșim, chiar și tehnocrații greșesc, și roboții se mai blochează sau rămân fără baterii -, și să-și retragă acest proiect, care mi se pare o aberație cap-coadă și nici n-are rost să discutăm pe fond, care duce în derizoriu ideea de educație, duce în derizoriu ideea de știință, duce în derizoriu ideea de cultură, de artă, de tehnologie, de progres, duce în derizoriu ideea de ființă națională, duce în derizoriu ideea de construcție a unor personalități puternice pentru generațiile care vin.

Ori, dacă nu-și retrage acest proiect, mai există o variantă: demisia. Putem și fără domnul Curaj, am mai avut mulți alți miniștri de educație, înaintea Domniei Sale, vor mai urma și alții...

Părerea mea, că domnul Curaj trebuie să retragă acest proiect, absolut neinspirat, absolut lipsit de orice normă de știință și de etică în materia educației ori, dacă nu dorește să și-l retragă să demisioneze. Și este rolul nostru, al Parlamentului, să impunem linia conducătoare în educația românească, nu rolul unei comisii opace, mandatate de un Guvern temporar.

De aceea, cred că domnul Curaj ori își retrage acest proiect nefericit și neinspirat și recunoaște cu bun simț faptul că a greșit, ori pur și simplu pleacă și se întoarce de unde a venit înainte să fie ministru. Eu cred că avem nevoie de o educație, așa cum este ea concepută de peste 100 de ani, educație care a creat conștiințe, care a creat valori, care a creat valori materiale și spirituale deopotrivă, care a dat mari personalități, atât din domeniul tehnic în domeniul științelor de înalt nivel, din domeniul artelor și culturii, cât și în domeniul cunoașterii omului ca pe ceea ce este el cu adevărat.

Vă mulțumesc. Daniel Gheorghe, deputat al PNL de Ilfov. (Aplauze.)

       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 17 noiembrie 2019, 3:01
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro