Plen
Ședința Camerei Deputaților din 2 martie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.32/11-03-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 02-03-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 2 martie 2016

6. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.7/2015 privind stabilirea destinației unor bunuri imobile confiscate (PL-x 456/2015). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 456/2015

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

7. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 7/2015 privind stabilirea destinațiilor bunurilor imobile confiscate.

Guvernul României.

Domnule secretar de stat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ion Ghizdeanu (secretar de stat, Comisia Națională de Prognoză):

Mulțumesc, domnule președinte.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare acordarea posibilității ca bunurile imobile confiscate să poată fi transmise din proprietatea privată a statului în proprietatea publică a statului și a administrației autorității publice centrale sau locale, prin hotărâri de guvern inițiate de Ministerul Finanțelor Publice, în condițiile legii.

Având în vedere Decizia Curții Constituționale nr. 859 din 10 decembrie 2015, prin care declară prevederea ordonanței ca fiind neconstituțională, Guvernul, prin Ministerul Finanțelor Publice, în acord cu raportul Comisiei juridice și Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, este de acord cu propunerea și admiterea Proiectului de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 7/2015 privind stabilirea destinațiilor bunurilor imobile confiscate.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Comisiile reunite, Comisia pentru buget, finanțe și Comisia juridică. Domnul vicepreședinte Nica.

Domnule vicepreședinte, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Mulțumesc frumos, domnule președinte.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în condițiile art. 115 alin. (5) teza a III-a din Constituția României.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de lege.

Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare și Comisia pentru administrație publică, la fel, au avizat favorabil.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare acordarea posibilității ca bunurile imobile confiscate să poată fi transmise din proprietatea privată a statului în proprietatea publică a statului și în administrarea autorităților administrației publice centrale sau locale, prin hotărârea Guvernului inițiată de Ministerul Finanțelor Publice, în condițiile regulamentului.

La dezbateri au participat, din 26 de membri ai Comisiei juridice, de disciplină și imunități, un număr de 22 de deputați, iar din numărul total de 33 de membri ai Comisiei pentru buget au participat 30.

Membrii celor două comisii au luat act de Decizia Curții Constituționale nr. 859 din 10 decembrie 2015 care declară prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 7/2015 privind stabilirea destinațiilor unor bunuri imobile confiscate ca fiind neconstituționale.

În consecință, deputații celor două comisii au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților admiterea Proiectului de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 7/2015 privind stabilirea destinațiilor unor bunuri imobile confiscate.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, domnule vicepreședinte.

Grupurile parlamentare.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Paul Dumbrăvanu:

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal susține adoptarea Proiectului de Lege privind respingerea ordonanței de Guvern.

Sigur, este o problemă amplă aceasta, având în vedere că Guvernul Ponta a stabilit în aprilie 2015, într-un mod cu totul netransparent și neconstituțional, printr-o ordonanță de urgență, că bunurile imobile confiscate pot fi atribuite instituțiilor publice, excluzând astfel societatea civilă și neținând cont de obligațiile stabilite prin Directiva nr. 2014/42 a Uniunii Europene privind înghețarea și confiscarea produselor provenite din săvârșirea de infracțiuni în Uniunea Europeană sau cele mai bune practici europene.

Ordonanța de urgență este redactată în grabă, fiind un exemplu de proastă legiferare. Ordonanța nu stabilește modul în care imobilele vor fi transparentizate, astfel încât instituțiile publice interesate să știe de existența lor, nu stabilește criterii pentru atribuirea imobilelor, scopurile limitative în care pot fi folosite, regulile de monitorizarea folosirii și întreținerii acestora post atribuire.

Nota de fundamentare este redactată sumar, incomplet și conține informații neadevărate.

Aceasta este o problemă foarte importantă, în legătură cu tot ceea ce înseamnă ordonanțe de urgență, având în vedere că în ultimii 11 ani există un număr de 1.600 de ordonanțe de urgență, în medie 141 de ordonanțe de urgență pe an sau una la 60 de ore, adică una la mai puțin de trei zile. Rezultă că în România, în ultimii 11 ani, statul s-a aflat în situații extraordinare, neobișnuite, ieșite din comun, din trei în trei zile. Adică, din 60 în 60 de ore. Iar fiecare dintre aceste situații extraordinare au generat câte o ordonanță de urgență.

Este în mod evident neverosimil ca statul român, stat democratic și membru al Uniunii Europene, a întâmpinat din 60 în 60 de ore, în ultimii 11 ani, situații excepționale, extraordinare, care i-au permis Guvernului ca tot din 60 în 60 de ore să ia locul Parlamentului și să legifereze prin ordonanțe de urgență.

Cred că este foarte important ca Parlamentul să rămână în rolul lui, acela de a legifera, iar Guvernul să se limiteze sau să înțeleagă ce înseamnă aceste situații de urgență.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, domnule deputat.

Dacă mai dorește cineva să intervină? Nu.

Nefiind amendamente, urmează votul final.

Reamintesc faptul că raportul comisiilor propune adoptarea Proiectului de Lege pentru respingerea OUG nr. 7/2015. Are caracter ordinar.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 21 noiembrie 2019, 2:16
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro