Ion Eparu
Ion Eparu
Ședința Camerei Deputaților din 3 martie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.34/11-03-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 03-03-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 3 martie 2016

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.2 Ion Eparu - declarație politică despre "Necesitatea construirii sălilor de sport în școli";

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Eparu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ion Eparu:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Declarația mea politica de astăzi este în cu totul alt registru decât cel al colegului antevorbitor: "Necesitatea construirii sălilor de sport în școli".

Două sunt motivațiile pentru care m-am oprit la această temă. Una din motivații este cea legată de faptul că săptămâna trecută, la Comisia pentru învățământ, tineret și sport, a fost prezentă doamna Elisabeta Lipă, care, sub diverse forme, a confirmat realitatea celor pe care eu le voi afirma în această declarație politică. Și cea de-a doua motivație este legată de faptul că, în ultima perioadă, în spațiul public, sunt destul de intense dezbaterile cu privire la modificarea cadrului învățământului preuniversitar, dar și universitar, în legătură cu creșterea numărului de ore de sport, ca activități obligatorii.

Stimați colegi,

Educația fizică reprezintă una dintre cele mai importante discipline din programa școlară.

Cu scopul inițial de a susține dezvoltarea armonioasă și de a îmbunătăți calitatea vieții, încă de la o vârstă fragedă, aceasta a devenit în timp un promotor al practicării sportului de performanță, încurajând tinerii să aleagă o carieră în domeniu.

Însă, în ultimii ani, din ce în ce mai puțini elevi îmbrățișează o carieră sportivă. Sunt 3,2 milioane de elevi în sistemul preuniversitar și doar 12.000 de sportivi înregistrați.

Unul dintre principalele motive care au condus la scăderea numărului interesați de sportul de performanță îl reprezintă lipsa sălilor de sport din școli sau a echipamentelor adecvate, care ar fi trebuit să le cultive și să le dezvolte acestora talentul sportiv.

25% din școlile din România organizează cursurile de educație fizică în spații improvizate, multe dintre sălile de sport nefiind reabilitate la timp și devenind spații de depozitare.

Există, de asemenea, școli în care o sală de curs a fost golită de mobilier și transformată periodic în sală de sport, pentru ca elevii să-și poată desfășura, totuși, activitățile.

Dacă în perioadele călduroase ora de educație fizică poate avea loc în curțile școlilor sau în alte zone, pe perioada iernii însă mii de elevi se văd nevoiți să rămână în sălile de curs, activitățile sportive fiind înlocuite cu diverse alternative.

Astfel, pentru respectarea principiului promovării educației pentru sănătate - inclusiv prin educația fizică și prin practicarea activităților sportive, principiu care guvernează învățământul preuniversitar și pe cel universitar, precum și învățarea pe tot parcursul vieții din România, precizată în Legea nr. 1/2011 a educației naționale - se impun măsuri care să reglementeze această situație.

Sistemul de învățământ este obligat să creeze cadrul oportun desfășurării în mod corect a tuturor disciplinelor din aria curriculară. Este necesar ca fiecare școală să beneficieze de o sală de sport modernă, complet echipată, în care elevii să poată efectua, în condiții de siguranță, educația fizică, fără a mai fi nevoiți să sisteze sau să înlocuiască orele de sport cu alte activități.

Se va asigura astfel nu doar o dezvoltare fizică armonioasă a elevilor, ci și susținerea sportului de performanță românesc.

În încheiere, să vă precizez câteva cifre care sper eu că sunt edificatoare.

În Prahova sunt 309 școli - 56 de școli primare, 206 gimnaziale și 47 de licee sau colegii; sunt 160 de săli de sport, adică 52% din școlile prahovene au o sală de sport.

În Ploiești, unul din marile centre urbane ale țării, situația este un pic mai bună, dar, de asemenea, nu este deloc îmbucurătoare: din 41 de unități școlare - 17 licee, 24 de școli generale - pentru aceste unități există 28 de săli de sport, adică 68% din unitățile școlare.

Cred că orice alt comentariu este de prisos.

Vă mulțumesc foarte mult pentru atenție.

Ion Eparu, deputat PSD, Colegiul 10, Prahova.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 27 ianuarie 2020, 1:44
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro