Paul Dumbrăvanu
Paul Dumbrăvanu
Ședința Camerei Deputaților din 3 martie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.34/11-03-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 03-03-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 3 martie 2016

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.15 Paul Dumbrăvanu - declarație politică referitoare la necesitatea transparentizării totale a activității administrației publice.  

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Paul Dumbrăvanu:

Stimați colegi,

Doamnelor și domnilor,

De-a lungul celor aproape 4 ani de mandat, am încercat prin intermediul declarațiilor susținute să aduc în atenția dumneavoastră probleme ce afectează toți cetățenii României, nu doar pe cei din municipiul Ploiești, pe care-i reprezint în Parlament.

Astăzi însă consider că este necesar să fac referire la o problemă punctuală ce mi-a fost adusă la cunoștință în timpul audiențelor ținute în cadrul biroului parlamentar. Din nou, deși aparent aspectele pe care urmează să le prezint afectează doar locuitorii Ploieștiului, veți putea observa cu multă ușurință faptul că problemele semnalate de concetățenii mei sunt unele ce afectează locuitorii tuturor orașelor și municipiilor din România.

Doresc să amintesc membrilor Consiliului Local Ploiești faptul că au obligația de a aduce la cunoștința cetățenilor toate faptele și actele administrative ce interesează colectivitatea locală, de a organiza periodic, cel puțin o dată pe trimestru, întâlniri cu cetățenii, de a acorda audiențe și de a prezenta în consiliul local o informare privind problemele ridicate la întâlnirea cu cetățenii.

Nu trebuie să uităm, stimați colegi, faptul că membrii consiliului local sunt în serviciul colectivității locale și au acces la orice informație de interes public. Autoritățile administrației publice locale și centrale, instituțiile și serviciile publice, precum și persoanele juridice de drept privat sunt obligate să asigure informarea corectă a aleșilor locali, potrivit competențelor ce le revin asupra treburilor publice și asupra problemelor de interes local. Pornind de la această premisă, a luat naștere o listă a informațiilor de interes public, la care ploieștenii au dreptul să aibă acces, informații nefurnizate în prezent pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Ploiești sau printr-un alt mijloc de comunicare. Este vorba despre cheltuielile efectuate, toate tipurile de contracte prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, plățile efectuate de către Primăria Ploiești și beneficiarul acestora, lista întâlnirilor trimestriale cu cetățenii, din ultimii ani, lista activităților desfășurate pentru cetățeni în afara ședințelor consiliului local, data concluziile și raportul acestora, lista dezbaterilor publice inițiate de primărie și asociații, efectuate în ultimii doi ani de mandat.

De asemenea, foarte importantă este lista diurnelor pentru deplasări în interes de serviciu, structura organizatorică și fișa de post a fiecărui angajat, precum și raportul lunar de activitate pentru fiecare direcție din Primăria Ploiești.

Procedura de achiziții să fie transmisă video, este o doleanță foarte importantă pentru transparență în ceea ce înseamnă decizie a administrației publice locale.

Ceea ce solicit astăzi este extrem de simplu, transparentizarea totală a administrației publice din Ploiești și publicarea în fiecare lună a tuturor cheltuielilor efectuate din bugetul local. Este un demers necesar, o abordare nouă și utilă cu privire la funcționarea administrației publice locale din Ploiești.

Cred cu tărie, doamnelor și domnilor, că această necesitate a luat naștere și din cauza faptului că, deși legislația din România prevede obligația de a furniza cetățenilor informațiile de interes public, neîndeplinirea acestei obligații constituie o abatere și atrage răspunderea disciplinară a acelui vinovat.

Atâta vreme cât nu există sancțiuni clare, mai aspre și o lege care să nu permită angajatului desemnat refuzul tacit de a furniza informațiile, este imposibil să se realizeze transparentizarea administrației publice locale.

Trebuie ca în viitorul apropiat să aducem modificări importante legislației în domeniu și îmi doresc, stimați colegi, ca împreună să ducem la bun sfârșit un astfel de proiect.

Vă mulțumesc.

Paul Dumbrăvanu, deputat PNL.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

   

Ședința s-a încheiat la ora 10,00.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 12 decembrie 2019, 5:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro