Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of April 18, 2016
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.75/26-04-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2016 > 18-04-2016 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of April 18, 2016

3. Dezbaterea Proiectului de Lege privind achizițiile publice (PL-x 18/2016) (rămas pentru votul final)
 
see bill no. 18/2016

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

7. Este vorba de PL-x 18/2016, Proiectul de Lege privind achizițiile publice.

Guvernul? Domnule secretar de stat, cine îl prezintă?

Suntem la PL-x 18/2016.

Video in format Flash/IOS

Domnul Bogdan Pușcaș:

Bună ziua, din nou.

Domnilor deputați,

Aș vrea să vă aduc în vedere, în cadrul acestei legi, câteva din elementele de noutate și cele care deosebesc Legea achizițiilor clasice de Legea achizițiilor sectoriale.

Aspectele specifice pe care le-am avut în vedere au fost acelea ale reducerii termenelor lipsă și a termenelor limită în cadrul procedurilor de atribuire.

În același timp, am introdus abordări mai flexibile în ceea ce privește cerințele minime de calificare - și am auzit aici un punct de vedere pe care am încercat să-l integrăm prin folosirea documentului unic de achiziții european.

În același timp, există criterii în plus care vor ajuta comisiile de evaluare în atribuirea lucrărilor, și anume, criterii calitative și criteriul care face referire la costul cel mai scăzut, nu prețul cel mai scăzut.

În același timp, facilităm prezența IMM-urilor, prin reguli de împărțire pe loturi, în așa fel încât și acestea să aibă acces la procedură.

Totodată, schimbăm optica în ceea ce privește caietul de sarcini, promovăm indicatori de performanță...

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Vă rog să concluzionați, domnule secretar de stat.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Bogdan Pușcaș:

În concluzie, dorim să vă adresăm rugămintea de a adopta acest proiect de lege, deoarece și el face parte din pachetul de legi în domeniul achizițiilor publice și este transpunerea Directivei Europene 24.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Îl invit pe domnul președinte Iulian Iancu, raport comun Comisia pentru industrii și Comisia juridică.

Vă rog, domnule președinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Mulțumesc foarte mult, domnule președinte.

Stimați colegi,

Avem în față unul dintre cele mai importante acte aflate în dezbatere în această sesiune, dacă nu chiar în acest an. Vorbim despre Legea privind achizițiile publice, cu care a fost sesizată în fond Comisia pentru industrii și servicii și Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Senatul a adoptat proiectul de lege.

Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare a dat aviz favorabil, la fel și Comisia pentru tehnologia informației și comunicațiilor, Comisia pentru transporturi și infrastructură au dat avize favorabile.

Proiectul, în fapt, creează cadrul legal privind achizițiile publice din România, urmărind transpunerea Directivei 24/2014 a Parlamentului European privind achizițiile publice și de abrogare a Directivei 18/2004. Prin același proiect se abrogă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiuni de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare.

Dezbaterea a fost extrem de amplă, stimați colegi, s-a întins pe multe săptămâni, cu un efort uriaș din partea staffului tehnic, a participanților, din partea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, în frunte cu domnul președinte Bogdan Pușcaș, din partea Curții de Conturi, de la care au fost prezenți: doamna Elena Dascălu și domnul Oană. La fel, au participat reprezentații Ministerului Transporturilor, ai Fondurilor Europene, ai Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor, ai Uniunii Naționale a Consiliilor Județene, ai Camerei de Comerț, ai Consiliului Superior al Magistraturii, precum și ai Curții Constituționale.

De asemenea, au fost și reprezentanți ai societății civile, printre care și cei ai Coaliției Naționale pentru Modernizarea României.

În urma dezbaterilor și a opiniilor exprimate, membrii comisiilor propun plenului aprobarea proiectului de lege, cu unanimitate de voturi.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Înțeleg că este o observație de tehnică legislativă la art. 296? Vă rog să o precizați acum.

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Da, într-adevăr, domnule președinte, este pur și simplu o eroare materială, din cauza volumului uriaș de lucru au fost dublate, la redactare, două alineate, respectiv vorbim de marginal 296, art. 224 alin. b) și c) care trebuie eliminate, ca urmare a dublării de redactare.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Dezbateri generale. Vreți să interveniți și la dezbateri generale?

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Da, vă mulțumesc foarte mult, domnule președinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă rog. Grupul parlamentar al PSD, domnul Iulian Iancu.

Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Stimați colegi,

Așa cum vă spuneam, avem în față un act normativ extrem de important. Eu cred că este cel mai important din acest an, din aceste sesiuni. Are această importanță pentru că el, în esență, face o referire directă la activitatea noastră ca parlamentari, la responsabilitatea noastră ca parlamentari, prin faptul că are o implicație intersectorială și vizează, pe de o parte, atât aspectele legate de zona economică, zona socială, dar și pe cele de mediu, exprimate în mod concret în țintele Strategiei europene pentru 2020.

Astăzi, după cum știți, în Parlament avem o reuniune interparlamentară prin care și aniversăm 125 de ani de când România este membră și în care, stimați colegi, se au în vedere obiectivele mileniului, obiectivele pentru anul 2030, dintre care cele mai importante și care vizează dezvoltarea durabilă privesc evoluția economică și socială a continentului nostru și a statelor membre.

Noi, în fapt, ce facem? Ca parlamentari, suntem considerați direct responsabili de efectele politicii în plan european. Parlamentul este responsabil, politicienii sunt responsabili.

Aș vrea să vă dau un citat dintr-unul din foștii miniștri de finanțe ai Uniunii Europene, ai unui stat din Uniunea Europeană care spune așa: "Politicienii de astăzi fac politică fără a avea putere, pentru că puterea aparține corporațiilor multinaționale care canibalizează sfera politică". Deci este un citat dintr-un fost ministru de finanțe, dar care ne transformă responsabili direct pentru această situație. Cu alte cuvinte, noi ce avem acum în discuție - și am să vă dau două cifre - este bătălia pe fondul public, bătălia pentru gestiunea economică, bugetară, în condiții de eficiență, în condiții de execuție bugetară pentru atingerea obiectivelor ecologice, sociale, economice.

Ce spun aceste cifre? Și am să vă dau doar două cifre - Statele Unite și Uniunea Europeană - în ultimul an au investit 3,1 trilioane de dolari pentru parcuri industriale, birouri, achiziții de bunuri pentru școli, pentru execuția de școli, pentru execuția de drumuri, pentru execuția de căi ferate și 5,4 trilioane de dolari pentru instituțiile financiar-bancare, care sunt în afara acestui spațiu al achizițiilor și care sunt responsabile, dacă vreți, în mare parte, de boom-ul acesta în zona construcțiilor imobiliare.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă rog să concluzionați, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

V-am dat aceste informații pentru că, stimați colegi...

Domnule președinte,

Vă rog să-mi permiteți, sunt câteva elemente pe care aș vrea să le cunoască colegii noștri.

Am ajuns în această situație din cauza lipsei de expertiză la un nivel satisfăcător cu privire la elaborarea documentațiilor, respectiv din cauza lipsei de experiență la evaluarea ofertelor tehnice, am avut parte de subevaluări ale valorilor estimate ale unor achiziții și, în consecință, o exagerare privind prețurile anormal de scăzute ale ofertanților, exagerarea criteriului de atribuire "prețul cel mai scăzut", durata îndelungată a desfășurării unor proceduri de atribuire, inclusiv cele de contestație, lipsa transparenței și eficacității investițiilor ...

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă rog să concluzionați, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Imediat!

... legislația dificil de utilizat și interpretat.

În consecință, avem în față un nou set de legi, patru legi, este de fapt un cod al achizițiilor publice care încearcă pentru prima dată să elimine statutul subantreprenorului român din cel de sclav, în cel de partener cu drepturi egale, care oferă o șansă și forței de muncă românești, reprezentată de întreprinderile mici și mijlocii, și transparentizează procesul, responsabilizează acest proces.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Domnule Cupșa...

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan Cupșa:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Bună seara tuturor!

La fel cum au făcut-o și antevorbitorii mei, salut și eu cu bucurie acest moment. Vorbim despre proiectul legislativ 18/2016, Legea privind achizițiile publice; este o lege-pivot, o lege fundamentală în pachetul legislativ pe care astăzi îl avem în dezbatere, adică acel pachet legislativ care-și propune să reglementeze achizițiile publice din România.

Dezbaterile au fost îndelungate, au început în luna iulie a anului trecut, au continuat în plan public până la începutul lunii martie și apoi au fost dezbateri, uneori chiar furtunoase, în comisiile reunite, Comisia pentru industrii și Comisia juridică din Camera Deputaților.

Subliniez - sunt dator să fac lucrul acesta - că pachetul legislativ, deci toate cele patru legi pe care le avem astăzi în discuție și care privesc achizițiile publice s-au adoptat în comisie cu acordul manifest atât al Partidului Național Liberal, cât și al Partidului Social Democrat, care au depășit orice parti-pris politic, cu scopul, sigur, de a adopta o lege cât mai potrivită, un pachet de legi cât mai potrivite.

Subliniez, de asemenea, buna colaborare pe care am avut-o cu Grupul parlamentar al UDMR.

Când vorbim despre achizițiile publice, în fapt vorbim despre o activitate de o importanță economică și socială deosebită, covârșitoare. Este de o importanță deosebită această activitate, nu doar pentru funcționarea de zi cu zi a autorităților contractante, ci, în egală măsură, este important pentru viitorul nostru, pentru viitorul acestei țări, felul în care vom ști să achiziționăm bunuri, produse, servicii și lucrări.

O achiziție publică, o activitate de achiziție publică deficitară a generat și va genera și în viitor pierderi foarte mari, pierderi uriașe, pierderi de fonduri nerambursabile, pierderi de fonduri atrase de la bugetul național, precum și pierderi ale fondurilor pe care le atragem din bugetul Uniunii Europene.

În mod evident, achizițiile publice, dacă se vor desfășura într-un mod nesatisfăcător, așa cum se întâmplă în prezent, vor afecta bunul mers al întregii noastre economii naționale, așa cum vor afecta interesele legitime ale antreprenorilor români și cum vor afecta interesul fiecăruia dintre noi, al cetățenilor acestei țări.

Ce este important în legătură cu acest pachet legislativ este faptul că am reușit, cu titlu de declarație politică, să stabilim care este scopul ultim, scopul fundamental al acestui pachet legislativ. Este acela de a asigura achiziția publică a bunurilor, a serviciilor și a lucrărilor, în condiții - subliniez - de eficiență economică, pe de o parte, și eficiență socială, pe de altă parte.

Când vorbim despre eficiență economică, vorbim de un raport potrivit între efectele pe care le produc și costurile pe care le au aceste achiziții publice.

Când vorbim despre eficiență socială, vorbim despre beneficiile sociale pe care le obținem, raportându-ne la eforturile materiale pe care le facem. Este un lucru deosebit de important.

Un alt principiu care merită a fi subliniat este acordarea unei autonomii lărgite autorităților contractante, corelat fiind, însă, acest principiu, cu principiul asumării răspunderii de către aceste autorități contractante.

Suntem alături de autoritățile contractante prin acest pachet legislativ, așa cum stăm alături de antreprenorii români. Stăm alături de antreprenorii români pentru că, în acord cu normele juridice regăsite în acest pachet legislativ, interesele locale, regionale și naționale vor fi protejate. Factorii de mediu, factorii sociali, factori care caracterizează din punct de vedere local, regional România, se vor regăsi, și în felul acesta vom proteja antreprenorii români. Vom proteja antreprenorii români, vom proteja din punct de vedere social și acele entități care necesită această protecție, pentru că vom regăsi drept factori importanți în atribuirea acestor contracte factorii economici, factorii sociali și respectiv factorii de mediu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă rog să concluzionați.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan Cupșa:

Vă mulțumesc.

Probabil la explicarea votului o să-mi permiteți să continui, nu, domnule președinte de ședință?

Așa cum spuneam, acest pachet legislativ este absolut necesar, pentru că ne confruntăm din punct de vedere social cu un fenomen pe care nu-l putem nega: achiziționarea de bunuri și servicii de lucrări în România s-a făcut defectuos. S-a făcut defectuos pentru că, în bună măsură, legislația prezentă este una neclară, reglementează prea puțin sau reglementează prost această activitate. Este nevoie, de asemenea, să facem acest efort de a legifera și pentru că avem datorii, România are datorii; în calitatea de țară membră a Uniunii Europene, trebuie să transpunem Directiva Europeană. Subliniez, însă, un lucru: acest pachet legislativ nu este o transpunere mot ŕ mot a Directivei Europene. Am transpus din Directiva Europeană tot ceea ce era imperativ necesar, ca urmare a obligațiilor internaționale pe care le avem, și am alăturat, în acest pachet legislativ, toate normele juridice pe care noi le-am crezut necesare pentru a ne proteja interesele. Subliniez din nou: pentru a proteja interesele autorităților contractante, ale antreprenorilor români și astfel să ne protejăm interesele legitime ale fiecăruia dintre noi, ale cetățenilor români.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan Cupșa:

Vă mulțumesc și eu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Grupul parlamentar al UDMR. Domnul deputat Antal și apoi neafiliații.

Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Am o rugăminte, domnule președinte. Deci nu se poate ca un pachet de legi să treacă în cinci minute sau în trei minute, da? Pentru că eu aș dori - și am revenit la acest microfon să pot cita trei amendamente care exact...

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Suntem la dezbateri generale, domnule deputat. La dezbateri generale, după care la amendamente...

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

La dezbateri generale sunt, dar nu m-ați lăsat data trecută să-mi termin ideile...

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Păi trebuia să vă încadrați în timp, domnule coleg!

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Domnule președinte, n-ați citat nimic la amendamente respinse, ați trecut de amendamente 1-50, 50-150 și am terminat dezbaterea.

Eu am venit acum, la această lege, care de fapt este legea-cadru, unde am concret. Și o să vă atenționez să mă lăsați ca la pagina 199, la art. 41, unde am un amendament exact despre ceea ce s-a discutat aici, pentru a sprijini personalul care lucrează cu aceste legi.

La pagina 262 am un amendament care se referă exact și preia textual din directivă problema prețului cel mai mic și mai am un amendament respins la pagina 216, unde vorbim exact de sprijinirea producătorilor autohtoni, despre care s-a discutat peste tot, numai că, în momentul în care am dorit să fie introduse în legislație aceste probleme, atunci ne-am oprit cu colegii și am avut discuții foarte lungi, pentru că eu am încercat să citesc exact - și o să fac acest lucru - citesc exact problema din directivă: "În scopul de a încuraja o mai bună orientare către calitatea achizițiilor publice, ar trebui să li se permită statelor membre să interzică sau să restricționeze utilizarea doar a prețului sau doar a costului pentru evaluarea celei mai avantajoase oferte din punct de vedere economic, în cazul în care acestea consideră necesar acest lucru". Este formulat un amendament și aș fi dorit și o să vă rog - de aceasta am încercat să vă spun la ce pagină există aceste amendamente, pentru că este foarte greu să urmăresc când dumneavoastră ziceți: "Punctul 1 - punctul 50..." Acolo este foarte greu să urmărim la ce punct este anume acel amendament respins, dar la amendamente respinse se regăsesc acestea trei și aș dori să le susțin în fața plenului, pentru că...

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Foarte bine, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

...cad exact pe aceste obiective și pe principiile de bază despre care toată lumea vorbește, dar în mod clar nu au fost trecute în legislație. Și aceasta doresc. Atât!

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Foarte bine.

Domnule deputat, regulamentar, când vom ajunge la ele, vă rog să urmăriți, dar tot regulamentar vedeți că eu voi merge pe textul de la amendamentele admise. În momentul în care ajung la un amendament admis, dumneavoastră aveți amendament respins, nicio problemă, vă dau cuvântul, îl susțineți și, prin vot, îl adoptăm sau nu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Domnule președinte, amendamentele respinse sunt separat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Tocmai, domnule coleg, dar, vă rog, sunteți de prea mult timp în Parlament ca să discutăm. Discutăm pe raportul cu amendamente admise, așa se face, haideți să nu ne păcălim unii pe alții! Dumneavoastră, dacă aveți un amendament respins, nicio problemă, vă dau cuvântul...

Mulțumesc.

La dezbateri generale dacă mai are cineva de discutat?

Domnule Cernea, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule președinte de ședință.

Tema achizițiilor publice este crucială. Probabil că cea mai mare parte a fondurilor publice se duce către achiziții publice. Așadar, de această temă depinde modul în care sunt cheltuiți banii publici, cu responsabilitate sau nu, prin fapte de corupție sau nu. Mulți politicieni, colegi de-ai dumneavoastră, sunt anchetați, sunt cercetați, sunt bănuiți că ar fi folosit practici ilegale în privința achizițiilor publice.

De aceea, este cu atât mai important să avem o legislație matură, o legislație care să țină cont de experiența de până acum, care să limiteze pe cât posibil riscurile de fraude, însă cum să avem o astfel de legislație dacă lipsește dezbaterea reală? Văd din nou, cu aceeași stupoare, că raportul comisiei sesizate în fond are data de astăzi. Din nou se încalcă Regulamentul, art. 69 pct. 2. Îmi pare foarte rău că trebuie să aduc în discuție din nou și din nou acest aspect, dar este de datoria mea să o fac. Sunt stupefiat că partidele principale: PSD, PNL și celelalte partide reprezentate în Parlament nu vin să apere acest Regulament. Fără să ne apărăm și fără să ne respectăm propriile reguli nu putem să mai susținem ...

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Imediat închei, zece secunde...

... nu putem să dovedim că ....

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vorbiți pe Regulament, domnule coleg... Pentru că, între timp, Regulamentul s-a modificat. Dacă nu știți, vă rog frumos, luați-l, vă duceți la stafful tehnic, și vedeți că în momentul în care liderii de grup, cu unanimitatea liderilor de grup pot modifica Regulamentul, din păcate chiar s-a modificat... Vă rog eu, puneți mâna și citiți-l!

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Aceasta este foarte grav, pentru că ...

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

E grav că nu citiți!

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

... aceasta anulează dezbaterea reală. Sigur că putem așa, pe repede înainte, să adoptăm orice, fără dezbateri, dar dacă nici în Parlament, nici în plen nu avem dezbateri, unde..., cât mai rămâne din democrație și unde vom mai avea dezbateri?

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Da, mulțumesc.

Domnul Iancu. Înțeleg că aveți o observație.

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Stimați colegi,

Referitor la dezbateri, săptămâni întregi au fost dezbateri, au fost deschise, au venit toate instituțiile și toți parlamentarii care au avut ceva de susținut.

Am făcut o intervenție mai înainte, domnule președinte, stimați colegi, spuneam că la marginal 296, art.224, trebuie eliminate literele b) și c), ca urmare a dublării textului. Revin și menționez: doar la alin. b), doar alin. b). Cerem să fie modificat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Stimați colegi,

Deci, avem 316 articole, amendamente admise. Rog colegii care au amendamente respinse să le urmărească. Sunt și 76 de amendamente respinse. Vă rog, voi da citire în calupuri de câte 50. Colegilor care au amendamente respinse și doresc să intervină le voi da cuvântul.

Deci, de la 1 la 50 dacă sunt observații? Nu sunt.

Vă rog, urmăriți, stimați colegi! Deci, de la 1 la 50 sunt observații? Nu. Adoptat.

De la 51 la 100 dacă aveți observații? Nu. Aveți observații? Păi ridicați mâna, eu de unde să știu că dumneavoastră vreți să interveniți, domnule coleg? V-am rugat, discutăm. Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Antal István:

Art.41. Am alin.(1), (2) și alin.(3).

În vederea realizării achizițiilor publice, autoritatea contractantă înființează un compartiment intern, specializat în domeniul achizițiilor publice sau, unde nu este posibil, prin ordin al conducătorului autorității contractante, una sau mai multe persoane sunt desemnate cu ducerea la îndeplinire a principalelor atribuții în domeniul achizițiilor publice.

Alin.(2). Prin norme metodologice, se detaliază atribuțiile compartimentului intern specializat sau ale persoanelor desemnate, după caz, în domeniul achizițiilor publice, precum și sprijinirea activității acestuia, sau acestora, de către celelalte compartimente ale autorității contractante.

Alin.(3), și acesta este cel mai important, despre care v-am vorbit, salarizarea personalului prevăzut la alin.(1) se stabilește la nivelul de salarizare aferent sau asimilabil funcțiilor din cadrul Ministerului Fondurilor Europene.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Supun votului dumneavoastră acest amendament, care a fost respins de comisie.

Cine este pentru acest amendament? Vă rog să votați. Unu, doi, trei, patru, cinci, șase.

6 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 44 de voturi împotrivă.

Abțineri? 26 de abțineri.

Deputați care nu și-au exercitat votul? Nu sunt.

Deci cu 7 voturi pentru, 46 împotrivă și 26 de abțineri, amendamentul nu a fost adoptat.

Revenim. De la 51 la 100.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

De la 101 la 150 dacă aveți observații? Nu.

De la 151 la 200 dacă aveți observații? Nu.

De la 201 la 250 dacă aveți observații? Nu.

De la 251 la 300 dacă aveți observații? Nu.

De la 301 la 316 dacă sunt observații? Nu.

Anexa 1, dacă aveți observații? Nu.

Anexa 2, observații? Nu.

Vă mulțumesc.

A fost adoptat.

Supun votului dumneavoastră eliminarea pe care, din eroare, cele două comisii - este vorba despre 296, alin. b), se propune eliminarea.

Supun votului dumneavoastră eliminarea de la 296 - b).

Cine este pentru? Vă mulțumesc. 76.

Voturi împotrivă? Unu.

Abțineri? Unu.

Deci, cu 76 de voturi pentru, o abținere și un vot împotrivă, 296 - alin. b) a fost eliminat.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania thursday, 22 august 2019, 8:41
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro