Gheorghe Costin
Gheorghe Costin
Sittings of the Chamber of Deputies of May 4, 2016
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.87/09-05-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
28-01-2020
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2016 > 04-05-2016 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of May 4, 2016

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.2 Gheorghe Costin - declarație politică cu titlul "Toleranță zero față de ineficiența ministrului transporturilor și a directorului CNADNR în gestionarea lucrărilor pe DN 76 Oradea-Deva și în privința centurii ocolitoare Ștei-Beiuș";

   

Doamna Rodica Nassar:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Are cuvântul, în continuare, domnul deputat Gheorghe Costin.

Video in format Flash/IOS

Domnul Gheorghe Costin:

Declarație politică: "Toleranță zero față de ineficiența ministrului transporturilor și a directorului CNADNR în gestionarea lucrărilor pe DN 76 Oradea-Deva și în privința centurii ocolitoare Ștei-Beiuș".

Doamnă președinte de ședință,

Stimați colegi,

Declarația mea politică de azi este un ultimatum dat actualului ministru al transporturilor și conducerii CNADNR, principalii responsabili pentru faptul că una dintre cele mai importante artere rutiere de transport din țară, DN 76 Oradea-Deva, este în continuare nefinalizată.

În momentul de față, blocajul este total pe două dintre cele șase loturi aflate în construcție, și anume tronsoanele Vârfuri-Ștei, Ștei-Beiuș, unde lucrările de modernizare trenează de prea mult timp.

Am adus această situație dezastruoasă în atenția oficialilor din minister și din CNADNR în nenumărate rânduri, atât prin intermediul întrebărilor parlamentare, cât și în cadrul dezbaterilor din Comisia pentru transporturi și infrastructură, cu ocazia adoptării bugetului pentru anul 2016.

Recent, am prezentat situația direct ministrul transporturilor, Dan Marian Costescu, și directorului CNADNR, Cătălin Homor, în speranța că voi primi răspunsuri argumentate și o asumare fermă în privința finalizării acestor lucrări. Mă așteptam la mai mult profesionalism și implicare, dar am constatat cu dezamăgire că lucrurile nu se mișcă deloc în direcția bună.

Istoricul acestui DN 76 este tumultuos. După ani în care nu s-au alocat fonduri pentru lucrări, s-a intrat într-o nouă etapă, aceea a includerii sale în Masterplanul general de transport. Apoi, a fost scos din varianta finală a acestui document și s-a produs fazarea lui. Niciuna dintre variante nu a fost câștigătoare.

Astfel, din ultimul răspuns primit în data de 30 martie a.c., sub semnătura ministrului Dan Marian Costescu, am aflat că stadiul fizic de execuție a lucrărilor pe cele șase loturi este situat între 47% pe tronsonul Vârfuri-Ștei, urmat de un stadiu de 51% pentru tronsonul Ștei-Beiuș și 90% pe tronsonul Brad-Ionești, deși, conform contractului, întreg proiectul trebuia finalizat încă din anul 2013. Bilanțul este unul nesatisfăcător și el demonstrează slaba capacitate a instituțiilor responsabile ale statului să dezvolte și să finalizeze lucrările de infrastructură în termenul stabilit.

Toleranța trebuie să fie zero în fața acestei contraperformanțe a oficialilor din Ministerul Transporturilor și ai CNADNR. De aceea, le solicit în mod public celor responsabili să se mobilizeze, iar într-un termen de maximum o lună să ia măsurile necesare pentru deblocarea lucrărilor pe cele două loturi din DN 76.

În lipsa acestei mobilizări, riscăm ca acest drum, de importanță strategică pentru zona de vest a țării, să rămână un șantier permanent, iar astfel banii publici alocați acestui proiect major de infrastructură să fie risipiți în mod iresponsabil și ineficient.

Totodată, readuc în atenția ministrului o altă problemă nerezolvată, aceea a centurii de ocolire Ștei-Beiuș, pentru care nici până la această oră nu a fost încheiat contractul de execuție, deși lucrarea a fost licitată și adjudecată în anul 2015.

Îi solicit pe această cale ministrului să introducă în varianta finală a Masterplanului general de transport acest obiectiv de investiție, document pe care a promis că îl transmite Parlamentului până la finele lunii mai.

La finalul acestei luni, dacă lucrările nu vor fi reluate pentru cele două loturi din DN 76, iar centura ocolitoare Ștei-Beiuș nu se va regăsi în lista proiectelor de Masterplan de transport, șeful Executivului, domnul Dacian Cioloș, va trebui să se implice și să dea un verdict, pentru că se impune o analiză serioasă, iar cei responsabili pentru un eventual eșec vor trebui să răspundă.

Vă mulțumesc. Deputat de Bihor, Costin Gheorghe.

Video in format Flash/IOS

Doamna Rodica Nassar:

Vă mulțumim, domnule deputat.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania wednesday, 29 january 2020, 1:04
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro