Plen
Ședința Camerei Deputaților din 10 mai 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.93/17-05-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 10-05-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 mai 2016

2. Supunerea la votul final:

     

După pauză

 
     

(În continuare, ședința a fost condusă de domnul deputat Florin Iordache, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Niculae Mircovici și Laurențiu Chirvăsuță, secretari ai Camerei Deputaților.)

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Rog colegii să ia loc pentru a putea începe sesiunea de vot final.

Începem sesiunea de vot final.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare (Pl-x 798/2015) (retrimisă comisiei)

Pe procedură, domnul Pâslaru. Vă rog.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Am următoarea solicitare: pe poziția 24 există o propunere, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 321 privind comercializarea produselor alimentare.

Având în vedere faptul că pe traseul mult mai vechi, introduse pe traseul legislativ, există alte trei legi și că acest proiect de lege a fost înaintea altor proiecte care au fost ținute la sertar, mai mult decât atât, s-au luat din acele proiecte de lege care, repet, au fost dinainte, s-a luat 90% din text, noi am fi dorit să vină ca amendamente, nu ca un nou proiect de lege.

Pentru acest lucru vă propun retrimiterea acestei propuneri legislative la comisie.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Termen?

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

Termen: 1 lună de zile, pentru că s-a profitat foarte mult de faptul că altcineva, cine era președinte al comisiei, a ținut cele trei proiecte de legi care trebuiau de mult să fie la votul final, la comisie.

Deci vă solicit retrimiterea pentru o lună de zile la comisie a poziției 24, Pl-x 798.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

E o propunere de ...

Domnule Săpunaru, vă rog. Apoi voi supune votului retrimiterea ...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Nini Săpunaru:

Eu sunt acel președinte de comisie... S-au discutat cele patru proiecte de lege la comun. Ele au venit în aceeași perioadă de la Senat, n-a ținut nimeni niciun proiect la sertar. Conform procedurilor parlamentare s-a aprobat un anumit proiect de lege din celelalte patru și celelalte trei au fost aduse aici la respingere. Așa este procedura parlamentară. Nu am aplicat altceva decât procedura parlamentară, strict parlamentară. Proiectele de lege toate au fost introduse anul trecut din mai-iunie până în septembrie-octombrie, au fost la Senat și s-au întors de la Senat în diferite faze și le-am discutat pe toate patru, la comun, sau cinci.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Domnul Márton Árpád-Francisc.

... dar în regulament spune altceva.

Vă rog, domnul Márton Árpád-Francisc.

Trebuia rapoarte pentru toate cele patru proiecte, în același timp.

Vă rog, domnul Márton Árpád-Francisc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte,

Verificați Regulamentul Camerei Deputaților. În asemenea situație, se depune un singur raport pentru toate cele patru, iar proiectul de bază, care se dezbate și la care se pun ca amendamente cele preluate din celelalte, este prima lege care a intrat în Camera Deputaților. Așa este prevederea legală.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Da. Vă mulțumesc.

Este o propunere de retrimitere. Vă rog să votați.

Cine este pentru retrimitere? 143 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? 66 de voturi împotrivă.

Abțineri? 3 abțineri.

Colegi care nu votează? 1.

Propunerea de retrimitere a fost acceptată.

Pe procedură, domnul Iulian Iancu, președintele Comisiei pentru industrii și servicii. Vă rog.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Iulian Iancu:

Stimați colegi,

Doar pentru stenogramă, câteva modificări de tehnică legislativă. La PL-x 29 sunt obligatorii, respectiv, PL-x 29/2015.

La art.1, în loc de "fondatării", se va scrie "fondării".

La art. 3 lit. c), este un dezacord gramatical și se va scrie în loc de "acestora", "serviciile acordate acestuia".

De asemenea, la lit. h), în loc de "administratorul incubatorului pentru care reglementează", se va scrie "care reglementează".

De asemenea, la art.4, dispare conjuncția "și"; se va citi direct: "titlul conferă fondatorului dreptul de a beneficia de facilități".

La art. 5 lit. b) este un dezacord gramatical și se va citi: "asociere în participațiune realizată", și nu "se realizată".

La art. 7 alin. (3) se va citi: "conducătorului autorității administrației publice centrale cu atribuțiuni în domeniul întreprinderilor mici", "cu atribuții" în loc de "atribuțiuni".

De asemenea, la Secțiunea a II-a, a fost omis, nu... e lipsă titlul, și se citește, titlul este "Funcționarea incubatorului de afaceri".

La art. 14 alin. (1), în loc de "sunt societăți nou-înființate care au cel mult 2 ani", se va citi "cel mult 3 ani".

La art. 15 alin. (4), la lit. e), pardon, la art. 14 se va citi în loc de "Secțiunea II1", se va citi "Secțiunea II2".

Art. 15 alin. (4), la lit. b), "să respecte regulamentele aprobate de către fondatorul incubatorului de afaceri"; la c), "să nu o degradeze", în loc de "să nu le degradeze".

Art. 16, în loc de "incubat", se citește "rezident al incubatorului de afaceri"; la alin.(1), în loc de "calitate de incubat", se va citi "calitatea de rezident al incubatorului de afaceri".

La alin. (2), în loc de "întreprindere incubată", se va citi "rezidentul incubatorului de afaceri".

Art. 21, în loc de "direcție generală, politici antreprenoriale", se va citi "compartimentul cu atribuții în domeniul politicilor antreprenoriale".

Și ultimul, în loc de "decizie", se va citi, în locul "deciziei conducătorului direcției politici generale", se va citi "ordin al conducătorului autorității administrației publice centrale cu atribuții în domeniul întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri" și se adaugă: "la propunerea compartimentului cu atribuții în domeniul politicilor antreprenoriale".

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Da. Domnul Máté András, liderul Grupului parlamentar al UDMR. Vă rog.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Máté András-Levente:

Vă mulțumesc.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Dacă ar fi fost două-trei greșeli de redactare, aș fi fost de acord să facem în plen această corectare a textului. Dar să adăugăm la textul de lege, după ce a trecut de dezbaterea pe articole, încălcăm propriul regulament. Din câte am auzit, nu sunt două sau trei, sunt o groază de greșeli, datorită faptului, dacă țineți minte, că în plen ne-am grăbit, repede, repede pe înainte, să votăm acest proiect de lege. Iată rezultatul!

Eu vă solicit să retrimitem o săptămână, două, trei săptămâni, cât e necesar, comisiilor și să facem un text de lege. Dar așa, adăugând la votul final, anumite cuvinte sau chiar, cum era ultima propunere, cine emite acel ordin, mi se pare că încălcăm regulamentul.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Este o propunere de retrimitere pentru două săptămâni, pe care a propus-o Grupul UDMR.

Cine este pentru o retrimitere de două săptămâni? Vă rog să votați. 19 voturi pentru.

Împotrivă?

17 voturi pentru și 178 de voturi împotrivă.

Abțineri? Una.

Colegi care nu votează, nu-și exprimă votul? 1.

Propunerea de retrimitere pentru două săptămâni nu a fost acceptată.

Deci, la poziția 27, când voi supune votului dumneavoastră, este vorba de PL-x 29, potrivit stenogramei, va rămâne așa cum a fost prezentată de președintele Comisiei pentru industrii și servicii.

Și acum revenim.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind completarea articolului 113 din Regulamentul Camerei Deputaților (PH CD 43 /2016) (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptarea propunerii de respingere formulate de comisie)

Poziția 1, Proiectul de Hotărâre pentru completarea art. 113 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Comisia pentru regulament propune respingerea.

Cine este pentru? Vă rog să votați.

Cine este pentru?

Voturi împotrivă? 16.

Abțineri? 69.

Nu a fost întrunit numărul de voturi.

Se retrimite la comisie. Vă rog, domnul Márton Árpád-Francisc. S-a retrimis la comisie. Trebuia 190. Da.

Mergem mai departe.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu privind stadiul de realizare a acțiunilor prioritare din cadrul Agendei europene privind migrația COM(2016) 85 (PH CD 44 /2016) (adoptat)

2. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu privind stadiul de realizare a acțiunilor prioritare din cadrul Agendei europene privind migrația; este vorba de COM 85/2016.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Abțineri?

Cu 15 abțineri, un vot împotrivă și 180 de voturi pentru, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European și Consiliu - Următoarele etape operaționale ale cooperării dintre UE și Turcia în domeniul migrației COM (2016) 166 (PH CD 45 /2016) (adoptat)

3. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European și Consiliu - Următoarele etape operaționale ale cooperării dintre Uniunea Europeană și Turcia în domeniul migrației. Este vorba de COM 166/2016.

Cine este pentru?

Voturi împotrivă? 1.

Abțineri?

Deci, cu o abținere și 15 voturi împotrivă și 201 voturi pentru, a fost adoptat.

Procedură. Vă rog, domnule Cernea.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Domnule președinte de ședință,

Vă rog foarte mult să fim întru totul corecți și, atunci când întrebați câte voturi sunt pentru, să spuneți imediat câte sunt pentru.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Da, vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Apoi, când întrebați câte sunt împotrivă, să sunteți imediat câte sunt împotrivă.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Remus-Florinel Cernea:

La abțineri, la fel. Pentru că, altfel, nu avem, iarăși, din nou, vot electronic, se votează prin ridicare de mână și tare mi-e, nu vreau să pun suspiciuni asupra dumneavoastră, dar, nu avem niciun mijloc de control, dacă nu cumva calculați să iasă numărul pe care-l doriți de voturi.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu - Punerea în aplicare a Agendei europene de securitate: planul de acțiune al UE împotriva traficului și utilizării ilegale de arme de foc și explozivi COM (2015) 624 (PH CD 46 /2016) (adoptat)

Domnul Florin Iordache:

Mergem mai departe.

4. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu - Punerea în aplicare a Agendei europene de securitate: planul de acțiune al UE împotriva traficului și utilizării ilegale de arme de foc și explozivi. Este vorba de COM 624.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 212 voturi pentru, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Document de lucru al serviciilor Comisiei - Raportul de țară al României pentru 2016, inclusiv un bilanț aprofundat privind prevenirea și corectarea dezechilibrelor macroeconomice SWD (2016) 91 (PH CD 47 /2016) (adoptat)

5. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Document de lucru al serviciilor Comisiei - Raportul de țară al României pentru 2016, inclusiv un bilanț aprofundat privind prevenirea și corectarea dezechilibrelor macroeconomice SWD (2016) 91. Este vorba de Proiectul de hotărâre nr.47/2016.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 214 voturi pentru, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu privind Planul de acțiune pentru consolidarea combaterii finanțării terorismului COM(2016)50 (PH CD 48 /2016) (adoptat)

6. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu privind Planul de acțiune pentru consolidarea combaterii finanțării terorismului. Este vorba de COM 50/2016.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Una.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 212 voturi pentru și o abținere, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European și a Consiliului privind combaterea terorismului și de înlocuire a Deciziei-cadru 2002/475/JAI a Consiliului privind combaterea terorismului COM (2015) 625 (PH CD 49 /2016) (adoptat)

7. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European și a Consiliului privind combaterea terorismului și de înlocuire a Deciziei-cadru 2002/475/JAI a Consiliului privind combaterea terorismului. Este vorba de COM 625.

Cine este pentru? Vă rog să votați. Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 213 voturi pentru, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind achizițiile sectoriale (PL-x 17/2016) (adoptat)

Trecem la categoria Legi ordinare.

8. Proiectul de Lege privind achizițiile sectoriale, PL-x 17/2016.

Comisia pentru industrii și servicii și Comisia juridică, de disciplină și imunități propun adoptarea proiectului de lege.

Vă rog să votați.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? 1.

Abțineri?

Cu 198 de voturi pentru, 15 abțineri și un vot împotrivă, proiectul de lege a fost adoptat.

Explicarea votului? Dorește? Nu.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind achizițiile publice (PL-x 18/2016) (adoptat)

9. Proiectul de Lege privind achizițiile publice, PL-x 18/2016.

Comisia pentru industrii și servicii și Comisia juridică, de disciplină și imunități propun adoptarea proiectului de lege.

Cine este pentru? Vă rog să votați. Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? 1.

Abțineri? 17.

Cu 196 de voturi pentru, un vot împotrivă și 17 abțineri, proiectul de lege a fost adoptat.

Vă rog, explicarea votului, Grupul parlamentar UDMR.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Antal István:

Domnule președinte,

Domnule prim-ministru,

Onorați membri ai Guvernului,

Stimați colegi,

Aprecierea noastră, de ordin general, asupra proiectelor de lege privind achizițiile publice este că sunt mai bune decât cele pe care le înlocuiesc. Mă refer, firește, la Ordonanța nr.34, care a fost modificată de 20 de ori și nu mai corespunde ca o lege funcțională.

UDMR a fost un actor activ în dialogul cu sfera civilă, premergător dezbaterilor pe fond, a participat în mod activ la dezbaterile comisiilor reunite, împreună cu colegii mei, am depus peste 60 de amendamente, în parte, acceptate. Pe cele respinse, pe care le considerăm cruciale, am încercat să le susțin în timpul plenului Camerei, în timpul dezbaterii în plenul Camerei. Într-un cuvânt, dată fiind importanța unui cadru legislativ nou și coerent, UDMR s-a implicat în toate etapele premergătoare de adoptare a acestuia.

Sperăm că amendamentele noastre care au fost respinse, totuși, vor fi puse în aplicare, fie prin alte legi, fie prin normele metodologice. Mă refer, în speță, la salarizarea personalului din compartimentele de achiziții publice de la entitățile contractante, care, de data asta, prin noua lege a salarizării funcționarilor publici, ar putea să fie într-o sursă, pentru că de acest lucru depinde foarte mult atragerea fondurilor europene, pentru că nu sunt stimulați, au salarii de mizerie, practic. Și, practic, personalul competent fuge din aceste compartimente. Toată lumea cunoaște această problemă. Și mă refer, în primul rând, la alte câteva...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Antal István:

Domnule, vă rog frumos să mă lăsați...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Au trecut două minute. V-am lăsat.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Antal István:

Este foarte important. Mă refer, în speță, la cei 200 de noi angajați la Curtea de Conturi, aprobați prin lege, și 50 de judecători, care au salarii consistente și mă refer la instituția ANAF, unde salariul mediu este de 7.000 lei. Eu consider că se poate remedia acest lucru. Prin norme se poate introduce un amendament deosebit de important, prin care am propus ca produsele agroalimentare...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Antal István:

...produse în zonă, să fie cumpărate. Prin norme se poate remedia. Există un model britanic, care, la fel, prin normă, realizează acest lucru și la prețul cel mai mic, sper ca...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc. Este a treia oară, domnule deputat. Vă rog frumos.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Antal István:

... să nu mai aplice niciodată...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Da, vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Antal István:

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Alte intervenții dacă sunt explicare? Nu sunt.

Domnul Iancu.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Iulian Iancu:

Stimați colegi,

E un moment foarte important, pentru că tocmai avem, la vot final, cel mai important pachet de legi care se transformă, dacă vreți, într-un cod al legislației privind achizițiile publice în România, într-un context în care acest cod este rezultatul analizei pe parcursul a 4 ani, începând cu 2010-2014, la nivelul Uniunii Europene, și este a șasea reanalizare a legislației în domeniul achizițiilor publice în ultimii 45 de ani. De ce? S-a născut în urma fenomenului generat de criza economică și financiară la nivelul Uniunii Europene și bătălia surdă care se duce pe gestiunea banului public, în special pe acele motoare economice pe care le generează întreprinderile mici și mijlocii din Uniunea Europeană. Practic, prin acest set de legi, România își îndeplinește și-și asumă rolul abordării strategice în ceea ce și-a asumat Europa pentru 2020: o economie inteligentă, o economie ecologică, o economie a incluziunii sociale. Am plecat de la faptul că nu există expertiză în domeniul realizării documentațiilor, nu avem expertiză în domeniul evaluării documentațiilor, nu există expertiză în ceea ce înseamnă gestiunea în desfășurarea și multiplicarea sumelor alocate pe proiecte. Am plecat de la faptul că o lucrare își creștea valoarea cu 50% față de valoarea inițială scoasă la licitație.

Astăzi, prin acest pachet de legi, noi, în România, atragem întreprinderile mici și mijlocii prin: lotizarea proiectelor scoase la licitație, dând o șansă orizontalei economice românești, respectiv societăților mici și mijlocii care vor avea rol de subantreprenor cu drept contractual, cu semnarea contractului și cu plata, chiar dacă antreprenorul general ar putea să aibă probleme de-a lungul derulării contractelor.

De asemenea, nu mai pot majora cu 50% valoarea inițială a contractelor, ci doar cu 10% pentru elemente justificate.

Am reușit să acordăm salarii...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Iulian Iancu:

...speciale pentru cei din achizițiile publice, personal suplimentar pentru cei din control Curtea de Conturi, pentru judecători de la curțile de apel, de la tribunale, pentru a fluidiza procesul și congestia.

Sperăm ca, prin această decizie, Parlamentul României să aibă o contribuție esențială în realizarea de motoare economice și pentru întreprinderile românești, întreprinderile mici și mijlocii, dar, pentru întreg mediul economic din țara noastră.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc mult.

Alte intervenții? Nu mai sunt.

Mergem mai departe.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, precum și pentru organizarea și funcționarea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (PL-x 19/2016) (adoptat)

10. Proiectul de Lege privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, precum și pentru organizarea și funcționarea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, PL-x 19/2016.

Comisia pentru industrii și servicii și Comisia juridică, de disciplină și imunități propun adoptarea.

Cine este pentru?

Voturi împotrivă? 1.

Abțineri? 17.

Cu 196 de voturi pentru, un vot împotrivă și 17 abțineri, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii (PL-x 20/2016) (adoptat)

11. Proiectul de Lege privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii.

Comisia pentru industrii și servicii și Comisia juridică, de disciplină și imunități propun adoptarea.

Cine este pentru? Vă rog să votați. Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? O abținere, două abțineri.

Cu 214 voturi pentru și două abțineri, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.34/2015 privind reglementarea unor măsuri pentru stimularea absorbției fondurilor externe nerambursabile (PL-x 646/2015) (adoptat)

12. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.34/2015 privind reglementarea unor măsuri pentru stimularea absorbției fondurilor externe nerambursabile.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia pentru mediu și echilibru ecologic propun adoptarea.

Vă rog să votați. Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu.

Cu 214 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.68/2015 pentru aprobarea unor măsuri de gestionare a instrumentelor structurale din domeniul transporturilor (PL-x 84/2016) (adoptat)

13. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.68/2015 pentru aprobarea unor măsuri de gestionare a instrumentelor structurale din domeniul transporturilor.

Comisia pentru transporturi și infrastructură propune adoptarea.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Cu 215 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020 (PL-x 715/2015) (adoptat)

14. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci propune adoptarea.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Cu 215 voturi pentru, a fost adoptat. Niciun vot împotrivă, nicio abținere.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.59/2015 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul gestionării financiare a fondurilor europene (PL-x 49/2016) (adoptat)

15. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.59/2015 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul gestionării financiare a fondurilor europene.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci propune adoptarea.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Cu 215 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru modificarea art.391 alin.(8) din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății (PL-x 620/2015) (adoptat)

16. Proiectul de Lege pentru modificarea art.391 alin.(8) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății.

Comisia pentru sănătate și familie propune adoptarea.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 3 abțineri.

Cu 211 voturi pentru și 3 abțineri, niciun vot împotrivă, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.63/2015 pentru prelungirea valabilității licențelor de traseu și a programului de transport în baza cărora se efectuează serviciile regulate de transport de persoane între municipiul București și localitățile județului Ilfov (PL-x 56/2016) (adoptat)

17. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 63/2015 pentru prelungirea valabilității licențelor de traseu și a programului de transport în baza cărora se efectuează serviciile regulate de transport de persoane între municipiul București și localitățile județului Ilfov.

Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului, Comisia pentru industrii și servicii și Comisia pentru transporturi și infrastructură propun adoptarea.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? 1.

Abțineri? Două.

Deci, cu 209 voturi pentru, două abțineri și un vot împotrivă, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Insulei Man privind schimbul de informații în domeniul fiscal, semnat la Londra, la 4 noiembrie 2015 (PL-x 80/2016) (adoptat)

18. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Insulei Man privind schimbul de informații în domeniul fiscal, semnat la Londra, la 4 noiembrie 2015.

Comisia pentru buget, finanțe și bănci propune adoptarea.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Cu 212 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru completarea art.13 din Ordonanța Guvernului nr.39/2005 privind cinematografia (PL-x 765/2015) (adoptat)

19. Proiectul de Lege pentru completarea art.13 din Ordonanța Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia.

Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă propune adoptarea.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Cu 209 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru completarea art. 51 din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice (PL-x 764/2015) (adoptat)

20. Proiectul de Lege pentru completarea art. 51 din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice.

Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă propune adoptarea.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Cu 210 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere.

Explicarea votului. Domnul Gigel Știrbu. Vă rog.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Gigel-Sorinel Știrbu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor,

Am vrut să iau cuvântul și la poziția anterioară, dar, pentru a nu vă consuma timpul, am luat cuvântul acum, mulțumindu-vă, totodată felicitându-vă, în același timp, pentru votul dumneavoastră. Prin cele două voturi date astăzi la aceste două Pl-x-uri ați făcut o reparație morală, și anume cred că e, totodată, și un cadou de bun venit, doamnă ministru, pentru dumneavoastră. În 2009, printr-o ordonanță de urgență, guvernul din acel moment a tăiat fondurile de la Ministerul Culturii, fonduri care veneau în urma impozitării jocurilor de noroc. Aceste fonduri mergeau către cinematografie, către Centrul Național al Cinematografiei, către Fondul cinematografic și către Ministerul Culturii pentru reabilitarea monumentelor istorice.

Prin votul dumneavoastră de astăzi ați făcut o reabilitare, să zicem, o reparație morală.

Iată încă o dovadă vie a faptului că, atunci când există un interes comun, Parlamentul funcționează așa cum ar trebui.

Vă mulțumesc foarte mult și vă felicit încă o dată.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul deputat Ionuț Vulpescu.

Vă rog, domnule ministru, vă rog. Grupul PSD.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ioan Vulpescu:

În primăvara anului trecut, printr-o ordonanță de urgență, Guvernul Ponta readucea două procente din încasările Loteriei Naționale către administrația Fondului Cultural Național, o instituție aflată în criză la vremea aceea și în pericol să nu mai existe.

Mă bucur că acum, prin votul nostru, readucem către cultură niște sume importante, pe care, printr-o ordonanță, așa cum spunea și domnul președinte al Comisiei pentru cultură, nr. 77/2009, emisă de Guvernul Boc, acești bani nu mai veneau.

Este un semn într-adevăr bun, e important și un mesaj pe care Parlamentul îl dă. Chiar mâine începe la Cannes un festival extrem de important. România are trei filme. Sunt două filme înscrise pentru Palme d'Or și cred că susținerea industriei cinematografice, ca și protejarea monumentelor istorice reprezintă un semn extrem de important.

Mulțumesc. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Domnul Márton Árpád, Grupul UDMR.

Vă rog, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule vicepreședinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Noi am fi fost bucuroși dacă am fi votat legile inițiale, adică să vină către aceste activități două procente din venitul realizat, și nu din ce a adunat statul, pentru că este o sumă mai mică. Dar și această sumă mai mică este bine-venită. Ca atare, am votat această lege.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții. Mergem mai departe.

 
Video in format Flash/IOS Proiect de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice (PL-x 47/2012) (adoptat)

21. Proiect de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.

Comisia pentru politică economică și Comisia juridică propun adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri?

Cu 193 de voturi pentru, niciun vot împotrivă și 17 abțineri, proiectul de lege a fost adoptat.

Explicarea votului.

Grupul PNL, domnul Guran, vă rog.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Virgil Guran:

Mulțumesc, domnule președinte.

Această lege este foarte importantă pentru că, în sfârșit, după atâția ani, consiliile de administrație și cei care sunt directori în societățile de stat sunt selectați după alte criterii, au criterii de performanță, sunt sancționați cu excludere efectiv dacă nu au performanță, chiar li se interzice dreptul de a mai merge în alte consilii de administrație pentru o anumită perioadă de timp.

Cu alte cuvinte, atât timp aceste societăți au mers în pierdere, opinia publică acuza politicienii că ar fi acolo tot felul de nepoți, frați, care sunt în consiliile de administrație, habar n-au ce fac, nu au performanță, în sfârșit, acest lucru este reparat și nu mai putem fi acuzați de așa ceva, pentru că se cere performanță și sperăm că, începând de acum, aceste societăți de stat să treacă pe profit și să aducă bani la bugetul de stat, nu doar să consume.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Domnul Iane, vă rog.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ovidiu-Cristian Iane:

Mulțumesc.

Stimați colegi,

O precizare scurtă, referitor la această lege.

Sigur că ar trebui sancționați cei care nu fac performanță în întreprinderile de stat, însă avem o prevede acolo care este un pic neconstituțională, în sensul în care nu putem interzice cuiva dreptul la muncă.

Deci trebuie găsită o formulă și o modificare astfel încât societățile de stat să nu mai angajeze personal, adică manageri care nu au performat în alte societăți de stat. Aici trebuie să facem modificările.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.23/2008 privind pescuitul și acvacultura (PL-x 6/2016) (adoptat)

22. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.23/2008 privind pescuitul și acvacultura.

Comisia pentru agricultură și Comisia pentru mediu propun adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Unu.

Abțineri? Nu.

Cu 211 voturi pentru și un vot împotrivă a fost adoptat.

Explicarea votului, Grupul PSD.

Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Gheorghe:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dragi colegi,

Vreau să vă mulțumesc pentru votul acordat astăzi acestui proiect de lege și, în urma acestui vot, și în România se va putea practica acvacultura la Marea Neagră.

Mulțumesc încă o dată.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată (PL-x 744/2015) (adoptat)

23. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată.

Comisia pentru buget propune adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Unu.

Abțineri? 16 abțineri.

Cu 194 de voturi pentru, un vot împotrivă și 16 abțineri a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.62/2015 pentru prorogarea unor termene prevăzute de Legea nr.2/2013 privind unele măsuri pentru degrevarea instanțelor judecătorești, precum și pentru pregătirea punerii în aplicare a Legii nr.134/2010 privind Codul de procedură civilă (PL-x 67/2016) (adoptat)

24. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare.

A fost retrimisă la comisie, poziția 24, la propunerea Grupului PSD.

25. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.62/2015 pentru prorogarea unor termene prevăzute de Legea nr.2/2013 privind unele măsuri pentru degrevarea instanțelor judecătorești, precum și pentru pregătirea punerii în aplicare a Legii nr.134/2010 privind Codul de procedură civilă.

Comisia juridică propune adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Nu.

Cu 211 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de garanție între Statele membre ale Uniunii Europene și Banca Europeană de Investiții privind împrumuturile care urmează a fi acordate de către Banca Europeană de Investiții pentru proiectele de investiții din Statele din Africa, Caraibe și Pacific, și din Țările și Teritoriile de peste mări, precum și a Acordului de gestionare arierate între statele membre ale Uniunii Europene și Banca Europeană de Investiții care reglementează procedurile de plată și rambursare în cadrul Acordului de Garantare privind împrumuturile care urmează a fi acordate de către Banca Europeană de Investiții pentru proiectele de investiții din Statele din Africa, Caraibe și Pacific, precum și din Țările și Teritoriile de peste mări, semnate de România, la 1 iulie 2015, la București (PL-x 179/2016) (adoptat)

26. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de garanție între Statele membre ale Uniunii Europene și Banca Europeană de Investiții privind împrumuturile care urmează a fi acordate de către Banca Europeană de Investiții pentru proiectele de investiții din Statele din Africa, Caraibe și Pacific, și din Țările și Teritoriile de peste mări, precum și a Acordului de gestionare arierate între statele membre ale Uniunii Europene și Banca Europeană de Investiții care reglementează procedurile de plată și rambursare în cadrul Acordului de Garantare privind împrumuturile care urmează a fi acordate de către Banca Europeană de Investiții pentru proiectele de investiții din Statele din Africa, Caraibe și Pacific, precum și din Țările și Teritoriile de peste mări, semnate de România, la 1 iulie 2015, la București. PL-x 179/2016.

Comisia pentru buget propune adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 211 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind incubatoarele de afaceri (PL-x 29/2015) (adoptat)

27. Proiectul de Lege privind incubatoarele de afaceri, cu observațiile pe care le-a prezentat domnul Iancu.

Comisia juridică și Comisia pentru industrii propun adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Unu.

Abțineri?

Cu 17 abțineri, un vot împotrivă și 192 de voturi pentru a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru aprobarea plății contribuției anuale care îi revine României în calitate de stat parte la Tratatul privind comerțul cu arme, adoptat la New York, la 2 aprilie 2013 și semnat de România la New York, la 3 iunie 2013, și ratificat de România prin Legea nr.32/2014 (PL-x 156/2016) (adoptat)

28. Proiectul de Lege pentru aprobarea plății contribuției anuale care îi revine României în calitate de stat parte la Tratatul privind comerțul cu arme, adoptat la New York la 2 aprilie 2013 și semnat de România la New York la 3 iunie 2013, și ratificat de România prin Legea nr.32/2014

Comisia pentru apărare propune adoptarea.

Vă rog să votați.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 214 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.23/2008 privind pescuitul și acvacultura (Pl-x 869/2015) (respinsă)

Legi ordinare cu propunere de respingere.

29. Propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.23/2008privind pescuitul și acvacultura.

Comisia pentru agricultură și Comisia pentru mediu propun respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Cu 211 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, a fost adoptat. A fost adoptată respingerea.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare (PL-x 642/2015) (respins)

30. Proiectul de Lege pentru completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare.

Comisia pentru agricultură propune respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 213 voturi pentru a fost adoptată propunerea de respingere.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare (Pl-x 797/2015) (respinsă)

31. Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare.

Comisia pentru agricultură propune respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 312 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere a fost adoptat... 213, da, corect, a fost adoptată respingerea.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare (Pl-x 834/2015) (respinsă)

32. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare.

Comisia pentru agricultură propune respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 213 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere propunerea de respingere a fost adoptată.

Video in format Flash/IOS Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.393/2004 privind statutul aleșilor locali, reexaminată la cererea Președintelui României (Pl-x 492/2015/2016) (respinsă)

Trecem la secțiunea Legi organice, adoptări.

33. Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.393/2004 privind statutul aleșilor locali, reexaminată la cererea Președintelui României.

Comisia juridică și Comisia și administrație propun adoptarea legii în forma adoptată inițial.

Cine este pentru? 153.

Voturi împotrivă? 62.

Abțineri?

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Nu a întrunit numărul de voturi. Pentru a fi adoptată trebuia 190.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.24/2015 pentru modificarea Legii nr.135/2010 privind Codul de procedură penală (PL-x 665/2015) (adoptat)

34. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.24/2015 pentru modificarea Legii nr.135/2010 privind Codul de procedură penală.

Comisia juridică propune adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Cu 210 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere propunerea a fost adoptată.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.41/2015 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru reglementarea unor măsuri bugetare (PL-x 740/2015) (adoptat)

35. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.41/2015 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru reglementarea unor măsuri bugetare.

Comisia pentru buget propune adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Unu.

Abțineri?

Cu 206 voturi pentru și un vot împotrivă, propunerea a fost adoptată.

Video in format Flash/IOS Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.21/2015 pentru modificarea și completarea Legii nr.165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România, precum și a art.3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparținut cultelor religioase din România, reexaminată ca urmare a Deciziei Curții Constituționale nr.889 din 16 decembrie 2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.123 din 17 februarie 2016 (PLx 713/2015/2016) (adoptată)

36. Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.21/2015 pentru modificarea și completarea Legii nr.165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România, precum și a art.3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparținut cultelor religioase din România.

Comisia juridică propune adoptarea legii cu amendamente.

Vă rog să votați. Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri?

192 de voturi pentru și 12 abțineri, niciun vot împotrivă a fost adoptată.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.65/2015 pentru completarea art.29 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (PL-x 83/2016) (adoptat)

37. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.65/2015 pentru completarea art.29 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.

Comisia pentru muncă propune adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Cu 207 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere, a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii dialogului social nr.62/2011 (Pl-x 35/2016) (adoptată)

38. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii dialogului social nr.62/2011.

Comisia pentru muncă propune adoptarea.

Cine este pentru?

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri?

205 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere. A fost adoptată.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru completarea art.12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.104/2001 privind organizarea și funcționarea Poliției de Frontieră Române (PL-x 72/2016) (adoptat)

39. Proiectul de Lege pentru completarea art.12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.104/2001 privind organizarea și funcționarea Poliției de Frontieră Române.

Comisia juridică și Comisia pentru apărare propun adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

205 voturi pentru, niciun vot împotrivă, nicio abținere. A fost adoptat.

Și acum mergem la legi organice cu propunere de respingere.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru completarea Legii educației naționale nr.1/2011 (Pl-x 44/2016) (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)

40. Propunerea legislativă pentru completarea Legii educației naționale nr.1/2011. Este vorba de Pl-x 44/2016.

Termenul de dezbatere și vot final fiind depășit, propunerea legislativă se consideră adoptată tacit.

Explicarea votului, domnul Márton Árpád, vă rog, Grupul UDMR.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule vicepreședinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

S-a adoptat tacit această lege care avea o propunere de respingere. Mai vin încă patru astfel de legi cu propuneri de respingere de la comisii, adoptate toate cele cinci cu adoptare tacită.

Poate, odată și odată, o să reușiți să vă convingeți că acea modificare pe care am propus-o la art.113 din regulamentul nostru, pe care s-o punem de acord cu regulamentul Senatului, ar fi utilă, pentru că în săptămânile care urmează vor mai veni astfel de adoptări tacite din aceste comisii.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Procedură, vă rog.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Am fost foarte atent pe parcursul întregii ședințe cu privire la voturile exprimate. Eu nu cred, deși am votat pentru punctul 36, pentru Legea nr.165/2013, nu cred a fost întrunit numărul de voturi pentru a fi adoptată. Este lege organică.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Ați anunțat 192 de voturi pentru, dar nu cred că au fost 192.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Aici nu mergem pe cred...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Ar trebui verificată filmarea din sală. Sper foarte mult să avem respect deplin pentru regulament, pentru cetățenii care ne-au trimis aici și să nu adoptăm legi cu încălcarea regulamentului.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Domnul secretar Mircovici, vă rog.

Aici nu mergem pe credem. Am doi secretari departe de orice acuzație care, permanent, au numărat colegii din sală.

Vă rog, domnul Mircovici.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Niculae Mircovici:

Domnule președinte,

Domnilor colegi,

Problema mea de procedură se referă la prevederea regulamentară privind relațiile normale între deputați, și nu venirea la tribună pentru a jigni pe cineva.

Din păcate, sunt unii oameni care cu greu se gestionează singuri. E mai greu să gestionezi un grup și e foarte greu să gestionezi o sală.

Noi avem aici situații în care, în grupurile parlamentare, mai apare câte un caz din acesta care votează diferit față de grup și acesta este motivul pentru care, la final, facem pentru, împotrivă și abțineri. În niciun caz nu se pune problema să apară oameni în plus sau în minus atunci când se exprimă un vot. Și dacă liderii grupurilor parlamentare din Cameră, absolut toți liderii grupurilor parlamentare, inclusiv la voturi care sunt diferite de la un grup parlamentar la celălalt, nu au astfel de atitudini vizavi de treaba că să fie cinstit, să fie corect, nu permit nimănui să-mi pună la îndoială cinstea și corectitudinea atunci când sunt secretar de ședință.

Și vă rog, din acest punct de vedere, domnule președinte, dacă va fi cazul și dacă se va mai repeta o astfel de situație, voi face apel la prevederea regulamentară privind sancționarea celor care încalcă prevederile regulamentare după care noi ne gestionăm activitatea.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc. Și eu vă mulțumesc pentru întreaga activitate pe care o desfășurați.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea prevederilor art. 3, lit. u și art. 32 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.24 din 5 martie 2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității (Pl-x 42/2016) (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)

41. Propunerea legislativă pentru modificarea prevederilor art.3 lit.u) și art.32 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.24 din 5 martie 2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității.

Termenul pentru dezbatere și vot final fiind depășit, propunerea legislativă se consideră adoptată tacit.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.393/2004 privind Statutul aleșilor locali (Pl-x 48/2016) (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)

42. Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.393/2004 privind Statutul aleșilor locali, Pl-x 48/2016.

Termenul de dezbatere și vot final fiind depășit, propunerea legislativă se consideră adoptată.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind învestirea personalului didactic de predare, de conducere, de îndrumare și de control cu exercițiul autorității publice pe timpul și în legătură cu îndeplinirea atribuțiilor de serviciu (Pl-x 46/2016) (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)

43. Propunerea legislativă privind învestirea personalului didactic de predare, de conducere, de îndrumare și de control cu exercițiul autorității publice pe timpul și în legătură cu îndeplinirea atribuțiilor de serviciu, Pl-x 46/2016.

Termenul pentru dezbatere și vot final fiind depășit, propunerea legislativă se consideră adoptată.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii 550 din 29 noiembrie 2004 privind organizarea și funcționarea Jandarmeriei Române (Pl-x 47/2016) (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)

44. Și ultima, Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii 550 din 29 noiembrie 2004 privind organizarea și funcționarea Jandarmeriei Române.

Termenul pentru dezbatere și vot final fiind depășit, propunerea legislativă se consideră adoptată.

      ................................................
Video in format Flash/IOS  

Și, în final, domnule prim-ministru, vă rog, exprimați un punct de vedere.

Vă rog, domnule prim-ministru.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Dacian Julien Cioloș (prim-ministrul Guvernului României):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Am vrut să fim prezenți astăzi la acest vot pentru că pe lista de vot de astăzi ați avut câteva legi care sunt extrem de importante și pentru ceea ce guvernul s-a angajat și sunt legi importante, cred, pentru toți cei care sunt interesați de buna gestionare a resurselor din România.

Mă refer, în primul rând, la pachetul de legi privind achizițiile publice, achizițiile sectoriale, Legea privind soluționarea contestațiilor și cea privind concesiunile de lucrări și de servicii. Așa cum spunea domnul deputat Iancu, este un pachet de legi care, până acum, a blocat inclusiv utilizarea fondurilor europene, pentru că nu s-au putut lansa licitații publice pe legislația anterioară care expirase deja pe 18 aprilie. Acest pachet de legi noi ale achizițiilor publice ar fi trebuit să intre în vigoare de la 18 aprilie în acest an, aceasta fusese obligația, era chiar o condiționalitate pentru utilizarea fondurilor europene. Chiar dacă votul s-a întâmplat mai târziu este foarte bine că s-a întâmplat.

Guvernul are deja pregătit pachetul de hotărâri de guvern pentru implementarea acestor legi cât mai repede, în așa fel încât să putem debloca și licitațiile pe fonduri europene, dar pot să vă spun că acest pachet de legi este așteptat și de mediul economic de multă vreme tocmai pentru că vine cu precizări noi, moderne, privind licitațiile, achizițiile publice și vine cu câteva elemente de transparență privind utilizarea fondurilor publice care erau mult așteptate nu doar de mediul economic, dar și de toți cetățenii, de toți contribuabilii.

Deci doresc să vă mulțumesc pentru adoptarea acestor legi și să vă asigur că guvernul va adopta, în cel mai scurt timp, probabil chiar săptămâna viitoare, în ședința de guvern, hotărârile de guvern adiționale care ar duce la aplicarea imediată a acestor legi.

Totodată, am așteptat cu nerăbdare și votul privind Ordonanța de urgență nr.109, cu amendamentele care au fost propuse, ordonanță de urgență care vine cu precizări noi, mult mai clare privind modul în care se face recrutarea managementului corporativ a companiilor de stat. Din perspectiva noastră, a guvernului, companiile de stat nu au doar ca obiectiv să aducă bani la buget. Ele trebuie să funcționeze bine, pentru că în foarte multe cazuri gestionează resurse importante ale statului și performanța în administrarea acestor companii înseamnă și o bună gestiune a resurselor statului din domeniul energetic și din alte domenii, din domeniul industrial.

Această ordonanță de urgență odată adoptată va permite guvernului să vină, așa cum am propus la instalare, cu o nouă abordare privind gestiunea acestor companii de stat, o abordare unitară, o abordare transparentă, cu Ministerul Economiei, care va avea rolul de a aborda vizionar sau a aborda cu o viziune integrată toate aceste companii de stat care vor avea ca obiectiv nu doar să-și crească performanța, ci și să contribuie prin performanța lor la dezvoltarea altor sectoare cu potențial de a atrage investiții.

Doresc, deci, să vă mulțumesc pentru acest vot și să asigur că vom folosi aceste decizii ale dumneavoastră pentru a dovedi rezultate în perioada imediat următoare.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc, domnule prim-ministru.

La 13,30 ședința de Biroul permanent și explicarea votului, grupul neafiliaților. (Vociferări.)

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule președinte de ședință.

Mă bucur că Pl-x 42/2016 a trecut de Camera Deputaților, fiind adoptată, e adevărat, tacit, după încercări foarte mari din partea colegului nostru, domnul Ciprian Nica, de a bloca dezbaterea de la Comisia juridică, la acea comisie trebuia făcut raportul. Proiectul de lege vizează deconspirarea acelor preoți care au colaborat cu securitatea, preoții fiind acum exceptați de la aceste verificări.

Propunerea legislativă primise avize favorabile de la toate comisiile și cred că și de la Comisia juridică ar fi urmat un raport favorabil, dacă am fi avut dezbatere. Dar, în ciuda încercărilor, repet, importante, impresionante chiar, ale domnului Ciprian Nica de a bloca această dezbatere, cu încălcarea regulamentului chiar - și am făcut o plângere la Biroul permanent pentru încălcarea regulamentului în acest caz față de domnul Nica -, mă bucur că propunerea legislativă a fost adoptată, e adevărat, tacit, și sper ca la Senat să fie înlăturată această nedreptate, această excepție prin care preoții sunt scutiți de verificarea din partea Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității.

Vă mulțumesc.

 
     

Ședința s-a încheiat la ora 13,00.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 11 decembrie 2019, 7:44
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro